AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Eksmannen skal gifte seg og hun skal ta hans etternavn!! Jeg har mitt pikenavn+ hans etternavn og det har ungene også. Syntes det er rimelig frekt av henne, syntes hun burde holde seg for god til det. Det er tross alt ett etternavn som har vært vår familie. Syntes det er sykt at hun skal hete det samme som mine barn, de er voksne nå, men har likevel både mitt og min eksmanns etternavn. Har prøvd å si til eksmannen at hun burde ikke ta etternavnet iom at det er tross alt vårt familienavn. Blir så oppgitt. Anonymkode: eda56...38f 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 29. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eksmannen skal gifte seg og hun skal ta hans etternavn!! Jeg har mitt pikenavn+ hans etternavn og det har ungene også. Syntes det er rimelig frekt av henne, syntes hun burde holde seg for god til det. Det er tross alt ett etternavn som har vært vår familie. Syntes det er sykt at hun skal hete det samme som mine barn, de er voksne nå, men har likevel både mitt og min eksmanns etternavn. Har prøvd å si til eksmannen at hun burde ikke ta etternavnet iom at det er tross alt vårt familienavn. Blir så oppgitt. Anonymkode: eda56...38f Deres familie er oppløst. Du burde fjerne navnet hans, å bruke kun ditt "pikenavn". Anonymkode: 9469d...c73 251
Jessic_a Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Altså hun skal bruke pikenavnet ditt eller mannens etternavn ? 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 29. desember 2020 Dere er ikke en familie lenger, ergo er det ikke deres familienavn. Når jeg så overskriften trodde jeg at mannen hadde tatt ditt etternavn når dere giftet dere og at hans nye kone skulle ta samme navn. Men hun tar altså hans navn, som er tradisjon Ingenting galt med det. Anonymkode: 4d4c4...586 133
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 29. desember 2020 Men herrefred da kvinnemenneske. Dette er hans etternavn, ikke ditt. Du valgt å ta navnet hans da dere gifta dere, hun har akkurat like mye rett til å ta samme valg. Vil du ikke hete det samme som henne så får du fjerne det etternavnet fra navnet ditt. Anonymkode: 036c4...a48 113
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Hun tar mannens navn, ikke ditt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere er ikke en familie lenger, ergo er det ikke deres familienavn. Når jeg så overskriften trodde jeg at mannen hadde tatt ditt etternavn når dere giftet dere og at hans nye kone skulle ta samme navn. Men hun tar altså hans navn, som er tradisjon Ingenting galt med det. Anonymkode: 4d4c4...586 Det hadde ikke vært noe galt om det var slik du først trodde heller. Når man tar er nytt navn, har man like mye «rett» på dette som partneren som først hadde navnet har. Ergo er det på ingen måte unaturlig å dele dette med en ny ektefelle. Anonymkode: 754b6...87e 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 29. desember 2020 Strengt tatt så har hun som kone mer rett på etternavnet enn du som EKSkone har. Slutte å gnåle. Anonymkode: 3b196...049 108
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 29. desember 2020 Forstår ikke at du ønsker å beholde hans etternavn når dere er skilt. Det er jo ikke din families navn. Anonymkode: 3294a...b2d 62
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det hadde ikke vært noe galt om det var slik du først trodde heller. Når man tar er nytt navn, har man like mye «rett» på dette som partneren som først hadde navnet har. Ergo er det på ingen måte unaturlig å dele dette med en ny ektefelle. Anonymkode: 754b6...87e Sant nok Men jeg ville i det tilfellet hatt bittelitt forståelse for TS sin reaksjon. Nå har jeg absolutt ikke det! Anonymkode: 4d4c4...586 16
Populært innlegg ~ m a u d e ~ Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 29. desember 2020 Det som er sprøtt, er at du enda bruker hans navn. 56
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eksmannen skal gifte seg og hun skal ta hans etternavn!! Jeg har mitt pikenavn+ hans etternavn og det har ungene også. Syntes det er rimelig frekt av henne, syntes hun burde holde seg for god til det. Det er tross alt ett etternavn som har vært vår familie. Syntes det er sykt at hun skal hete det samme som mine barn, de er voksne nå, men har likevel både mitt og min eksmanns etternavn. Har prøvd å si til eksmannen at hun burde ikke ta etternavnet iom at det er tross alt vårt familienavn. Blir så oppgitt. Anonymkode: eda56...38f Og problemet var? Du er ikke gift med han, men hun skal bli hans kone. Er det flrstepri på navnet hun tar? Kom deg videre! Anonymkode: 1ff92...d25 11
Ullvott Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Ha ha, denne er for dårlig. Når fikk du enerett på et navn, egentlig? 15
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Fjern navnet hans. Hvorfor skal du hete det når dere ikke er gift lenger? Anonymkode: f1c06...57d 23
Havfruen Miranda Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 ~ m a u d e ~ skrev (6 minutter siden): Det som er sprøtt, er at du enda bruker hans navn. 😆 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Du burde fjernet hans navn ved skilsmisse ts. Anonymkode: ac9a1...cd0 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Jeg kunne forstått at du hadde beholdt hans etternavn dersom det var eneste navnet barna deres hadde. Ville vært riktig for meg også å ha samme etternavn som dem, hvertfall inntil de evt endret sitt ved giftemål. Men ettersom de har begge deres etternavn så ser jeg ikke helt problemet med at du bare dropper hans navn. Anonymkode: a872f...363 18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Latterlig.... Bruk ditt eget navn og la hans kone ta hans 😘 Anonymkode: d8135...82a 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Dere som skriver at hun skal bytte navn. Hvorfor det? Når man bytter etternavn i forbindelse med ekteskap blir ikke da dette hennes navn? Det er bare på lån? Jeg synes det er en like merkelig holdning, som den TS utviser. Mannen min tok mitt navn da vi giftet oss. Nå er det mitt navn, vårt navn og hans navn. Hvis vi skulle skilles hadde jeg jo på ingen måte forventet at han skulle fjernet etternavnet. Jeg hadde heller ikke reagert på at en eventuell ny ektefelle tok navnet. Det er jo hans navn. Like mye som mitt. Anonymkode: 754b6...87e 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå