Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når informerte dere sjefen på jobben at dere var gravide?

Er 16 uker på vei etter juleferien,  og magen har plutselig skutt seg ut i ferien.. Jeg er i utgangspunktet slank,  så da synes den vel ekstra godt. Men kan ha på vide gensere uten at det synes veldig. Hadde lyst å vente til etter Ordinær , men den har jeg fått i uke 19.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er i samme situasjon, er 15+, men ordinær er ikke før i slutten av uke 20.Vurder å ta en privat ultralyd rett over nyttår før jeg forteller det til sjefen. 

Anonymkode: ac6ce...9aa

Skrevet

Hvorfor skal du vente så lenge? Det gir jo ingen mening. I mange jobber kreve eder mye planlegging for å finne en løsning på å erstatte deg i de månedene du skal være borte. Vi kan jo bidra til å gjøre det enklest mulig for sjefene våre.

Siste graviditet sa jeg det tidlig da jeg var meget kvalm og unngikk lunsj med mine kollegaer. Greit å forklare hvorfor man plutselig blir asosial liksom..

Anonymkode: 89f3c...cd2

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du vente så lenge? Det gir jo ingen mening. I mange jobber kreve eder mye planlegging for å finne en løsning på å erstatte deg i de månedene du skal være borte. Vi kan jo bidra til å gjøre det enklest mulig for sjefene våre.

Siste graviditet sa jeg det tidlig da jeg var meget kvalm og unngikk lunsj med mine kollegaer. Greit å forklare hvorfor man plutselig blir asosial liksom..

Anonymkode: 89f3c...cd2

Det er fordi jeg har mistet mange ganger   , og jeg ønsker å holde det mest mulig for meg selv og "få lov til " å være vanlig på jobb uten at noen vet det , og føle "press " rundt det. 

Sikkert helt irrasjonelt, men føler at jeg "jinxer " det når jeg forteller det til mange. 

Jeg har vært veldig dårlig denne gangen,  og brukt noen egenmeldingsdager. Men pga korona er det ingen som lurer /setter spørsmålstegn ved at jeg er asosial. 

Endret av Prelunia
  • Liker 2
Skrevet
Prelunia skrev (Akkurat nå):

Det er fordi jeg har mistet mange ganger   , og jeg ønsker å holde det mest mulig for meg selv og "få lov til " å være vanlig på jobb uten at noen vet det , og føle "press " rundt det. 

Sikkert helt irrasjonelt, men føler at jeg "jinxer " det når jeg forteller det til mange. 

Samme her. Har også mistet før og vil derfor skjerme meg selv fra at "alle" vet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Har også mistet før og vil derfor skjerme meg selv fra at "alle" vet. 

Ja, det blir en ekstra påkjenning for meg i hvert fall at "alle " vet. Vil ikke ha spørsmål,  sympati eller noe rundt det fra de jeg jobber med. Det får jeg fra venner og familie. 

Håper det går bra for oss begge to denne gangen 🤞

Skrevet
Prelunia skrev (2 minutter siden):

Ja, det blir en ekstra påkjenning for meg i hvert fall at "alle " vet. Vil ikke ha spørsmål,  sympati eller noe rundt det fra de jeg jobber med. Det får jeg fra venner og familie. 

Håper det går bra for oss begge to denne gangen 🤞

Jeg forstår veldig godt hvordan du tenker, for jeg har det akkurat likedan. Krysser fingrene for oss begge🤞❤️

Skrevet

Jeg har mistet en del ganger, sa det til sjefen i uke 11 pga trengte noe tilrettelegging, og resten av kollegaene fikk vite det i uke 14/15 fordi magen ble litt avslørende da (andre barnet). Er også tynn. 

Anonymkode: 942e6...91e

Skrevet

Til sjefen min sa jeg det tidlig (8 uker) fordi jeg var så dårlig og følte det var greit å vite hvorfor jeg hadde behov for mye pauser osv. 

Sa ikke noe til resten, noen oppdaget det selv etter 6 måned, andre ikke så lenge før fødsel. Hadde ikke så stor mage. 

Anonymkode: ed374...6a1

Skrevet

Informerte to ledere i uke 8, de andre fikk vel vite det rundt uke 16 eller noe sånt. 

Anonymkode: 1b706...c9e

Skrevet

Regner med at jeg forteller det etter tul neste fredag om alt er bra. De må ha inn vikar i stilingen min, som krever en del opplæring pga system, og at jeg er ganske dårlig nå og muligens må ha litt fleksibilitet på arbeidstid og hjemmekontor en stund fremover.

Anonymkode: 44d4a...e27

Skrevet

Fortalt det til sjefen rundt uke 8 alle tre gangene. 

Anonymkode: a8739...2d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Regner med at jeg forteller det etter tul neste fredag om alt er bra. De må ha inn vikar i stilingen min, som krever en del opplæring pga system, og at jeg er ganske dårlig nå og muligens må ha litt fleksibilitet på arbeidstid og hjemmekontor en stund fremover.

Tul er ved 8+3, forteller det kun til nærmeste leder.

Skrevet

Sa det i uke 12. 

Anonymkode: 02ddb...a32

Skrevet

Fortalte det rundt uke 12 begge ganger. Det tar jo litt tid å få inn vikar og kompetansen min finnes egentlig ikke i markedet, så det krever omfattende opplæring. 

Anonymkode: 70319...00e

Skrevet

Sjefen fikk vite i uke 8 begge gangene. Ble så dårlig i 1 trimester.

Anonymkode: d0c7a...20c

Skrevet

Jeg fortalte det til min nærmeste leder og øverste leder i uke 6 pga tilrettelegging. I uke 8 fikk resten vite det fordi jeg kom på jobb og grein som jeg aldri har grått før, folk trodde noen nære hadde dødd så jeg sa jeg var gravid 😂

Anonymkode: 16970...2e7

Skrevet

Jeg hadde ingen plager i svangerskapet, men da ifra til min leder før jeg gikk ut med det til «alle».

Jeg gjorde det «offisielt» etter første ordinære utltralyd i uke 19. Men pga rissikosv. var jeg på tidlig ultralyd i uke 9. pga lang kjørevei måtte jeg ha fri fra jobb og sa derfor ifra til leder. Valgte å ha åpen dialog, siden jobben min ikke alltid er like trygg (utagerende ungdom).

Anonymkode: dcc41...ef4

Skrevet

Ville sagt det til nærmeste leder iallfall, så de har god tid på seg til å planlegge hva de gjør når du skal i perm osv. Du kan fint be sjefen om å ikke dele det videre og ikke si noe til noen andre på jobben før mye senere. Min venninne og kollega sa det til sjefen i uke 12 men skjulte det for alle andre på jobb til hun var langt over halvveis (liten mage) av samme grunner som dere.

Anonymkode: 7873f...f02

Skrevet

Jeg har sagt fra til min nærmeste sjef rundt uke 6-8 begge gangene pga kvalme og ønske om tilrettelegging. Men de har selvfølgelig ikke sagt noe videre til noen da og jeg var tydelig på at det er tidlig og alt kan skje. Jeg leverte ellers bare søknad om permisjon til ledelsen innenfor fristen for det. Jeg er lærer og i første svangerskap sa jeg egentlig ikke i fra til kollegaer i det hele tatt, men de så jo magen etterhvert og skjønte det. Jeg sa fra til de nærmeste elevene mine når magen ble veldig synlig rundt uke 22 for jeg tenkte det var hyggelig for de å vite. 

Anonymkode: 7b1f0...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...