Gå til innhold

Nye dama skal ta hans (mitt) etternavn😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksmannen skal gifte seg og hun skal ta hans etternavn!! Jeg har mitt pikenavn+ hans etternavn og det har ungene også. 
Syntes det er rimelig frekt av henne, syntes hun burde holde seg for god til det. Det er tross alt ett etternavn som har vært vår familie. Syntes det er sykt at hun skal hete det samme som mine barn, de er voksne nå, men har likevel både mitt og min eksmanns etternavn. 
Har prøvd å si til eksmannen at hun burde ikke ta etternavnet iom at det er tross alt vårt  familienavn. 
Blir så oppgitt. 

Anonymkode: eda56...38f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså hun skal bruke pikenavnet ditt eller mannens etternavn ? 

• Liker 30
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun tar mannens navn, ikke ditt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere er ikke en familie lenger, ergo er det ikke deres familienavn.

Når jeg så overskriften trodde jeg at mannen hadde tatt ditt etternavn når dere giftet dere og at hans nye kone skulle ta samme navn. Men hun tar altså hans navn, som er tradisjon :)  Ingenting galt med det.

Anonymkode: 4d4c4...586

Det hadde ikke vært noe galt om det var slik du først trodde heller. Når man tar er nytt navn, har man like mye «rett» på dette som partneren som først hadde navnet har. Ergo er det på ingen måte unaturlig å dele dette med en ny ektefelle. 

Anonymkode: 754b6...87e

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det hadde ikke vært noe galt om det var slik du først trodde heller. Når man tar er nytt navn, har man like mye «rett» på dette som partneren som først hadde navnet har. Ergo er det på ingen måte unaturlig å dele dette med en ny ektefelle. 

Sant nok :) Men jeg ville i det tilfellet hatt bittelitt forståelse for TS sin reaksjon. Nå har jeg absolutt ikke det! 

Anonymkode: 4d4c4...586

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eksmannen skal gifte seg og hun skal ta hans etternavn!! Jeg har mitt pikenavn+ hans etternavn og det har ungene også. 
Syntes det er rimelig frekt av henne, syntes hun burde holde seg for god til det. Det er tross alt ett etternavn som har vært vår familie. Syntes det er sykt at hun skal hete det samme som mine barn, de er voksne nå, men har likevel både mitt og min eksmanns etternavn. 
Har prøvd å si til eksmannen at hun burde ikke ta etternavnet iom at det er tross alt vårt  familienavn. 
Blir så oppgitt. 

Anonymkode: eda56...38f

Og problemet var? 

Du er ikke gift med han, men hun skal bli hans kone. Er det flrstepri på navnet hun tar? 

Kom deg videre! 

Anonymkode: 1ff92...d25

• Liker 11
Skrevet

Ha ha, denne er for dårlig.

Når fikk du enerett på et navn, egentlig?

• Liker 15
Skrevet

Fjern navnet hans. Hvorfor skal du hete det når dere ikke er gift lenger? 

Anonymkode: f1c06...57d

• Liker 23
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (6 minutter siden):

Det som er sprøtt, er at du enda bruker hans navn. 

😆

• Liker 3
Skrevet

Du burde fjernet hans navn ved skilsmisse ts. 

Anonymkode: ac9a1...cd0

• Liker 14
Skrevet

Jeg kunne forstått at du hadde beholdt hans etternavn dersom det var eneste navnet barna deres hadde. Ville vært riktig for meg også å ha samme etternavn som dem, hvertfall inntil de evt endret sitt ved giftemål. Men ettersom de har begge deres etternavn så ser jeg ikke helt problemet med at du bare dropper hans navn. 

Anonymkode: a872f...363

• Liker 18
Skrevet

Latterlig.... Bruk ditt eget navn og la hans kone ta hans 😘

Anonymkode: d8135...82a

• Liker 12
Skrevet

Dere som skriver at hun skal bytte navn. Hvorfor det? Når man bytter etternavn i forbindelse med ekteskap blir ikke da dette hennes navn? Det er bare på lån? Jeg synes det er en like merkelig holdning, som den TS utviser. 

Mannen min tok mitt navn da vi giftet oss. Nå er det mitt navn, vårt navn og hans navn. Hvis vi skulle skilles hadde jeg jo på ingen måte forventet at han skulle fjernet etternavnet. Jeg hadde heller ikke reagert på at en eventuell ny ektefelle tok navnet. Det er jo hans navn. Like mye som mitt. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...