AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Del Skrevet 29. desember 2020 Hvordan gikk dere frem? Snakket dere med leder i forkant, var det flere som gikk, og eventuelt - gikk dere før oppsigelsestiden (om dere hadde ny jobb)? Varslet dere, sendte avvik? Hvordan ble dette eventuelt mottatt av kolleger, ble dere fryst ut? Anonymkode: 29914...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Del Skrevet 29. desember 2020 Meldte til leder og HR. Ble ikke trodd av HR, men leder var klar over problemet. Ingen ting ble gjort. Foreningen og BHT ble koblet inn, i tillegg til verneombud. 40% av arbeidsstokken sluttet. Store økonomiske problemer. Flere sykmeldte. Arbeidsmiljøet delte seg, man kunne ikke stole på noen. Jeg var en av de som fort fant meg ny jobb. Andre som fortsatt jobber der fordi de ikke kommer seg bort, sier at det er like ille der fremdeles, og ledelsen gjør ingen ting. Opplever jeg en ny konflikt av samme art er planen å fordufte før det tar av. Anonymkode: 25c33...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg snakket med sjefen om det i medarbeidersamtale, og så sa jeg opp, videreutdannet meg og fant ny jobb. Anonymkode: 3fc15...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg valgte å fordufte fra to arbeidsplasser pga dårlig arbeidsmiljø. Veldig bra der jeg er nå:) Anonymkode: 32730...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg snakket med leder ang en kollega som var ufin mot flere, og som i tillegg «lurte» seg unna flere arbeidsoppgaver slik at det ble mer på oss andre. Flere andre hadde også snakket med leder om denne kollegaen. Endte med at jeg måtte ha samtale med leder og denne kollegaen fordi ingen andre ønsket, leder spesielt. Jeg måtte forklare tilbakemeldinger fra andre kollegaer på oppførselen mot dem. Enden på visen ble at jeg ble den store stygge ulven, og skyld i at det ble dårlig arbeidsmiljø 🤷🏼♀️ Skal sies at det ble gjort store endringer på arbeidsplassen i samme periode som gjorde at folk ble misfornøyde - og ikke påvirket av «konflikten». Lærte at jeg heretter holder kjeft i stedet for å prøve å gjøre arbeidshverdagen enklere og bedre for oss alle. Kan ellers si at jeg er langtidssykemeldt fordi arbeidsmiljøet har gått utover helsen min fysisk, så jeg går nå i behandling for å bli bedre. Har sett og søkt etter ny jobb i hele år, men koronaen setter en stopper for det. Har skrevet avvik og sendt henvendelse til arbeidstilsynet og hovedvernombud i fylket etter råd fra forbundet jeg er medlem i, men man kommer ingen vei. Anonymkode: 390e2...9a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg snakket med leder ang en kollega som var ufin mot flere, og som i tillegg «lurte» seg unna flere arbeidsoppgaver slik at det ble mer på oss andre. Flere andre hadde også snakket med leder om denne kollegaen. Endte med at jeg måtte ha samtale med leder og denne kollegaen fordi ingen andre ønsket, leder spesielt. Jeg måtte forklare tilbakemeldinger fra andre kollegaer på oppførselen mot dem. Enden på visen ble at jeg ble den store stygge ulven, og skyld i at det ble dårlig arbeidsmiljø 🤷🏼♀️ Skal sies at det ble gjort store endringer på arbeidsplassen i samme periode som gjorde at folk ble misfornøyde - og ikke påvirket av «konflikten». Lærte at jeg heretter holder kjeft i stedet for å prøve å gjøre arbeidshverdagen enklere og bedre for oss alle. Kan ellers si at jeg er langtidssykemeldt fordi arbeidsmiljøet har gått utover helsen min fysisk, så jeg går nå i behandling for å bli bedre. Har sett og søkt etter ny jobb i hele år, men koronaen setter en stopper for det. Har skrevet avvik og sendt henvendelse til arbeidstilsynet og hovedvernombud i fylket etter råd fra forbundet jeg er medlem i, men man kommer ingen vei. Anonymkode: 390e2...9a7 Jeg har dessverre samme erfaring nå - at mine saklige og relevante forsøk på å rydde opp (leder, møter, hovedverneombudet etc) førte til at konflikten ble mye verre, og at JEG ble bråkmakeren! Mens det i realiteten er en ansatt som har neglisjert viktige arbeidsoppgaver, gjort andre sentrale arbeidsoppgaver på en svært dårlig måte, skapt merarbeid for andre og kommet i konflikter med samtlige ansatte! Det er lenge til jeg varsler igjen. 