AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Jeg skal settes igang idag (kveld med ballong eller i morgen med drypp ) pga diabetes. Men jeg skal være tidlig på sykehuset. Jeg vet ikke når mannen får være med inn og om han skal vente hjemme eller følge meg med nå tidlig? Sykehuset er ikke langt unna. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 3d578...812
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal settes igang idag (kveld med ballong eller i morgen med drypp ) pga diabetes. Men jeg skal være tidlig på sykehuset. Jeg vet ikke når mannen får være med inn og om han skal vente hjemme eller følge meg med nå tidlig? Sykehuset er ikke langt unna. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 3d578...812 Jeg hadde hørt med sykehuset. Hva de tenker om hvor lang tid det vil ta før noe skjer osv. Kanskje han kan være med å støtte deg akkurat når de setter inn ballongen og ta seg en tur og komme tilbake igjen utover dagen. Anonymkode: 497b9...84d 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Så rart at de setter deg igang på kvelden 29.desember forresten. Hvis det ikke er en medisinsk årsak til at det kan være farlig å vente et par dager, så ville de, der jeg jobber, ventet litt. Både pga litt lite personale i nyttårshelgen og for at barnet ikke skal bli født på årets siste dager. Anonymkode: 497b9...84d 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Hvis det er førstemann hadde jeg uansett latt han vente hjemme. Førstegangsfødende har gjerne ballong frem til dagen etter, før videre stimulering med medikamenter. Anonymkode: 60212...4fb
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er førstemann hadde jeg uansett latt han vente hjemme. Førstegangsfødende har gjerne ballong frem til dagen etter, før videre stimulering med medikamenter. Anonymkode: 60212...4fb Sånn var det ikke for meg. Fikk satt inn ballong og kort tid etter fikk jeg vonde rier. Holdt på å gå fra forstanden og var utrolig glad for at mannen var der. Anonymkode: 78d95...60d 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så rart at de setter deg igang på kvelden 29.desember forresten. Hvis det ikke er en medisinsk årsak til at det kan være farlig å vente et par dager, så ville de, der jeg jobber, ventet litt. Både pga litt lite personale i nyttårshelgen og for at barnet ikke skal bli født på årets siste dager. Anonymkode: 497b9...84d Det er medisinsk årsak og er avtalt med legen der jeg skal føde. Også har jeg fødselsangst. Vi skal sette igang 100% imorgen med rieframkallende om ikke ballong virker idag. Og jeg skal overnatte der. Anonymkode: 3d578...812 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn var det ikke for meg. Fikk satt inn ballong og kort tid etter fikk jeg vonde rier. Holdt på å gå fra forstanden og var utrolig glad for at mannen var der. Anonymkode: 78d95...60d Det er selvfølgelig ikke likt for alle. Jeg jobber med dette, og mener at dette er det vanligste. Mannfolk får på de fleste sykehus (alle?) Ikke lov til å bli med før aktiv fødsel, og TS skriver at sykehuset ikke er langt unna. Derfor mitt svar. Anonymkode: 60212...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Jeg tok med min selv om det tok lang tid. Fint med selskap, og greit å slippe å lure på om han ville gå glipp av noe hvis det plutselig gikk raskt. Neste gang kan det hende vi må gjøre ting litt annerledes pga vanskelig med barnevakt etc. Anonymkode: 0865a...c28
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig ikke likt for alle. Jeg jobber med dette, og mener at dette er det vanligste. Mannfolk får på de fleste sykehus (alle?) Ikke lov til å bli med før aktiv fødsel, og TS skriver at sykehuset ikke er langt unna. Derfor mitt svar. Anonymkode: 60212...4fb Stemmer ikke. Anonymkode: 0865a...c28
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stemmer ikke. Anonymkode: 0865a...c28 Du får opplyse oss da Anonymkode: 60212...4fb 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 For de fleste vil det ta litt tid før det faktisk skjer noe (med meg tok det både vinter og vår ) så hvis sykehuset ikke er langt unna ville jeg tenkt det var best at han slappet av hjemme og heller var klar til innsats når det begynner å skje ting! Lykke til! Anonymkode: 10705...e24 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 At dere gidder alt det styret her for en baby sier nå jeg Anonymkode: 95422...59b 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Jeg ber han vente hjemme synes det er veldig tidlig å måtte være der Kl 11 og bli satt inn ballong om kvelden..mulig de har andre planer. Anonymkode: 3d578...812
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ber han vente hjemme synes det er veldig tidlig å måtte være der Kl 11 og bli satt inn ballong om kvelden..mulig de har andre planer. Anonymkode: 3d578...812 Masse lykke til!!! Det kommer til å blir stort! Og er slit. Men det er verdt det 😄 Anonymkode: 60212...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Spørs hvor dere bor. Du sier i nærheten, da ville jeg nok bedt han vente hjemme Det kan ta lang tid før det i hele tatt skjer noe! Jeg hadde time til igangsetting kl 9, men ble ikke undersøkt av lege en gang før kl 13. Hadde dere hatt flere timers reisevei hadde jeg tatt han med. Anonymkode: ce2f9...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: At dere gidder alt det styret her for en baby sier nå jeg Anonymkode: 95422...59b 😂 wtf? Anonymkode: 8efb8...a9a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Stemmer ikke. Anonymkode: 0865a...c28 Hvilke sykehus får mannfolka være med før aktiv fødsel? Anonymkode: 704d9...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok med min selv om det tok lang tid. Fint med selskap, og greit å slippe å lure på om han ville gå glipp av noe hvis det plutselig gikk raskt. Neste gang kan det hende vi må gjøre ting litt annerledes pga vanskelig med barnevakt etc. Anonymkode: 0865a...c28 Du fødte vel kanskje ikke under korona sist? Nå får man ikke ha mannen med som selskap, så han må vente utenfor frem til aktiv fødsel. Det er litt ulikt fra sykehus til sykehus, men tror dette gjelder de fleste plasser. Ts, jeg ville gjort det som du planlegger nå, ettersom dere bor nære sykehuset! Masse lykke til! Anonymkode: 704d9...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får opplyse oss da Anonymkode: 60212...4fb AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke sykehus får mannfolka være med før aktiv fødsel? Anonymkode: 704d9...ad6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du fødte vel kanskje ikke under korona sist? Nå får man ikke ha mannen med som selskap, så han må vente utenfor frem til aktiv fødsel. Det er litt ulikt fra sykehus til sykehus, men tror dette gjelder de fleste plasser. Ts, jeg ville gjort det som du planlegger nå, ettersom dere bor nære sykehuset! Masse lykke til! Anonymkode: 704d9...ad6 Ja, det er mulig det gjelder de fleste steder, men jeg synes likevel det kan være greit å få fram at det ikke gjelder ALLE steder. Jeg trodde lenge disse reglene gjaldt mitt sykehus også etter å ha lest her, men det gjør det ikke. Tilhører Nordlandssykehuset. Det kan godt hende det finnes flere unntak. Anonymkode: 0865a...c28
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Daniel jeg kom inn for igangsetting hadde jeg 2 cm åpning. Da hoppet vi over ballong og riestimulerende. Fikk en fødestue og så tok de vannet. Mannen fikk være med fra jeg fikk fødestue 😁 Anonymkode: 62bfa...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå