PetterKanin Skrevet 29. desember 2020 #61 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det du beskriver her er jo oppskriften på at mat=kos. Alt skal være grå brødmat. Med unntak av middagen. Med unntak av kos. Med unntak av snop. Om man spiser godt og variert gjennom dagen får man ikke dette behovet for å stappe i seg mye og usunn mat. Anonymkode: ba708...f82 Hvordan kan det du siterer på være oppskriften på at mat = kos? Mat, spesielt brød, er vel mest næring for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. desember 2020 #62 Del Skrevet 29. desember 2020 Det var veldig digg med 190 grams hamburger meny med ost, bacon og tilhørende pommes frites i dag😁 Samt en halvliter Pepsi (ikke max). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 29. desember 2020 #63 Del Skrevet 29. desember 2020 Hvorfor bryr noen seg om andre spiser usunt eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #64 Del Skrevet 29. desember 2020 Fordi livet skal nytes. Anonymkode: 08be4...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 29. desember 2020 #65 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi livet skal nytes. Anonymkode: 08be4...a21 Nettopp. Sett at de som er livsnytere, som røyker, drikker og har dårlig kosthold blir 65-70 år. Så har du dem som er kostholdsfantatikere, lever sunt og trener masse, kanskje de blir 80-85. De femten åra fra 65 til 80 kan dere bare ha for min del. Da lever jeg heller livet og dør litt yngre. Dessuten kjenner jeg folk som har levd usunt hele livet og blir 75 +, mens andre som har levd sunt og aktivt har dødd i 50-åra. Ingen garantier uansett hvordan man lever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #66 Del Skrevet 29. desember 2020 Expandable86 skrev (6 timer siden): Nettopp. Sett at de som er livsnytere, som røyker, drikker og har dårlig kosthold blir 65-70 år. Så har du dem som er kostholdsfantatikere, lever sunt og trener masse, kanskje de blir 80-85. De femten åra fra 65 til 80 kan dere bare ha for min del. Da lever jeg heller livet og dør litt yngre. Dessuten kjenner jeg folk som har levd usunt hele livet og blir 75 +, mens andre som har levd sunt og aktivt har dødd i 50-åra. Ingen garantier uansett hvordan man lever. Det handler mer om livsstilsykdommer enn levealder. Uansett er folk forskjellige, jeg blir ikke lykkelig av å spise masse usunt. Etter juledagene følte jeg meg bare uggen og syntes det var fantastisk med en sunn gryte, salat og joggetur i dag. Anonymkode: aeb58...f00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #67 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fordi livet skal nytes. Anonymkode: 08be4...a21 Jeg hadde en usunn periode. Og nytelse er det siste jeg vil beskrive dette som. Det øyeblikket sjokladen eller fettet er på tunga, ja. Men etter det fulgte urolig søvn, slapphet, og tiltaksløshet. TVen fristet mer enn å være sosial, eller drive med hobbyer. Humøret var også jevnt over dårlig. Jeg holdt på å begynne å grine hver gang jeg måtte ta på meg en kjole før et selskap, og følte meg gjerne ukomfortabel hele kvelden. Det å være på storbytur var slitsomt. Det å bære dagligvareposene inn i huset var slitsomt. Det å gå opp en trapp var slitsomt. For meg handler ikke sunt kosthold og fysisk aktivitet om å leve lengst mulig. Men om å leve livet her og nå på en lykkelig og god måte. Anonymkode: ba708...f82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #68 Del Skrevet 30. desember 2020 17 hours ago, Føsleguri said: Hvorfor bryr noen seg om andre spiser usunt eller ikke? Dårlig mat og alkohol er blant de største grunnene til sykdom i befolkningen. Sykdom i befolkningen hadde drastisk redusert om alle spiste litt bedre. Så jeg forstår at det er noe folk interesserer seg for. Noen mister sin far, mor eller kjæreste som kunne levd i 20 år til eller mer, fordi de hadde et dårlig kosthold. Samt at det er mer trykk på det norske helsevesenet som er delvis sponset av Norges befolkning 17 hours ago, Expandable86 said: Nettopp. Sett at de som er livsnytere, som røyker, drikker og har dårlig kosthold blir 65-70 år. Så har du dem som er kostholdsfantatikere, lever sunt og trener masse, kanskje de blir 80-85. De femten åra fra 65 til 80 kan dere bare ha for min del. Da lever jeg heller livet og dør litt yngre. Dessuten kjenner jeg folk som har levd usunt hele livet og blir 75 +, mens andre som har levd sunt og aktivt har dødd i 50-åra. Ingen garantier uansett hvordan man lever. Man føler seg ganske bra når man spioser sunt og trener litt. De færreste som passer på det lider. Kroppen føles mye bedre når den er lett og trent, enn den gjør når man spiser dårlig og ikke trener. Man blir også sløvere i hodet og orker mindre når man er daff. Så det er langt fra slik at man ikke kan være en livsnyter om man trene rog er påpasselig med kosthold. Det er kun en unnskyldning de som ikke gidder ta tak bruker. Man lever sannsynligvis bedre liv som sunn og frisk, enn som slapp der man konstant spiser mat som kroppen sliter med å nyttiggjøre seg av. Men man merker ikke hvor dårlig man blir i kroppen, for det skjer veldig gradvis. Det er heller ikke slik at man nødvendigvis får dødelig sykdom av dårlig kosthold. man kan få kroniske sykdommer der man blir ufør som 40-åring, mens andre velger å ha barn eller reise verden rundt, blir man selv lenket til huset de neste 30 årene. De som lever sunt lever friskest, best og lengst. At det er unntak er ikke et argument. Tenker du det er greit at alle 18-åringer begynner røyke, for enkelte av de vil ikke få sykdom relatert til røykingen? Nei. Statistikken sier at det er en meget dum ide. Anonymkode: 3c2da...540 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #69 Del Skrevet 30. desember 2020 For mange, vanlige folk, er mat ganske komplisert. At mange ikke forstår er en av de få probleme jeg ikke har 😉 Anonymkode: dd6ec...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 30. desember 2020 #70 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dårlig mat og alkohol er blant de største grunnene til sykdom i befolkningen. Sykdom i befolkningen hadde drastisk redusert om alle spiste litt bedre. Så jeg forstår at det er noe folk interesserer seg for. Noen mister sin far, mor eller kjæreste som kunne levd i 20 år til eller mer, fordi de hadde et dårlig kosthold. Samt at det er mer trykk på det norske helsevesenet som er delvis sponset av Norges befolkning Man føler seg ganske bra når man spioser sunt og trener litt. De færreste som passer på det lider. Kroppen føles mye bedre når den er lett og trent, enn den gjør når man spiser dårlig og ikke trener. Man blir også sløvere i hodet og orker mindre når man er daff. Så det er langt fra slik at man ikke kan være en livsnyter om man trene rog er påpasselig med kosthold. Det er kun en unnskyldning de som ikke gidder ta tak bruker. Man lever sannsynligvis bedre liv som sunn og frisk, enn som slapp der man konstant spiser mat som kroppen sliter med å nyttiggjøre seg av. Men man merker ikke hvor dårlig man blir i kroppen, for det skjer veldig gradvis. Det er heller ikke slik at man nødvendigvis får dødelig sykdom av dårlig kosthold. man kan få kroniske sykdommer der man blir ufør som 40-åring, mens andre velger å ha barn eller reise verden rundt, blir man selv lenket til huset de neste 30 årene. De som lever sunt lever friskest, best og lengst. At det er unntak er ikke et argument. Tenker du det er greit at alle 18-åringer begynner røyke, for enkelte av de vil ikke få sykdom relatert til røykingen? Nei. Statistikken sier at det er en meget dum ide. Anonymkode: 3c2da...540 Er over snittet i god form for alderen, selv om jeg spiser mye usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #71 Del Skrevet 30. desember 2020 Anonymkode: c65d9...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #72 Del Skrevet 31. desember 2020 23 hours ago, Expandable86 said: Er over snittet i god form for alderen, selv om jeg spiser mye usunt. Forstår du statistikk? Det virker ikke som om du gjør det. Dersom du røyker, øker sjansen din for å få sykdom drastisk. Det betyr ikke at alle som røyker blir syke, det betyr at mange blir det. Det er det samme med dårlig kosthold og alkoholforbruk som overskrider, er det 7 enheter i uken for kvinner det ligger på om dagen? Det er vanlig for folk å tro at evnene deres er over snittet. De fleste tror de er over snittet gode sjåfører osv. Det er vanlig å føle det om seg selv. Så når du føler du er over snittet god form, så er det god sjanse for at du tar feil. Om du løper og sammenligner resultatene med 10 000 andre, så er det ikke sikkert du gjør det så bra. Skal sies at dersom de fleste av de 10000 er overvektige, kan det være du gjør det bra. Men å gjøre det bedre enn snittet i en gjennomsnittlig dårlig form befolkning er ikke akkurat en bragd. Slår du 100 feitinger i 100m så er ikke det en bragd å skryte av. Så å være "over snittet i form" sier oss ingenting og er ikke noe å skryte av. Anonymkode: 3c2da...540 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Orange81 Skrevet 31. desember 2020 #73 Del Skrevet 31. desember 2020 Dessverre er vår biologi og hjerne mot oss der. Det er sterke kjemiske reaksjoner som styrer oss, som vi har veldig lite kontroll på (det er komplisert vitenskap, tar for lang tid å forklare) Ikke at det er umulig å bare spise Sundt så det er bare å gi opp, men er ikke så enkelt som kun, å gidde - ikke gidde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 31. desember 2020 #74 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår du statistikk? Det virker ikke som om du gjør det. Dersom du røyker, øker sjansen din for å få sykdom drastisk. Det betyr ikke at alle som røyker blir syke, det betyr at mange blir det. Det er det samme med dårlig kosthold og alkoholforbruk som overskrider, er det 7 enheter i uken for kvinner det ligger på om dagen? Det er vanlig for folk å tro at evnene deres er over snittet. De fleste tror de er over snittet gode sjåfører osv. Det er vanlig å føle det om seg selv. Så når du føler du er over snittet god form, så er det god sjanse for at du tar feil. Om du løper og sammenligner resultatene med 10 000 andre, så er det ikke sikkert du gjør det så bra. Skal sies at dersom de fleste av de 10000 er overvektige, kan det være du gjør det bra. Men å gjøre det bedre enn snittet i en gjennomsnittlig dårlig form befolkning er ikke akkurat en bragd. Slår du 100 feitinger i 100m så er ikke det en bragd å skryte av. Så å være "over snittet i form" sier oss ingenting og er ikke noe å skryte av. Anonymkode: 3c2da...540 Jeg tar nok ikke feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #75 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg skjønner ikke alt dette kjatet og hatet mot at voksne folk velger å røyke, snuse, drikke pepsi, spise godis og junk? Hva har det med hva alle andre velger å gjøre? Jeg selv spiser smågodt, potetgull, røyker og drikker det jeg vil fordi det ikke får konsekvenser for helsa mi. Blir ikke feit og får ikke stygge tenner eller blir ikke dårlig. Er bare å pusse tennene med en bra tannkrem og gå turer og trene så går det bra. Anonymkode: a54be...f44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 31. desember 2020 #76 Del Skrevet 31. desember 2020 Hva er usunnt ? Og hvem har rett til å si det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #77 Del Skrevet 31. desember 2020 LiseTV skrev (1 time siden): Hva er usunnt ? Og hvem har rett til å si det? Rolig, Karen. Anonymkode: 05014...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolSistah Skrevet 2. januar 2021 #78 Del Skrevet 2. januar 2021 Hvordan kan dette være noe som gjør deg/dere "forbannet"? Blir dere sinte om folk bruker klær i farger dere ikke liker også? Tar "feil" utdannelse ifht deres preferanser? Skader håret ved for mye varmebehandling? Drikker for mye kaffe? Biter negler? Velger en annen partner enn du ville valgt? Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan bli sinte av måten andre velger å leve livet på. Greit om man hadde skadet andre, og på sett og vis er jo overvekt et globalt problem som vi alle betaler for gjennom skatteseddelen, men det virker ikke som om det er dét det er snakk om her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #79 Del Skrevet 2. januar 2021 CoolSistah skrev (13 minutter siden): Hvordan kan dette være noe som gjør deg/dere "forbannet"? Blir dere sinte om folk bruker klær i farger dere ikke liker også? Tar "feil" utdannelse ifht deres preferanser? Skader håret ved for mye varmebehandling? Drikker for mye kaffe? Biter negler? Velger en annen partner enn du ville valgt? Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan bli sinte av måten andre velger å leve livet på. Greit om man hadde skadet andre, og på sett og vis er jo overvekt et globalt problem som vi alle betaler for gjennom skatteseddelen, men det virker ikke som om det er dét det er snakk om her. Fordi man opptar stadig mer plass og ressurser i helsevesenet, et helsevesen alle er med å betale for. Fordi stadig flere ikke klarere å stå i arbeid og blir uføre. Men først og fremst fordi de overfører slike vaner til barna sine, som igjen vil oppleve å få et tungt og krevende liv. Anonymkode: ba708...f82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 2. januar 2021 #80 Del Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 23.14): Det handler mer om livsstilsykdommer enn levealder. Uansett er folk forskjellige, jeg blir ikke lykkelig av å spise masse usunt. Etter juledagene følte jeg meg bare uggen og syntes det var fantastisk med en sunn gryte, salat og joggetur i dag. Anonymkode: aeb58...f00 Ja for gryterett er så sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå