Gå til innhold

Hvor tidlig begynte du å mistenke graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld ! Jeg og min samboer prøver å bli gravide - ikke sånn aktivt at det er med eggløsnings test og at jeg kan alle de fancy forkortelsene ogsånn. MEN jeg har kontroll på syklusen min, når jeg har eggløsning osv.. Jeg hadde eggløsning forrige uke og denne uken merker jeg at brystene mine er helt sprengt og jeg er kjempe trøtt. Vanligvis pleier de å være øm før mens, men nå kjennes det ut som at de skal sprenge og blodårene på brystene mine ser ut som de skal eksplodere 😮. Mulig dette er normalt før mens og at det er ALT for tidlig å merke noe til en eventuell graviditet, men blodårene pleier ikke være synlig i det heletatt og jeg pleier bare å bli øm. Og jeg pleier ikke å være så trøtt/utslitt.

SÅÅÅ mitt spørsmål er om det overhodet er mulig å merke noe etter bare en uke ? Og hvor tidlig merket du at du var gravid ? 😊

Anonymkode: c511e...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket det samme som deg i tillegg til festeblødning veeeldig tidlig😅 Jeg var sikker lenge før positiv test. Ømme bryst, svimmel, trøtt.

Skrevet

Merket det 7 dager før forventet menstruasjon, testet dagen etter og fikk positiv test. Blodårene på brystene var ett av de første tegnene hos meg. 

Anonymkode: 1b520...dd0

Skrevet

Ble gravid iløpet av 4 uker etter jeg sluttet på p-piller. Skjønte det da brystene begynte å sprenge 😅

Anonymkode: 6d1fc...a70

Skrevet

Merket det 6-7 dager etter eggløsning, pluss en liten festeblødning samme dag. 

Men 8/10 potensielle graviditeter blir ikke noe av, og de aller fleste av dem vil man aldri få en positiv test på en gang. Greit som en liten realitetsorientering 😅

Anonymkode: 62b65...15e

Skrevet

Merket det 4 dager før mens, var plutselig veldig kvalm. Ble enig med samboer å ta test fem dager etter forventet mens da, den ble positiv før det hadde gått to sekunder 😅

Skrevet

Med første mistenkte jeg det da jeg kom på at det var 6 uker siden sist jeg hadde mensen. 

Med nr 2 mistenkte jeg det da det vanlige temp fallet ikke kom på dag 10-11. 

Med nr 1 prøvde vi ikke, med nr 2 prøvde vi aktivt. 

Skrevet

Mistenkte det fra 7-8 dager etter eggløsning med de to barna jeg har og de to som endte i MA. Men har tatt feil flere ganger også og fått mensen til vanlig tid 😝 man blir gjerne litt hypersensitiv hvis man ønsker å bli gravid og leter etter mulige symptomer. 

Anonymkode: d0001...7aa

• Liker 1
Skrevet

En grei huskeregel er at om du har nok graviditetshormoner i kroppen til at de gir deg (ekte) symptomer, så har du også nok til at det vil slå ut på en tidlig-test. Om egget festet seg tidlig så er det i alle fall teoretisk mulig. Men for de aller fleste vil symptomer på pms og graviditet være det samme så tidlig - kroppen forbereder seg på at den kan ha blitt gravid, men vet det ikke selv ennå før egget fester seg og lager graviditetshormoner. I én undersøkelse rapporterte faktisk de kvinnene som viste seg å ikke være gravide flere symptomer enn de som faktisk var det, så det er i alle fall veldig vanlig å kjenne veldig godt etter når man prøver 😂 Har vært der selv! Lykke til! 

Anonymkode: a16d8...e1e

Skrevet

Tusen takk for svar !

Jeg tok en test idag og den ble positiv, jeg skal ha mensen om 7 dager så jeg har ingen forventninger før jeg ser om mensen uteblir. Også får jeg heller ta en ny test etter det. 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Første graviditet (mistet): Sykt ømme pupper og vonde brystvorter, deretter mensmurringer.

Andre graviditet (nåværende): Mensmurringer. 

Resten av symptomer kom etterhvert. Dette var det aller første jeg kjente. ☺️ Kan si at spesielt sult og trøtthet stakk seg ut i første trimester sånn generelt. Mensmurringene/smertene varte i en ukes tid eller to tror jeg. 

Anonymkode: 617c1...3fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 0.40):

God kveld ! Jeg og min samboer prøver å bli gravide - ikke sånn aktivt at det er med eggløsnings test og at jeg kan alle de fancy forkortelsene ogsånn. MEN jeg har kontroll på syklusen min, når jeg har eggløsning osv.. Jeg hadde eggløsning forrige uke og denne uken merker jeg at brystene mine er helt sprengt og jeg er kjempe trøtt. Vanligvis pleier de å være øm før mens, men nå kjennes det ut som at de skal sprenge og blodårene på brystene mine ser ut som de skal eksplodere 😮. Mulig dette er normalt før mens og at det er ALT for tidlig å merke noe til en eventuell graviditet, men blodårene pleier ikke være synlig i det heletatt og jeg pleier bare å bli øm. Og jeg pleier ikke å være så trøtt/utslitt.

SÅÅÅ mitt spørsmål er om det overhodet er mulig å merke noe etter bare en uke ? Og hvor tidlig merket du at du var gravid ? 😊

Testet positiv med babyplan uke 2+5, 2+6 og 3+1 med mine tre. Ble med alle tre fremskjøvet 2dager så likevel var det jo mange dager før IKM (mensendato som er uke 4+0).
Hadde synlige blodårer, mørkere areola på brystene, vondt å ligge på magen, tisset oftere, økt matlyst og tørste og økt trøtthet.

Anonymkode: 4e1cd...762

AnonymBruker
Skrevet

Uke 8.

Anonymkode: f604e...64a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...