AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Mange produkter kommer i en egen julevariant rundt juletider, ofte tilsatt "julesmak", eller mer sesongbaserte produkter. Her er det veldig varierende hva som er godt og dårlig. Hvilke slike juleprodukter synes du er de dårligste? Hos meg blir julebrød (sånn søtt brød med rosiner) noe av det dårligste man får. Det er akkurat som tørre rosinboller, bare at med den søte og noe krydrede smaken, så passer det heller ikke med noe som helst av pålegg heller. Kanskje jeg har misforstått og bruker feil type pålegg eller noe, og at dette brødet er ment å gå med søtt pålegg eller noe, men dette har aldri falt i min smak. Skal jeg ha noe spesielt brød til jul, blir det heller helt ordinær loff/spiralloff Det andre er: Juleøl. Mange av de har en smak akkurat som brent knekk som man limer sammen pepperkakehus med, som da sikkert er brygget sammen med ølet. Dette finnes ikke godt i det heletatt. Men det skal jo sies at det finnes 1000 varianter av juleøl og at ikke alt er dårlig. Det er mye godt juleøl å finne også. Jeg liker mørke varianter av juleøl, men ikke de butikkjuleølene med den brente knekksmaken. Asj! Anonymkode: c1f37...817
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Julepølse, julesylte, Anonymkode: 61329...a10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Julepølse, julesylte, Anonymkode: 61329...a10 Hjerte- karsykdommer servert på sølvfat Anonymkode: 61329...a10 1
Hunter7 Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Fersk grovbrød, majones, og julesylte. Gjerne en lett omgang med pepperkverna over. Å du salige skaper, så inni margen godt! Men for å svare på spørsmålet: - Julekaffe og julete - Juleleberkäse (Leberkäse er bayersk "kjøttbrød". Smaker veldig godt - men ikke når de stapper deigen full av korinter, sukat, og julekrydder) 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Julepølse og medisterkaker er heller ikke noe godt nei. De bleikfeite farseproduktene der. Men så er jeg ikke noe spesielt glad i pølse, karbonader eller ferdigkjøttkaker til vanlig heller. Anonymkode: c1f37...817 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hos meg blir julebrød (sånn søtt brød med rosiner) noe av det dårligste man får. Det er akkurat som tørre rosinboller, bare at med den søte og noe krydrede smaken, så passer det heller ikke med noe som helst av pålegg heller. Jeg elsker dette brødet. Spiser det med brunost og smør! Anonymkode: e7207...715 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er absolutt minst glad i: ribbe, sylte, lammerull, medisterkaker, butikklaget rødkål og hvite pølser Anonymkode: e7207...715
Honey Dew Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Vi bruker kun meierismør til julebrød. Vi har aldri brukt pålegg på.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Vi har som tradisjon hver jul å ha julebrød med mye forskjellig godt pålegg til frokost, men julebrødet må selvsagt være hjemmelaget. Det høres kanskje litt rart ut, men julebrød med bremykt, gravlaks og sterk sennepssaus på er veldig godt. Synes også det er godt med bremykt, sirup og gräddost på. Eller bremykt og eggerøre. En ting jeg ikke kan fordra er medisterkaker!! Men jeg liker generelt sett ikke kjøttboller eller karbonader heller. Anonymkode: eeae1...326
PassionatePatti Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Jeg liker det aller meste av julemat, men sylte kan jeg styre min begeistring for. Det sklir ned, men det er også noe jeg klarer meg fint uten.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg elsker dette brødet. Spiser det med brunost og smør! Anonymkode: e7207...715 Enig! Jeg baker julebrød hvert år, og hele familien er ville etter det. Aller best med smør og brunost ja! Jeg er ikke glad i julesylte eller lammerull/fårerull og hjemmelagde pølser/mør i alle slags varianter. Syns det smaker veldig.... robust😛 Anonymkode: 7a06d...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er ikke glad i ribberull eller lagsylte. Eller julebrunost 😕 (Elsker dog hjemmelaget julebrød med eggsalat) Anonymkode: d2dc6...69c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Julepølse av kylling og kalkun er ikke godt. Julebrød serveres med meierismør og brunost eller edamer. Anonymkode: 837ad...751
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Dere som baker julebrød selv, kan dere også dele oppskriften? Anonymkode: 5430d...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Julebrød med smør og brunost er så godt! Spiser det ved siden av en kopp kaffe eller te. Anonymkode: a15dc...d01 1
Gjest Føsleguri Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Hva mener du med dårlig? At du ikke liker det? Med dårlig mat forstår jeg mat som er blitt skjemt, sur, muggen eller på annen måte ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er ikke så glad i smultbakst. Smultringer (ok, det er vel ikke utelukkende julemat, men mange har det til jul), fattigmann og rosettbakels holder jeg meg unna. Julebrød, eller julekake som det heter der jeg kommer fra, er mer ment som et mellommåltid/kaffemat enn som et brød som man har saltpålegg på. Jeg spiser det ikke selv, men her er det vanlig å servere den uten noe på (når den er helt nybakt og myk), eller med smør og evt brunost. Anonymkode: e8cc6...003
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 All typisk julemat smaker høgg, både ribbe, ribberull, pinnekjøtt og alle de der farse produktene 🤮 Kvalmt og består av bare fett og krydder. Anonymkode: 0bcac...c3b
jukkapalme Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Jeg virkelig hater pinnekjøtt. Spiller ingen rolle hvor dyrt og god kvalitet det er og at det er perfekt tilberedt, jeg får det ikke ned uansett og spyr bare av lukta. Nå skal det sies at jeg ikke takler saue/lammekjøtt generelt heller da. Ellers er jeg ikke glad i julekake, juleøl, julepølse og innmatpølse. Er heller ikke glad i sånn stor sylte som man skjærer av, men som pålegg i tynne skiver går det an, men det er ingen favoritt. Syns heller ikke fattigmann og hvite kakemenn er noe godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå