Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme på juleferie og sitter og kjekler med min søster om hva som er verst  av fett eller tørt hår.

Jeg har hatt fett hår siden jeg var 13 år, og må nesten vaske det hver dag, hvis ikke ser det ser ut som om håret er innsmurt med olje. 

Hun har tørt hår pga mange år med bleking. Håret ser normalt ut, men hun merker at tuppen er tørre. 

Tørt hår er jo sikkert kjipt det, men man trenger jo ikke å vaske håret i hjel flere ganger i uken, man kan jo bare bruke pleiende oljer.. 

Anonymkode: 046c0...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fett hår er eklere enn tørt hår. Det ser skittent ut. 

Anonymkode: 6f8af...cd2

• Liker 13
Skrevet

Fett hår er verre enn tørt hår. Tørr hodebunn derimot kan være irriterende. 

Anonymkode: 4f259...5e8

• Liker 8
Skrevet

Det var da noe å krangle om :P

Jeg tror tørt hår er verst. Fett hår kan "løses" ved å enten vaske ofte, eller lære håret å vaske sjeldnere og dermed få mindre fett hår. Det kan ta tid da, jeg har brukt hele 2020, men nå kan det vaskes 2 ganger i uken og ser kun fett ut dagen før hårvask. Da bruker kan kanskje tørrshampo om jeg MÅ se presentabel ut, men jeg har lært meg at det ikke er farlig. Stram hestehale eller rotflette fikser mye. Tørrhampo er forøvrig noe man ikke bør bruke fast.

Tørt hår som flasser høres vondere ut. Jeg har slitt mye med tørr hud, og kan relatere litt til det. Men hårbleking er selvvalgt, så hun får ikke så mye sympati. 

Anonymkode: 71978...391

• Liker 2
Skrevet

Fett 

Anonymkode: 8cb00...e16

• Liker 1
Skrevet

Fett, absolutt verst. Har hatt begge deler. Hjelper å farge/stripe håret da, synst jeg, blir ikke så fort flatt og fett 🤷‍♀️

Anonymkode: b0b37...cde

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var da noe å krangle om :P

Jeg tror tørt hår er verst. Fett hår kan "løses" ved å enten vaske ofte, eller lære håret å vaske sjeldnere og dermed få mindre fett hår. Det kan ta tid da, jeg har brukt hele 2020, men nå kan det vaskes 2 ganger i uken og ser kun fett ut dagen før hårvask. Da bruker kan kanskje tørrshampo om jeg MÅ se presentabel ut, men jeg har lært meg at det ikke er farlig. Stram hestehale eller rotflette fikser mye. Tørrhampo er forøvrig noe man ikke bør bruke fast.

Tørt hår som flasser høres vondere ut. Jeg har slitt mye med tørr hud, og kan relatere litt til det. Men hårbleking er selvvalgt, så hun får ikke så mye sympati. 

Hun har ikke tørt hår som flasser, hun har tørt hår i tuppene rundt hele håret og det kommer nok av at det er bleket. 

Hadde hun ikke bleket håret hadde hun nok ikke hatt verken tørt hår eller fett hår.

Selv om vi er søstre har vi forskjellige hårtyper og jeg fikk fett hår da jeg ble tenåring, det fikk ikke hun. 

Jeg har det siste året i samråd med min frisør prøvd å venne meg av med å vaske håret hver dag.

Den første dagen kan jeg bruke litt tørrsjampo i luggen og oppe på toppen, og da ser håret faktisk rent ut.

På dag 2 og 3 hjelper ikke tørrsjampo fordi hodebunn er så fet og klør. 

Prøver nå å vaske det to ganger i uken, har skiftet sjampoer, vasketeknikk, bruker ikke føner, prøver å ikke ta meg håret, børster kun 2 ganger daglig, men hodebunn er like fet så frisøren har konkludert med at det må være hormoner som gjør at hodebunnen er så fet. 

Det er forskjell på å ha fett år og fett hår.

Noen får fett hår etter to dager, andre får fett hår seks timer etter de har vasket det. 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fett, absolutt verst. Har hatt begge deler. Hjelper å farge/stripe håret da, synst jeg, blir ikke så fort flatt og fett 🤷‍♀️

Anonymkode: b0b37...cde

Ening at det hjelper på stripe det.... Håret ser mindre fett ut da enn når jeg ettervekst.

Anonymkode: e6238...abf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har ikke tørt hår som flasser, hun har tørt hår i tuppene rundt hele håret og det kommer nok av at det er bleket. 

Hadde hun ikke bleket håret hadde hun nok ikke hatt verken tørt hår eller fett hår.

Selv om vi er søstre har vi forskjellige hårtyper og jeg fikk fett hår da jeg ble tenåring, det fikk ikke hun. 

Jeg har det siste året i samråd med min frisør prøvd å venne meg av med å vaske håret hver dag.

Den første dagen kan jeg bruke litt tørrsjampo i luggen og oppe på toppen, og da ser håret faktisk rent ut.

På dag 2 og 3 hjelper ikke tørrsjampo fordi hodebunn er så fet og klør. 

Prøver nå å vaske det to ganger i uken, har skiftet sjampoer, vasketeknikk, bruker ikke føner, prøver å ikke ta meg håret, børster kun 2 ganger daglig, men hodebunn er like fet så frisøren har konkludert med at det må være hormoner som gjør at hodebunnen er så fet. 

Det er forskjell på å ha fett år og fett hår.

Noen får fett hår etter to dager, andre får fett hår seks timer etter de har vasket det. 

Ts 

Ah skjønner :) Da kan hun jo bare bruke noen gode hårmasker. Forstår ikke helt hva hun klager på da nei.

Kan du la vær å børste håret 2 ganger om dagen? Med fett hår stimulerer du hodebunnen hver gang du rører den. Jeg prøver selv å røre den minst mulig. Og har selv hatt så fett hår at det så fett ut på kvelden om jeg vasket det på morgenen, og har brukt laaang tid på å komme meg til 2 vask i uka :) Snakker ikke helt uten erfaring, men det er jo forskjeller.

Jeg bruker faktisk gjerne hårføner når jeg først vasker det, opplever at når jeg får det tørrere raskere så er hodebunnen min mer fornøyd. Bruker varmebeskyttende spray, og en olje som gjør håret mykere. 

Har du vasket det to ganger i uka lenge? Jeg måtte opp i nesten et halvt år før jeg så effekten. Prøvde det over en sommer for noen år siden, men det var for kort tid for meg. Nå som jeg er mest hjemme er det lettere å gjøre dette, men om du har en jobb hvor du må se superpresentabel ut så skjønner jeg problemet altså :) 

Skrevet

Fett er verdt, for det krever mer tid til vask. Og penger til mangedobbelt forbruk av sjampo etc. 

Anonymkode: e045e...fa7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ah skjønner :) Da kan hun jo bare bruke noen gode hårmasker. Forstår ikke helt hva hun klager på da nei.

Kan du la vær å børste håret 2 ganger om dagen? Med fett hår stimulerer du hodebunnen hver gang du rører den. Jeg prøver selv å røre den minst mulig. Og har selv hatt så fett hår at det så fett ut på kvelden om jeg vasket det på morgenen, og har brukt laaang tid på å komme meg til 2 vask i uka :) Snakker ikke helt uten erfaring, men det er jo forskjeller.

Jeg bruker faktisk gjerne hårføner når jeg først vasker det, opplever at når jeg får det tørrere raskere så er hodebunnen min mer fornøyd. Bruker varmebeskyttende spray, og en olje som gjør håret mykere. 

Har du vasket det to ganger i uka lenge? Jeg måtte opp i nesten et halvt år før jeg så effekten. Prøvde det over en sommer for noen år siden, men det var for kort tid for meg. Nå som jeg er mest hjemme er det lettere å gjøre dette, men om du har en jobb hvor du må se superpresentabel ut så skjønner jeg problemet altså :) 

Har brukt 11 mnd uten at håret er noe mindre fett. Både jeg og frisøren har gitt opp😃

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at fett hår må være det verste for det ser så skittent ut hvis man ikke vasker det hver dag. Har en venninne som sliter med det, hun har prøvd alt men ingenting gjør at det blir bedre. Har du tørt hår så tilfører du fuktighet så blir det bra liksom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fett hår i hodebunnen men tørt hår i tuppene. Så jeg har begge deler. Typisk det der. 

Jeg synes fett hår er verst siden det klør og er ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Om du har fett hår og dusjer hver dag.... Du stripper det for oljer det trenger, og det produserer mer.
Derfor du har fett hår. Vask håret sjeldnere så er ikke håret ditt så fett.
Blir en periode med ekstra fett hår, men håret ditt vender seg til det, og blir mindre fett.

Anonymkode: 4857b...69a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om du har fett hår og dusjer hver dag.... Du stripper det for oljer det trenger, og det produserer mer.
Derfor du har fett hår. Vask håret sjeldnere så er ikke håret ditt så fett.
Blir en periode med ekstra fett hår, men håret ditt vender seg til det, og blir mindre fett.

Anonymkode: 4857b...69a

Det funker ikke på alle, nemlig. 

Anonymkode: 23c49...eaf

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på p-piller, som gjør at hår (og hud) blir tørrere hos meg. Heldigvis! Vasker håret 1-2 ganger i uken.

Før p-pillene så håret fett ut noen timer etter vask. Jeg har også striper i håret, så det hjalp ikke. 

Kommer til å gå på p-piller til evig tid. 

Anonymkode: b9ab5...edf

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (På 29.12.2020 den 14.09):

Jeg tenker at fett hår må være det verste for det ser så skittent ut hvis man ikke vasker det hver dag. Har en venninne som sliter med det, hun har prøvd alt men ingenting gjør at det blir bedre. Har du tørt hår så tilfører du fuktighet så blir det bra liksom.

😂😂😂

i wish

Anonymkode: 6b6df...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Fett hår er verst. Helt klart!

Anonymkode: 8a780...d06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørt hår. 

De som mener at det "bare" er å kure og klippe håret, kan ta seg en bolle. De har visst aldri prøvd å måtte håndtere tykke, grove krøller som tar til seg 0 fuktighet.

Kunne problemene mine blitt løst ved en hårvask, hadde jeg vært lykkelig 

Anonymkode: b30ee...ec6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...