AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #81 Del Skrevet 2. januar 2021 Vinterjenta skrev (4 minutter siden): Ja for gryterett er så sunt. Gryteretter er noe av det som lages hyppig her i huset. Indisk Dahl - linsegryte med grønnsaker og yoghurt Sopp stroganoff - med mengder sopp, løk og creme fraiche Chili sin Carne med bønner og tomater Fiskegryte med grønnsaker Selv en Boeuf Bourguignon, lammefrikasse, eller Coq Au Vin laget fra grunnen vil jeg definere som sunn, selv om vi primært har slikt i helgene. Anonymkode: ba708...f82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 2. januar 2021 #82 Del Skrevet 2. januar 2021 Frøyamor skrev (På 29.12.2020 den 1.41): Lurer på det samme stadig vekk. Kjenner ei som er kokk, hun spiser kun dritt mat og MYE snop. Tror det er fordi hun står i matos hele dagen på jobb, så gidder hun ikke lage skikkelig mat hjemme. Jeg også blir sur når jeg ser slikt. Sur og genuint lei meg. Når folk sier Toro lasagne er favoritt maten blir jeg genuint lei meg for vedkommende har jo aldri smakt god mat av ekte råvarer. Og enda verre - folk som mater barna sine slik mat. Går nokk veldig mye på selvkontroll, alle har jo lyst på sukker. Jeg og vil ha sjokolade når jeg er små sulten på butikken, men selvkontroll gjør ar jeg ikke kjøper den snickersen med kassa. Ikke alle har den evnen. Tror det koker ned til; 1; De gir faen 2; lavere iq 3; latskap 4; ikke eksisterende selvkontroll Selvgodheten har gode vekstvilkår ser jeg. Det er også åpenbart at du har ekstremt lite innsikt og kunnskap på dette området. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #83 Del Skrevet 2. januar 2021 Vinterjenta skrev (13 minutter siden): Ja for gryterett er så sunt. Hvorfor skulle det ikke være sunt? Lager alt fra bunnen av, ferske grønnsaker, saus av ferske tomater, ferske urter osv. Anonymkode: aeb58...f00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 2. januar 2021 #84 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 1.28): Hvorfor spiser folk mye av mat alle VET ikke er sunt? Som f.eks Mc Donalds, pizza, godterier og potetgull? Også den brusen. Folk bruker jo brus som tørstedrikk! Jeg lurer på om det er for de gir faen, eller vet de faktisk ikke bedre? Har flere på snapchat som spiser snop så å si hver eneste dag, og snapper det uten skam. Både voksne og barn «kooooser» seg med ei svær skål smågodt + potetgull på en mandag liksom, og igjen onsdag, og igjen torsdag osv osv. HVA ER GREIA? Blir rett forbanna jeg, bryr de seg ikke om kroppen sin?! Anonymkode: 4d909...a1c Det smaker alt for godt😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 2. januar 2021 #85 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skulle det ikke være sunt? Lager alt fra bunnen av, ferske grønnsaker, saus av ferske tomater, ferske urter osv. Anonymkode: aeb58...f00 Hvis du spiser gryterretter hele tiden, kan du definitivt legge på deg om du ikke holder et høyt aktivitetsnivå. Noe av den mest kraftigste maten det. Når jeg spiser gryteretter, føles det som jeg kan rulle etterpå. Om man skal si gryterett er sunt, kan man også si at ribbe er sunt. Noe som er helt latterlig. Sunn mat = lett mat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #86 Del Skrevet 2. januar 2021 Vinterjenta skrev (25 minutter siden): Hvis du spiser gryterretter hele tiden, kan du definitivt legge på deg om du ikke holder et høyt aktivitetsnivå. Noe av den mest kraftigste maten det. Når jeg spiser gryteretter, føles det som jeg kan rulle etterpå. Om man skal si gryterett er sunt, kan man også si at ribbe er sunt. Noe som er helt latterlig. Sunn mat = lett mat Da lager du feil type gryter, og spiser alt for mye av de. For meg er gryter noe av den mest lettvinte, og raskeste, vegetarmaten å lage. Hva slags gryteretter lager du? Anonymkode: ba708...f82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #87 Del Skrevet 2. januar 2021 Vinterjenta skrev (28 minutter siden): Hvis du spiser gryterretter hele tiden, kan du definitivt legge på deg om du ikke holder et høyt aktivitetsnivå. Noe av den mest kraftigste maten det. Når jeg spiser gryteretter, føles det som jeg kan rulle etterpå. Om man skal si gryterett er sunt, kan man også si at ribbe er sunt. Noe som er helt latterlig. Sunn mat = lett mat Det var et eksempel.. Jeg spiser ikke det hele tiden. Gryterett er jo bare noe som er tilberedt i en gryte og kan bety alt mulig. Grønnsaker og linser i tomatsaus feks er da ikke kraftig. Anonymkode: aeb58...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #88 Del Skrevet 2. januar 2021 Vinterjenta skrev (1 time siden): Hvis du spiser gryterretter hele tiden, kan du definitivt legge på deg om du ikke holder et høyt aktivitetsnivå. Noe av den mest kraftigste maten det. Når jeg spiser gryteretter, føles det som jeg kan rulle etterpå. Om man skal si gryterett er sunt, kan man også si at ribbe er sunt. Noe som er helt latterlig. Sunn mat = lett mat Det er ikke automatisk likhetstegn mellom sunn mat og lett mat.... Nøtter er f.eks sunt, men inneholder veldig mye kalorier. Og gryteretter kan være både sunne og usunne, og fetende eller lett-mat, det kommer helt an på hva de inneholder.... Hvis sausen er basert på tomat eller jevnet kraft vil den inneholde veldig lite kalorier sammenlignet med en saus basert på fløte eller fet kokosmelk. Vanlig hvit eller brun saus er også helt greit. Det finnes veldig mange gryteretter som er både sunne og lette (-Men gryteretter er ofte veldig gode da, så kanskje problemet ditt heller er at du overspiser 😉) Anonymkode: 31bc8...89c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. januar 2021 #89 Del Skrevet 2. januar 2021 2 hours ago, Vinterjenta said: Hvis du spiser gryterretter hele tiden, kan du definitivt legge på deg om du ikke holder et høyt aktivitetsnivå. Noe av den mest kraftigste maten det. Når jeg spiser gryteretter, føles det som jeg kan rulle etterpå. Om man skal si gryterett er sunt, kan man også si at ribbe er sunt. Noe som er helt latterlig. Sunn mat = lett mat Wtf. 🤨 Enten er det "sunn mat" du har dårlig kunnskap om, eller så er det matlaging generelt du ikke kan noe om. En gryterett kan være både lett og sunn. En tomatbasert linsegryte for eksempel, hva er problemet? Lapskaus med svineknoke? Tomatbasert kyllinggryte? Biffgryte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 27. mars 2021 #90 Del Skrevet 27. mars 2021 Hva er usunt ? og hvem bestemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 29. mars 2021 #91 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 1.28): Hvorfor spiser folk mye av mat alle VET ikke er sunt? Som f.eks Mc Donalds, pizza, godterier og potetgull? Også den brusen. Folk bruker jo brus som tørstedrikk! Jeg lurer på om det er for de gir faen, eller vet de faktisk ikke bedre? Har flere på snapchat som spiser snop så å si hver eneste dag, og snapper det uten skam. Både voksne og barn «kooooser» seg med ei svær skål smågodt + potetgull på en mandag liksom, og igjen onsdag, og igjen torsdag osv osv. HVA ER GREIA? Blir rett forbanna jeg, bryr de seg ikke om kroppen sin?! Anonymkode: 4d909...a1c Fordi det er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #92 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 13.22): Selleri smaker godt, jeg drikker sellerijuice hver morgen. Det er bare vanen som gjør at man liker chips og brus og sjokolade. Anonymkode: ca358...1d6 Vitenskapelig sett er det faktisk motsatt. Vi er nærmest "forhåndsprogrammert" til å like fett og søtt: https://forskning.no/hjernen-mat-og-helse-ny/hvorfor-smaker-usunn-mat-sa-godt/324170 Anonymkode: 217cc...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoloko Skrevet 29. mars 2021 #93 Del Skrevet 29. mars 2021 Klarer å holde meg unna junk, brus og potetgull. Spiser pizza i ny og ne, og er absolutt ikke fanatisk i matveien, men prøver å spise sunt og balansert. Det jeg derimot ikke klarer å holde meg unna er den sjokoladen (egentlig sukker generelt) Det er rett og slett mangel på selvkontroll. Men det er ikke så farlig når jeg er flink på andre områder tenker jeg:) Orker ikke leve et helt begrenset liv. Vil ha det bra, og det har jeg når jeg spiser sjokolade 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå