Gå til innhold

Noen som har sagt opp grunnet dårlig arbeidsmiljø/konflikter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke opp, men takket nei til fast jobb etter at vikariatet utløp. Sjefen på avdelingen var en humørsyk, konfliktsky, baktalende, sur kjerring. Alle vi fire under henne slutta ila et halvår. Vedkommende er der enda, men hele firmaet var gjennomsyret av den dårlige kulturen. 

Sykefraværet var skyhøyt, men det løste de kreativt ved at man ikke fikk skrive sykdom som årsak om man var hjemme, men fikk fri med lønn. Firmaet holder på å gå dukken, og heldigvis for det. 

Anonymkode: e76f4...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det var ikke den offisielle grunnen. Holdt kjeft og fant meg en ny jobb fort som fy. Den nye lederen likte meg virkelig ikke, men jeg gjorde gode miner til slett spill og smilte og lot som ingenting. La meg flat gjorde jeg også. 

Etter at jeg sluttet endte halve avdelingen (ikke stor, 12 stk) opp med sykemelding I større eller mindre grad. Sånn er det fremdeles, ett år etterpå. 

Anonymkode: 8ebd3...79e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dels, hadde veldig bra forhold til kolleger og sjefer, alt var egentlig bra, men sønnen til den ene sjefen begynte å leke litt for mye sjef. Dette irriterte mange, jeg hadde muligheten til å videreutdanne meg som jeg valgte å gå for, noe jeg ikke angrer på den dag i dag. Jeg synes det er viktig og ikke gro fast heller når man har muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sluttet å komme på jobb, høres uansvarlig ut men var alvorlig nedbrutt etter år med trakkassering og mobbing. Sykemeldte meg, dagpenger etter det og nå i god jobb med normale mennesker og forhold.

Anonymkode: 7899e...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg og en kollega prøvde å rydde opp for alle som var misfornøyd, og da vi sa fra, var det ingen andre som sa en bokstav. Dette var også i helsevesenet.

Anonymkode: 615e1...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe eller varsle. Som regel blir det mer problemer eller rettere sagt du blir problemet eller så skjer det ingen endringer. Det beste er å bare komme seg vekk fra arbeidsplassen så fort som mulig. Fake it until you make it er stikkordene,

Anonymkode: be01d...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Joda, jeg og en kollega prøvde å rydde opp for alle som var misfornøyd, og da vi sa fra, var det ingen andre som sa en bokstav. Dette var også i helsevesenet.

Anonymkode: 615e1...8a1

Det er så kjipt. Så mange som er enig, men blir grstispassasjer. Gir aldri beskjed selv, bare klager.

Anonymkode: d4821...55d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er faktisk å stå utenfor arbeidslivet, jeg gjør det så ofte som mulig ved å si opp selv å ta dagpenger 1års tid.

Arbeidslivet er så skittent, da ser man virkelig hvordan mennesker er. Ledelse er også et kjempeproblem.

Å varsle hjelper aldri, så er bare å komme seg vekk.

Anonymkode: 2a9e9...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det beste er faktisk å stå utenfor arbeidslivet, jeg gjør det så ofte som mulig ved å si opp selv å ta dagpenger 1års tid.

Arbeidslivet er så skittent, da ser man virkelig hvordan mennesker er. Ledelse er også et kjempeproblem.

Å varsle hjelper aldri, så er bare å komme seg vekk.

Anonymkode: 2a9e9...10c

Vanskelig for å tro på, men hva jobber du med? 

Anonymkode: 73fc9...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at folk tør å slutte nå. Det er jo ingen jobb. Så høy arbeidsledighet. 

Anonymkode: 42aff...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...