Gå til innhold

Barnet mitt blir forskjellsbehandlet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sammen med kjæresten min i fjor sommer og jeg ble kjempegodt tatt i mot! Jeg har en sønn, som ble behandlet som deres egen av svigerfamilien og kjæresten. Svigermor startet å kalle barnet mitt for barnebarn og bestemorgull.

Kjærestens bror og kjerringa var gravide under den perioden og fikk datteren sin i november. De hadde ikke så mye med svigers å gjøre, men etter barnebarnet kom, har mitt barn blitt nedprioritert og er ikke lenger så gromt for sine besteforeldre mer. 

Facebooken til bonus-bestemor oser av bilder av det nye barnebarnet. Kjærestens bror og kjæresten har plutselig blitt mye mer involvert. 

Syns det er sårt for min egen sønn når han ikke har en biologisk side av familien sin bortsett fra svigers. 

Hva ville dere gjort? Har lagt til alle av svigers på Facebook, men ikke brorens kjæreste. Virker som at de vil ødelegge for meg og kjæresten min.

Anonymkode: b968c...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt forståelse for at de er mennesker, som ikke er perfekte, men som bobler over av lykke over å få sitt første barnebarn.

Er du litt forståelsesfull og smidig går dette, seg til. 

Jeg hadde vært glad andre ikke delte bilder av mitt barn på face. Det er en uting 

Anonymkode: 1e3aa...93c

• Liker 30
Skrevet

Det er da ikke rart at de er begeistret for første biologiske barnebarn? Og hvis forskjellsbehandlingen går ut på at de legger ut bilder av barnebarnet sitt og ikke av ditt barn, så er jo det et ikke-problem. Hvis det er sånn at barna etterhvert blir forskjellsbehandlet med tanke på gaver og veldig skjev oppmerksomhet når dere alle et samlet, er det kanskje litt verre. 

Men helt ærlig, du virker sjalu på "svigerinnen" din kun fordi hun har fått et barn som dine svigers er begeistret for. Det har hun definitivt ikke gjort for å ødelegge for deg, som du sier. 

• Liker 16
Skrevet

Du bør slutte å kalle svigerinnen din for kjerring. Du bør ha forståelse for at det første biologiske barnebarnet er veldig stas, spesielt det første året. Du bør se på deg selv og din egen oppførsel, og sikre at det ikke er du som skaper drama og potensielt ødelegger for sønnen din.

Anonymkode: a19ac...bee

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville tatt meg sammen, sluttet å kalle din kjærestes svigerinne for en kjerring, lagt henne til på Facebook og oppført meg som en voksen. Inviter henne på besøk, ta imot babyen med åpne (spritede) armer og skapt et godt forhold til henne. Det dramaet du lager her kommer til å ødelegge fullstendig for barnet ditt. Ærlig talt.

Anonymkode: bba65...665

Kunne bedt de mer på besøk, men vil ikke pga korona. De skal på besøk igjen nyttårskvelden hos svigers, det gruer jeg meg til. 
HI

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne bedt de mer på besøk, men vil ikke pga korona. De skal på besøk igjen nyttårskvelden hos svigers, det gruer jeg meg til. 
HI

Hvorfor gruer du deg til det?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor gruer du deg til det?

Fordi sønnen min skal treffe henne for første gang, og svigers skal være barnevakt. Vil ikke at fokuset bare skal være på henne og ikke han. Synes synd på sønnen min. Han er bare 3 år gammel. 

HI

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi sønnen min skal treffe henne for første gang, og svigers skal være barnevakt. Vil ikke at fokuset bare skal være på henne og ikke han. Synes synd på sønnen min. Han er bare 3 år gammel. 

HI

Dette blir bare et problem om du selv lager det til et problem. Du må være positiv og vise glede for det nye barnet. Viser du negativitet vil barnet også reagere slik. Og svigermor vil også reagere på oppførselen din. De virker som de har vært veldig mye rausere enn mange ville ha vært. Nå er det din tur til å være raus!

Besteforeldrene vil jo alltid være glad for nye barnebarn, og barnebarn må nesten lære seg å dele oppmerksomheten til besteforeldrene sine. 

Anonymkode: 766fa...fd5

• Liker 30
Skrevet

Selvsagt er det stas med en baby ts! Du går inn i dette med en negativ holdning. Det eneste som skjer er at den merkes, svigers blir lei seg, og du skaper dårlig stemning som igjen går utover din sønn. 

• Liker 13
Skrevet

Slutt å projisere disse følelsene over på ditt eget barn. Det som har skjedd her er helt naturlig. En baby er alltid moro. Er du sur på svigerinnen din fordi hun har fått et barn? Du nevner hun vil ødelegge for deg? Du tror vel ikke de er i babylykke pga deg lissom?

Dette må du godta. Og du må tilpasse deg og gjøre det beste for sønnen din. Du må hjelpe han og bli glad i sitt nye søskenbarn. 

Anonymkode: eccd6...d5c

• Liker 19
Skrevet

Har ikke barnet ditt egne besteforeldre? Du har vært heldig med at dine svigerforeldre har tatt dere godt imot og behandler barnet ditt som en del av familien, men selvfølgelig er det artigere med en baby av eget kjøtt og blod. Baby har også en "nyhetsverdi" den første tiden. Du vet jo ikke om denne "forskjellsbehandlingen" kommer til å vedvare etterhvert som babyen vokser til. Oppfør deg som folk og ikke lag drama av noe som ikke trenger å være det. 

Anonymkode: 07144...3a4

• Liker 11
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

HI

Hvor lenge har egentlig du vært sammen med mannen, om det er første gang sønnen din treffer svigerinne? Og hvor hønemor er du om du allerede på forhånd har bestemt deg for at det er ikke at en nybakt mor og baby skal få oppmerksomhet? 

🤷

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor lenge har egentlig du vært sammen med mannen, om det er første gang sønnen din treffer svigerinne? Og hvor hønemor er du om du allerede på forhånd har bestemt deg for at det er ikke at en nybakt mor og baby skal få oppmerksomhet? 

🤷

Ble sammen i juni i år. Er ikke det at de ikke skal få oppmerksomhet i det hele tatt...

HI

Skrevet

Helt naturlig at ditt barn blir forfordelt av svigermor, da han ikke er deres biologiske slektning.

Anonymkode: 9db1b...fe5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke barnet ditt egne besteforeldre? Du har vært heldig med at dine svigerforeldre har tatt dere godt imot og behandler barnet ditt som en del av familien, men selvfølgelig er det artigere med en baby av eget kjøtt og blod. Baby har også en "nyhetsverdi" den første tiden. Du vet jo ikke om denne "forskjellsbehandlingen" kommer til å vedvare etterhvert som babyen vokser til. Oppfør deg som folk og ikke lag drama av noe som ikke trenger å være det. 

Anonymkode: 07144...3a4

Har mine foreldre, jo. Lager ingen drama? Vil ikke min sønn skal få mindre oppmerksomhet.

HI

Skrevet

Helt naturlig at ditt barn blir forfordelt av svigermor, da han ikke er deres biologiske slektning.

Anonymkode: 9db1b...fe5

Er ikke alltid blodrelatert er viktigst. De kjenner nesten ikke barnebarnet sitt. Sønnen min er der veldig mye. De har møtt barnebarnet 1 gang.

HI

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har mine foreldre, jo. Lager ingen drama? Vil ikke min sønn skal få mindre oppmerksomhet.

HI

Jo, du lager drama når du kaller henne kjerring. Du lager også drama når du hauser deg opp fordi de synes det er stas med en baby. 

Dette vet alle som har yngre søsken også - babyer er stas for besteforeldre, tanter og onkler. 

Du konstruerer et problem. 

• Liker 14
Skrevet

Ble sammen i juni i år. Er ikke det at de ikke skal få oppmerksomhet i det hele tatt...

HI

Haha.....

Troll. 

Anonymkode: 159c0...9c7

• Liker 11
Skrevet

Det er deres første barnebarn, hva forventet du?

Anonymkode: 035fc...54d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...