🙄 Anonymkode: e15c4...4e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Del Skrevet 29. desember 2020 Ja jeg har ikke sett annen løsning enn å slutte. Jeg tok opp ting ved jobben som absolutt ikke fungerer og ble ikke hørt. Tvert i mot så skulle jeg få enda flere arbeidsoppgaver og enda med ansvar alene for brukere som krevde 2 til en bemanning. Det merkelige ved arbeidsplassen var at flere ansatte hadde «reservert» seg mot vanskelige oppgaver og det var greit. Men vi nye skulle ta tak i alt og ta alle oppgaver Anonymkode: 55395...6e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg prøvde et sted i helsevesenet. Jeg snakket med ledelsen, skrev avvik samtidig som jeg gjorde alt jeg kunne for å holde meg positiv utad. Det var et giftig arbeidsmiljø preget av baksnakking, drittslenging og dårlig pasientbehandling. Jeg skrev avvik på konsekvensene arbeidsmiljø og holdninger fikk på pasientbehandlingen. Leder lyttet, men hadde ikke baller til å renske opp. Hun var mest opptatt av å bli likt. Konfliktsky og stort sett enig med siste taler. Jeg foreslo konkrete tiltak for å bedre situasjonen, men leder var ikke mottakelig for å ta de ubehagelige samtalene. Til slutt ble både jeg og flere av kollegaene mine langtidssykemeldt av utmattelse. Vi var flere som fikk alvorlige depresjoner av jobben. Jeg fant meg en annen jobb og det gjorde mange av kollegaene mine og. Jeg har hørt at arbeidsmiljøet har blitt enda verre og det går sterkt ut over dem vi skal hjelpe. Det er trist og rett og slett grusomt. Jeg syntes forferdelig synd på dem som trenger hjelp fra dette stedet. dessverre ble jeg værende litt for lenge rett og slett fordi jeg ønsket å beskytte pasientene. Det gjorde meg rett og slett alvorlig deprimert. Fastlegen sendte bekymring til Arbeidstilsynet til slutt. Jeg fikk en annen jobb jeg trives svært godt i, men det er fortsatt vondt å tenke på pasientene som har mistet alle de flinke og står igjen med dem som er mer opptatt av å sluntre unna enn å hjelpe. Anonymkode: 64de6...ea2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg sa opp i vår i helsevesenet på en fæl arbeidsplass. Sjefen er den værste, og det hadde ikke hjulpet å sagt i fra der. Like greit å bare komme seg vekk fort som faen. Anonymkode: 2147f...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Lærte at jeg heretter holder kjeft i stedet for å prøve å gjøre arbeidshverdagen enklere og bedre for oss alle. Dette tror jeg dessverre er erfaringen til de aller fleste som har sagt fra. Dette med at kritikk er konstruktivt er en myte. Anonymkode: 26f61...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette tror jeg dessverre er erfaringen til de aller fleste som har sagt fra. Dette med at kritikk er konstruktivt er en myte. Anonymkode: 26f61...a98 Jeg ble innkalt til en møte om en annen kollega kort tid etter, og i stedet for å fortelle hvorfor kollegaene ikke trives med denne personen valgte jeg å forklare konsekvensene det fikk forrige gang jeg gjorde det, og at jeg derfor ikke kommer til å si noe. De fikk evt spørre noen andre da jeg ikke ville være talsperson. Ser i svarene her at det er stort sett Helsevesenet som går igjen. Det er trist at det skal være sånn. Jeg så gjennom fagbladet som kom i posten nå før jul, og denne gangen var temaet akkurat dette med å varsle og konsekvensene av det. Skremmende hvilke konsekvenser det kan få. Anonymkode: 390e2...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Del Skrevet 29. desember 2020 Takk for at dere deler! ❤️ Jeg har også varslet, jobber i helsevesenet. Den som varsler står alene, ingen tvil om det.. Anonymkode: 29914...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Del Skrevet 30. desember 2020 Føler at det å ta opp problemer eller noe man er bekymret over = lage konflikt. Det eneste jeg vil er å bedre forholdene på arbeidsplassen og finne løsninger. Men lederen hører ikke på oss. Hun hører kun på de som faktisk lager problemene. Vil ikke se realiteten. Pågått i 3år. Jobber også i helsevesenet. Anonymkode: d4821...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg varslet, og det gjorde ei annen også. Vi var ganske nye begge to. Jeg varlset om blant annet dårlig arbeidsmiljø, og hun andre varslet om noe av ganske alvorlig karakter om en av de andre ansatte. Ledelsen ga vedkommende fyken på dagen, men valgte å ikke anmelde forholdet. Ettersom de valgte å ikke anmelde førte det til at hun fikk tilbake jobben da et privat selskap tok over virksomheten. Hun som meldte det opplevde å bli uglesett og trakkasert av de andre ansatte på jobb, selv om hun gjorde helt rett ved å melde ifra om saken. Ingen av oss jobber der lenger. Anonymkode: 83ae1...b80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg varslet, og det gjorde ei annen også. Vi var ganske nye begge to. Jeg varlset om blant annet dårlig arbeidsmiljø, og hun andre varslet om noe av ganske alvorlig karakter om en av de andre ansatte. Ledelsen ga vedkommende fyken på dagen, men valgte å ikke anmelde forholdet. Ettersom de valgte å ikke anmelde førte det til at hun fikk tilbake jobben da et privat selskap tok over virksomheten. Hun som meldte det opplevde å bli uglesett og trakkasert av de andre ansatte på jobb, selv om hun gjorde helt rett ved å melde ifra om saken. Ingen av oss jobber der lenger. Anonymkode: 83ae1...b80 Dette var også i helsevesenet. Anonymkode: 83ae1...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Del Skrevet 30. desember 2020 Jobbet som BPA. Varslet om at brukers mor stjal fra bruker (og dermed svindlet bruker økonomisk) i tillegg til at assistenter ble brukt til å rydde, vaske og handle inn for mor privat, for timer som ble betalt av kommunen for å ta vare på bruker. Brukers mor ble faktisk dømt i tingretten. Vi var mange som meldte fra til både kommune og andre. Anonymkode: 9ba82...634 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Del Skrevet 30. desember 2020 Og, yes! Involverte leder over hodet på lederen vi slet med. Hun håndterte situasjonen helt feil. Det skurte og gikk uten bedring. Vi var flere som sa opp. Orker ikke å jobbe der lengre. Et halvårs tid etter våknet hun endelig opp, tok en prat med et par av oss som hadde sluttet. Det resulterte i at han ble sagt opp. Han var en tyrannisk leder uten sosiale antenner. I tillegg ble det avslørt at han hadde gjort et heftig underslag. Da han fikk fyken var arbeidsplassen allerede ødelagt. De beste medarbeiderne hadde sluttet og gått over til konkurrentene. Anonymkode: 143c7...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Del Skrevet 30. desember 2020 Hvordan klarte dere det økonomisk? Har man krav på noe hjelp fra NAV til man eventuelt finner en ny jobb? Anonymkode: 20f02...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Del Skrevet 30. desember 2020 En kollega satte meg i livsfare og løy om det etterpå. Heldigvis var det overvåkning på området. Men før det ble iverksatt etterforskning av hendelsen måtte vi jobbe sammen. Vi spredde dritt om meg til absolutt alle, også klienter. Jeg begynte å se meg om etter ny jobb, var så belastende. Heldigvis var kollegaene mine på min side, og hun byttet avdeling "frivillig". Men det ble så vanskelig å jobbe med hennes vennekjerne og klienter, at jeg også måtte bytte jobb. Hadde jeg ikke byttet måtte jeg blitt sykemeldt frem til jeg fant noe annet, hadde det helt jævlig. Anonymkode: a72fb...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En kollega satte meg i livsfare og løy om det etterpå. Heldigvis var det overvåkning på området. Men før det ble iverksatt etterforskning av hendelsen måtte vi jobbe sammen. Vi spredde dritt om meg til absolutt alle, også klienter. Jeg begynte å se meg om etter ny jobb, var så belastende. Heldigvis var kollegaene mine på min side, og hun byttet avdeling "frivillig". Men det ble så vanskelig å jobbe med hennes vennekjerne og klienter, at jeg også måtte bytte jobb. Hadde jeg ikke byttet måtte jeg blitt sykemeldt frem til jeg fant noe annet, hadde det helt jævlig. Anonymkode: a72fb...2a0 I setningen "Vi spredde dritt om meg" skulle det stå "hun spredde dritt om meg" Anonymkode: a72fb...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå