Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i familien er det bare mannen som skifter bleier. Vi har hatt bleiebarn de siste 6 årene, og de siste 4 årene har jeg byttet kanskje en bleie annenhver eller hver tredje måned. Det har bare blitt sånn.

Det slo meg plutselig at kanskje dette er litt rart? Er det flere som gjør det sånn? 

Anonymkode: 884b5...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har det blitt her også. Samt at jeg kan ikke huske sist jeg dusjet barna. På samme viset som mannen ikke husker mår han vasket badet eller brettet tøy. 

ikke rart, bare blitt en arbeidsfordeling av seg selv som begge tydeligvis er fornøyd med

Anonymkode: 7e0a5...31b

• Liker 5
Skrevet

Har du ikke byttet bleier når du var alene med baby heller? Har du ikke vært i permisjon?

• Liker 2
Skrevet

Tja, litt rart kanskje. Er han alltid hjemme med barna i helger og ferier?

Her i huset deler vi på bleieskift, men jeg kan ikke huske sist jeg renset sluket, og jeg vasker heller aldri vinduene. Mens mannen min aldri skifter sengetøy eller tenker over hvilke klær barna mangler.

Anonymkode: df5fe...f30

Skrevet
Pås skrev (12 minutter siden):

Har du ikke byttet bleier når du var alene med baby heller? Har du ikke vært i permisjon?

Jo, for 6 år siden. Med nr 2 måtte mannen også være hjemme.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tja, litt rart kanskje. Er han alltid hjemme med barna i helger og ferier?

Her i huset deler vi på bleieskift, men jeg kan ikke huske sist jeg renset sluket, og jeg vasker heller aldri vinduene. Mens mannen min aldri skifter sengetøy eller tenker over hvilke klær barna mangler.

Anonymkode: df5fe...f30

Ja, han pleier å ta ut ferie når barna (og jeg) har ferie. I helgene er vi stort sett sammen. De få bleieskiftene jeg tar i løpet av et år skjer fordi han ikke er hjemme.

Ts

Skrevet

Har du ikke hatt permisjon alene med noen da de var babyer? 🤔 Mja, jeg synes det er litt rart. Her har vi fordelt det ganske likt om begge har vært hjemme, ellers så har jo den som har hatt babyen/barnet tatt det. Jeg har ikke vært sammen med mannen min 24/7, da har vært i jobb utenfor hjemmet når den andre har hatt permisjon. 

Bleieskift er jo ikke bare bleieskift heller, særlig med babyer var det en ekstra mulighet til å pludre med dem. Stell ønsket vi begge å gjøre. 

Anonymkode: b35de...f4e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått fra deg på dagen. Jeg tok min andel av å bytte bleier. Det ødela sexlivet mitt i mange år, og jeg går og brekker meg fortsatt når jeg tenker på det. 

Anonymkode: 11fe9...a53

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde gått fra deg på dagen. Jeg tok min andel av å bytte bleier. Det ødela sexlivet mitt i mange år, og jeg går og brekker meg fortsatt når jeg tenker på det. 

Wow.. 

Alså, her skriver Ts at hun plutselig kom til å tenke på at hun nesten ikke skifter bleier. Tydeligvis har de en ordning begge er fornøyd med. Hvis mannen ikke har sagt noe så er han nok fornøyd med det han også. 

Anonymkode: 0532b...325

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det partneren din du måtte skifte bleie på? Håper hun eller han er frisk igjen nå. 

Anonymkode: aa6da...cb1

• Liker 8
Skrevet

Veldig merkelig. Har mannen din vært hjemme hele tiden mens du hadde permisjon? Synes det høres urovekkende ut å la en baby gå i samme bleien 8 til 9 t fordi mannen er på jobb. 

Går ut i fra at begge har passert 1 år nå og går i bhg, men regner uansett ikke med at mannen er hjemme hele tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Brekker deg når du tenker på å skifte bleie på egne barn? 

Anonymkode: f3171...861

• Liker 3
Skrevet

Akkurat bleiene delte vi på, men det var mye annet som bare jeg eller bare far gjorde. Syns ikke det høres så rart ut. 

Anonymkode: ae0a8...ecb

• Liker 2
Skrevet

Sånn blir det jo gjerne etter hvert, en naturlig fordeling. Mannen min har byttet kanskje 3 bleier på ettåringen til nå (han har ikke hatt perm). Jeg har tatt alle. Men jeg kan ikke huske sist jeg lagde middag, det er hans jobb 😛 Det gjør vel ingenting? Så lenge ungene får rene bleier og mat osv er det vel samme hvem som gjør det?

Anonymkode: df870...d68

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ut fra dine tre små setninger er det mye som tyder på at jeg hadde gått fra deg på dagen, også. 

Ts 

• Liker 10
Skrevet
tussi84 skrev (48 minutter siden):

Veldig merkelig. Har mannen din vært hjemme hele tiden mens du hadde permisjon? Synes det høres urovekkende ut å la en baby gå i samme bleien 8 til 9 t fordi mannen er på jobb. 

Går ut i fra at begge har passert 1 år nå og går i bhg, men regner uansett ikke med at mannen er hjemme hele tiden.

Du må nok lese tråden på nytt. 

Ts

Skrevet

Jeg har ikke lagd middag (utenom sånn 4 ganger liksom) siden jeg ble gravid med sønnen vår for 7-8 år siden 🙈🤷‍♀️

Det begynte med at jeg ble kvalm av alle lukter og hadde ekstrem matvegring i svangerskapet, og så bare ballet det på seg :P 

Bleiene ble nogenlunde likt fordelt tror jeg. 

Anonymkode: 385ab...047

Skrevet
tussi84 skrev (56 minutter siden):

Hun sa det ja :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke lagd middag (utenom sånn 4 ganger liksom) siden jeg ble gravid med sønnen vår for 7-8 år siden 🙈🤷‍♀️

Det begynte med at jeg ble kvalm av alle lukter og hadde ekstrem matvegring i svangerskapet, og så bare ballet det på seg :P 

Bleiene ble nogenlunde likt fordelt tror jeg. 

Det er nok ca like mange ganger som min mann har lagd middag de siste årene 😅 Når du sier det, så tror jeg faktisk det at han tok over bleieskift også handlet om graviditet. Aversjon mot lukter, blødninger som gjorde at jeg ikke skulle løfte, slike ting. Så bare ble det sånn. 

Ts 

Skrevet

Det bare ble sånn her også, mer eller mindre. Ikke like ekstremt, jeg skifter et par bleier i løpet av uka, men mannen tar sikkert 95% av de. Det begynte sånn når jeg brukte så ekstremt mye tid på amming de første månedene, at det falt naturlig at han tok bleieskift og stell når han var hjemme, og så fortsatte det sånn. Men så lenge begge syns det er greit så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 8ace0...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...