AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Lurer på om du som er gravid med tvillinger/har fått tvillinger, har mye i familien fra før av? Anonymkode: ab86d...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Min morfars brødre var tvillinger. Har selv tvillinger. Anonymkode: 6c095...6bb
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Har tvilling i familien på begge sider, men venter nå tvillinger med ivf...så ikke arvelig i vårt tilfelle Anonymkode: fdf21...d84
BlondieKeiko Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er selv toegget tvilling, og fikk toegget tvillinger selv 😊 vet ikke om andre i slekta annet enn to tanter på fars side som er tvillinger. Så jeg fikk vel genet fra begge sider 😂
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Jeg har tvillinger i familien, men de er eneggede og det er jo ikke arvelig. Har selv toeggede tvillinger laget ved et «uhell» under fertilitetsbehandling så neppe noe arvelighet der heller😌 Anonymkode: 0085f...91a 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Vi har toeggedde tvillinger i 4 generasjoner på rad. Jeg tør ikke å få en etterpåklatt😅 Anonymkode: 68c0e...b70 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Jeg ble gravid med tvillinger, men mistet den ene. Vi har ingen tvillinger i familien, hverken på min side, eller far sin side. Anonymkode: bc15e...14e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Venter eneggede som ikke har er arvelig, men det er andre gangen jeg er gravid med eneggede så tenker det fort blir fire barn om vi skulle prøvd på flere:) Anonymkode: 6c672...0a8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Min mammas fettere er tvillinger, det er det eneste. Nå er vi litt usikre på om våre er eneggede eller toeggede, men tror de er toeggede ☺ Koselig at det er arvelig, kanskje jeg også blir tvilling-bestemor Anonymkode: bb998...c83
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Jeg hadde aldri hørt om tvillinger i vår fanilie før... Men da jeg fortalte mine foreldre så sier min far at hans far hadde to brødre som var tvillinger, også sa han noen andre i familien som jeg ikke vet hvem er.. Mamma viste. Så kan tyde på at det kommer fra min far sin side da 😅 Anonymkode: 25a2f...97a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hadde aldri hørt om tvillinger i vår fanilie før... Men da jeg fortalte mine foreldre så sier min far at hans far hadde to brødre som var tvillinger, også sa han noen andre i familien som jeg ikke vet hvem er.. Mamma viste. Så kan tyde på at det kommer fra min far sin side da 😅 Anonymkode: 25a2f...97a Men har du tvillinger? Tvillinger (toeggede) nedarves fra kvinne til kvinne, da det er tendensen til å «slippe» flere egg i én syklus som er arvelig. Så hvis du har tvillinger, har dette ingenting med farssiden å gjøre. Anonymkode: 0085f...91a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men har du tvillinger? Tvillinger (toeggede) nedarves fra kvinne til kvinne, da det er tendensen til å «slippe» flere egg i én syklus som er arvelig. Så hvis du har tvillinger, har dette ingenting med farssiden å gjøre. Anonymkode: 0085f...91a To-eggede. Mann kan videresende genene til sin datter. Lest litt om dette siste tiden.. Siden det ikke er tvillinger på min mor sin side, og iallefall 2 par på min far sin side, er det nok trolig derfra jeg har genet. "Selv om en mann bærer dette genet, er det lite trolig at han blir far til tvillinger, men han kan gi genet videre til sin datter, og da kan han bli bestefar til tvillinger" Anonymkode: 25a2f...97a 2
BlondieKeiko Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men har du tvillinger? Tvillinger (toeggede) nedarves fra kvinne til kvinne, da det er tendensen til å «slippe» flere egg i én syklus som er arvelig. Så hvis du har tvillinger, har dette ingenting med farssiden å gjøre. Anonymkode: 0085f...91a Jo? Fordi mannen kan bære tvilling-genet og gi det videre til datteren sin. Altså genene til å slippe flere egg. Men det vil ikke påvirke barnefar, siden han ikke kan styre evnen til å slippe egg 😂 hvertfall slik jeg har forstått det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Har toeggede tvillinger, første i familien som jeg vet om. Var over 30 da jeg ble gravid og da øker sjangsen å få tvillinger. Anonymkode: e8e76...f45
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 BlondieKeiko skrev (7 minutter siden): Jo? Fordi mannen kan bære tvilling-genet og gi det videre til datteren sin. Altså genene til å slippe flere egg. Men det vil ikke påvirke barnefar, siden han ikke kan styre evnen til å slippe egg 😂 hvertfall slik jeg har forstått det. Riktig dette 👍🏻 Anonymkode: 25a2f...97a
Ella Peralta Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Min mormors søster har tvillinger. I min manns familie er det mange tvillinger, men jordmor forklarte at det kun er arvelig fra mors familie.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): To-eggede. Mann kan videresende genene til sin datter. Lest litt om dette siste tiden.. Siden det ikke er tvillinger på min mor sin side, og iallefall 2 par på min far sin side, er det nok trolig derfra jeg har genet. "Selv om en mann bærer dette genet, er det lite trolig at han blir far til tvillinger, men han kan gi genet videre til sin datter, og da kan han bli bestefar til tvillinger" Anonymkode: 25a2f...97a BlondieKeiko skrev (22 minutter siden): Jo? Fordi mannen kan bære tvilling-genet og gi det videre til datteren sin. Altså genene til å slippe flere egg. Men det vil ikke påvirke barnefar, siden han ikke kan styre evnen til å slippe egg 😂 hvertfall slik jeg har forstått det. Øh, nei? Det finnes jo ikke noe definert «tvillinggen», som følger Mendelsk arvegang slik som øyenfarge og andre fenotypiske faktorer, det er vel mer snakk om polygen arv. Et raskt litteratursøk bekrefter jo min påstand, den mest kredible kilden jeg fant på stående fot var Store Norske Leksikon: https://sml.snl.no/tvillinger Ab....97a, du legger ut et sitat som bekrefter ditt syn, uten å linke til noen originalartikkel. Det blir jo helt verdiløst all den tid du kan ha fabrikkert sitatet selv🤪 Er også interessert i den fysiologiske forklaringen på mannens genetiske påvirkning på hans kvinnelige avkoms tendens til multiple eggløsninger! Anonymkode: 0085f...91a 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Min bestefar var tvilling Anonymkode: 4eeab...029
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Beklager, glemte å skrive at jeg er dame, altså tvillingmor med bestefar som var tvilling. Jeg har toeggede. Så på meg stemmer 'myten' om at det hopper over et ledd på morsiden. Anonymkode: 4eeab...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå