Gå til innhold

Er to år nok for å gå videre til giftemål/flytte sammen dersom begge har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har da kjent hverandre i ca 1,5 år men har ikke (pga korona🙄) fått vært på noen lange ferieturer sammen. Overnatter hos hverandre med barn innimellom.

Anonymkode: 2e370...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nok etter min mening. Vi har vært sammen mye lenger enn dere og har valgt å være delvis særboere. Men vi er gift og har et veldig godt forhold til hverandres barn. Det hadde nok ikke vært tilfelle hvis vi hadde flyttet sammen etter to år

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg det kan gå fint, men det er jo avhengig av flere ting. F.eks.: Hvordan er fordelingen, har dere begge 50/50? Hvor stor bolig får dere når dere flytter sammen? Hvor store er barna?

Jo større barna er, desto mer er de jo ute av huset med venner og fritidsaktiviteter. Dersom alle er i barneskolealder tenker jeg det kan bli litt kaos. 

Her er det barn på ene siden, og vi har vært sammen like lenge. Flytter nok sammen om ca. et halvt år. Er veldig opptatt av å finne en bolig med god plass så det går an å trekke seg litt tilbake. 

Anonymkode: c4a1b...fb2

• Liker 1
Skrevet
Jessic_a skrev (49 minutter siden):

Ikke nok etter min mening. Vi har vært sammen mye lenger enn dere og har valgt å være delvis særboere. Men vi er gift og har et veldig godt forhold til hverandres barn. Det hadde nok ikke vært tilfelle hvis vi hadde flyttet sammen etter to år

Interessant! Hva innebærer det for dere å være delvis særboere? Bor alle barna sammen når dere har dem?

ts

Skrevet

Vi har etter to år begynt å treffe mer med barn. Måtte først bruke tid på å bli kjent bare oss to før vi inkluderte barn. Flytte sammen ser vi ikke for oss før om minst 3 år til.  Da har de eldste barna mest sannsynlig flyttet ut. Har ingen stress og synes det er lurt å ta det rolig fremover, så lenge vi koser oss uansett. 

Anonymkode: 2f38b...c3f

Skrevet

Veldig tidlig åpenbart tenker jeg.

Anonymkode: 309ea...292

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Interessant! Hva innebærer det for dere å være delvis særboere? Bor alle barna sammen når dere har dem?

ts

Vi har to ekser som har vært veldig rause med samarbeid. Så vi bor sammen en helg i måneden Alle sammen og han har sine 40%. Passer på at alle barna fra begge sider får en dag alene med oss. Så har vi mange dager uten barn i det hele tatt. Det er utrolig deilig og vi er alltid uthvilte når barna er her. Men vi har to hus og klart det koster mye, men i vårt tilfelle er det verdt det 🤩Vi liker hverandre nettopp fordi vi slipper å tråkke på hverandre. Det er mye hensyn å ta, men både barna og våre ekser er fornøyde. Det er jammen vi også 

Endret av Jessic_a
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

I utgangspunktet tenker jeg det kan gå fint, men det er jo avhengig av flere ting. F.eks.: Hvordan er fordelingen, har dere begge 50/50? Hvor stor bolig får dere når dere flytter sammen? Hvor store er barna?

Jo større barna er, desto mer er de jo ute av huset med venner og fritidsaktiviteter. Dersom alle er i barneskolealder tenker jeg det kan bli litt kaos. 

Her er det barn på ene siden, og vi har vært sammen like lenge. Flytter nok sammen om ca. et halvt år. Er veldig opptatt av å finne en bolig med god plass så det går an å trekke seg litt tilbake. 

Anonymkode: c4a1b...fb2

Nei, én har barna 100% og den andre 50%. Det er en variasjon av alder så de vil nok mest samhandle når det er måltider😅 (tenåringer). Ja, stor bolig der alle får eget soverrom og de ikke trenger å dele bad pluss at det blir en ekstra stue til felles.

ts

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det. Gi det noen år til. 

Skrevet

Hva er grunnen til at dere vil flytte sammen? At dere to voksne er forelsket og savner å sove sammen hver natt? (Dårlig grunn.) Eller at dere alle sammen, barn og voksne, trives såpass godt i hverandres nærvær at det føles naturlig og enkelt å blande familier? (Bedre grunn.)

At dere alle kjenner hverandre godt, at det er etablert et solid tillitsforhold mellom voksne og barn over tid, og at dere voksne har sammenfallende verdier og visjoner for familie, ansvarsfordeling og oppdragelse, er i mine øyne essensielt. 

Anonymkode: c6439...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...