Gå til innhold

Erfaringer med Hausken 2020

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å ringe klinikken på nyåret, men vil gjerne høre andres erfaringer i mellomtiden🥰

Hvor lang tid tok det fra dere kontaktet Hausken til dere fikk begynne med forsøk?

Bruker de ultralyd under innsett?

Får man sterkere smertestillende under uttak hvis man tidligere har hatt store smerter?

Anonymkode: 8f04e...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært hos Hausken siden mars, ettersom jeg ble redd for lang ventetid offentlig mtp covid-19. Var fornøyd offentlig, men privat har vært helt luksus..😊 med andre ord veldig, veldig fornøyd med Hausken, selv om det ikke har gått vår vei enda. 

vi startet opp på første syklus etter jeg tok kontakt. Var nok fordi vi hadde alt av prøver på plass fra før av, og vi hadde erfaringer fra et tidligere forsøk offentlig. Det var også før «alle» gikk for privat mtp korona-situasjonen, så ventetiden er nok lengre nå uten at jeg kan si noe sikkert.

Har brukt ultralyd ved alle innsett. Ang smertestillende gjør de ikke intravenøst i Lysaker hvertfall, men fikk grei smertelindring første uttak hos Hausken. Andre uttaket skulle vi prøve noe som fungerte bedre, noe det ikke gjorde. Men helt overkommelig, og det har nok noe med at jeg har hatt mange eggposer hver gang så blir veldig ømt.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok kontakt med Hausken Bergen i midten av oktober etter at henvisningen i det offentlige ble avvist pga lang ventetid (de vil ikke kunne starte hormonstimulering før jeg fyller 40). Vi fikk først en konsultasjonstime i midten av november, men pga korona ble timen utsatt til starten av desember. Siden jeg ved denne timen var på dag 1 i syklusen, fikk vi tilbud om å starte med hormonbehandling samme dag, men vi valgte å vente en syklus. Vi hadde allerede gjort de nødvendige testene i det offentlige. Startet på hormonbehandlingen nyttårsaften, og har UL nå på fredag så kan ikke si noe om smerter i forbindelse med egguthenting. Jeg kvier meg litt til det. 😬

Husk forøvrig at de krever avlagt politiattest før egginnsetting. For oss tok det 3 uker før politiattesten var på plass, så det ville jeg ordnet med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med Hausken i Bergen. Tok kontakt i slutten av august og måtte vente 3 uker på første samtale/undersøkelse.  Startet deretter opp med 1. forsøk ca 1.oktober (første mens etter samtalen). 

Rakk 2 forsøk før jul og er nå gravid. Syns oppfølgingen har vært veldig lik som i det offentlige hvor vi har vært tidligere. Eneste forskjellen er at de er mer tilgjengelige på telefon og via meldinger. 

Bruker ultralyd under innsett. 

Har fått bra med smertestillende under uttak. Har vanligvis blitt ganske dårlig av medisinene. Valgte derfor morfin-nesespray på siste forsøk i stedet for tabletter. Syns det gav litt dårligere smertelindring, men til gjengjeld var jeg i mye bedre form etterpå. Uansett ikke noen voldsomme smerter og fullt overkommelig. På første uttak kjente jeg ingenting. Litt overrasket over at jeg ikke ble overvåket med puls og metning under uttaket, det ble jeg i det offentlige. 

Anonymkode: 95d70...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uttak i går, og den smertelindring de gav meg var tilstrekkelig. Jeg tror jeg fikk standard dose. Hadde ingen smerter, men kjente selvfølgelig det jeg vil kalle et ubehag. Jeg var på forhånd ganske engstelig for smerter og selve inngrepet. Jeg tok dette opp med sykepleier på ultralyden i forkant av egguttaket. Vi snakket litt om det og det beroliget meg. Jeg vil anbefale at du tar opp dine bekymringer på forhånd, så løser de det på best mulig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...