Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har hatt uhøflige gjester i jula?

Hva gjør man når de ikke klarer å komme med en eneste høflighetsfrase om barn de ikke har sett på lenge, julepyntet hjem, flott mat og annen servering, eller å takke for seg?

(Regner med at de trivdes, for de kom seg aldri hjem). 

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: fcd0d...2cd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg gjør er å ignorere og gleder meg til de skal hjem. For så å kanskje komme med en kommentar neste gang de skal være gjest i mitt hus at "ja selvsagt kan dere komme, men jeg hadde satt pris på at dere holdt dumme kommentarer om hus og barn for dere selv så vi alle kan kose oss" 

Det jeg ønsker er å gjøre er å kommentere det med en eneste gang. Men det kan være ganske vanskelig. 

Anonymkode: ac9bc...389

• Liker 5
Skrevet

Hadde blitt litt paff om de ikke hadde takket for seg, men det andre hadde jeg ikke brydd meg så mye om de ikke kommenterte.

Anonymkode: 73dd2...d7c

• Liker 6
Skrevet

Ja, en som ikke var fornøyd med gave, og la ikke sjul på det. 

Anonymkode: b143b...115

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, en som ikke var fornøyd med gave, og la ikke sjul på det. 

Anonymkode: b143b...115

Noen er bare mer ærlige enn andre. Noen har Aspergers. Noen er full i falske fraser. Jeg har det ok med alle. Jeg inviterer ikke for å få skryt? 🤔

Anonymkode: 3dc3c...9e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det andre som har hatt uhøflige gjester i jula?

Hva gjør man når de ikke klarer å komme med en eneste høflighetsfrase om barn de ikke har sett på lenge, julepyntet hjem, flott mat og annen servering, eller å takke for seg?

(Regner med at de trivdes, for de kom seg aldri hjem). 

🤦🏼‍♀️

Er det dealbreaker for deg så inviterer du ikke igjen? Men blant gode venner så er sånn (påtatt?) høflighet helt unødvendig i min omgangskrets. 

Anonymkode: 3dc3c...9e0

• Liker 4
Skrevet

Å takke for meg pleier jeg å gjøre, men jeg var ikke klar over at det var en del av mine plikter som gjest å kommentere vertskapets julepynt eller barn. Hvordan oppførte de seg ellers? Pratet de med barna, tilbød seg å hjelpe til, bidro generelt positiv til samtale og trivsel - kort sagt alle de tingene jeg vil påstå er ganske mye viktigere enn å lire av seg tomme fraser? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg forventer ikke mye av gjestene mine, men å takke for mat og trivelig selskap er forventet.

gjestene du beskriver hadde jeg ikke invitert på slikt besøk igjen. Neste jul sier du at dere skal feire annerledes.

Anonymkode: 9444a...f53

Skrevet
Daria skrev (24 minutter siden):

Å takke for meg pleier jeg å gjøre, men jeg var ikke klar over at det var en del av mine plikter som gjest å kommentere vertskapets julepynt eller barn. Hvordan oppførte de seg ellers? Pratet de med barna, tilbød seg å hjelpe til, bidro generelt positiv til samtale og trivsel - kort sagt alle de tingene jeg vil påstå er ganske mye viktigere enn å lire av seg tomme fraser? 

Pratet ikke med barna, hjalp ikke til med maten, reagerte ikke på at deres barn ødela våre ting og leker, bidro ikke til hyggelig samtale (ikke et eneste spørsmål til oss, bare fortellinger om seg selv, på repeat). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pratet ikke med barna, hjalp ikke til med maten, reagerte ikke på at deres barn ødela våre ting og leker, bidro ikke til hyggelig samtale (ikke et eneste spørsmål til oss, bare fortellinger om seg selv, på repeat). 

Da synes jeg det er pussig at det er mangelen på komplimenter du trekker fram som eksempler i HI - det er vel åpenbart og udiskutabelt at dette ikke er ok oppførsel, hverken fra gjester eller fastboende.

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke akkurat hyggelige gjester å ha! Tipper det blir svært lenge til neste gang de blir invitert 😉

Skrevet
PM75 skrev (10 minutter siden):

Det var ikke akkurat hyggelige gjester å ha! Tipper det blir svært lenge til neste gang de blir invitert 😉

Ja, de skulle bare visst hvor heldige de er som slipper unna skjulte sure miner i etterkant fordi de ikke overøste ts med påtatte høflighetsfraser.

Anonymkode: 4a5b4...bda

Skrevet

Dette kunne vært skrevet av svigerfamilie. De er kunstihe og rare folk. Disker opp med masse pønt, ræl, overdådig mat og en streng oppskrift for akseptable og uakseptable samtaleemner. Vi trives ikke i sånt selskap. De kunne liksågodt servert enkel pizza for min del. Vi prøver å komme med alle forventa fraser, men feiler sikkert. Egentlig håper jeg vi ikke blir bedt igjen, ass.

Anonymkode: 61654...04c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...