AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Jeg ble forfremmet for et par måneder siden (etter kort tid i min forrige stilling), og fikk med det innsyn i mye av det som skjer "bak kulissene". Jeg er nå leder for en avdeling, og det har vist seg at lederen for en annen avdeling lyver for meg, andre ansatte og sjefen vår om alt mulig rart - avtaler som (ikke) er inngått, oppgaver som (ikke) er gjort, hva som (ikke) ble bestemt på møter og så videre. Jeg bruker store deler av arbeidsdagen til å rydde opp i kaoset som oppstår, og får også skylden for mye av kaoset da den andre avdelingslederen skylder på meg. Jeg har tatt dette opp med vår felles sjef. Sjefen sier at han ikke visste om alt kaoset, men mye av det. Sjefen mener uansett at "alle" vet at disse tingene ikke er min feil. Den andre avdelingslederen får aldri korreks, da han anses som for gammel til å endre seg. Vår felles sjef forventer at jeg bare rydder opp og finner en måte å kontrollere den andre avdelingslederen på. Jeg er altså ikke sjefen til denne andre avdelingslederen, og arbeidsdagen og -oppgavene mine er annerledes enn det som står i kontrakten min. Jeg mistrives sterkt. Er det noe vits i å klage på situasjonen/varsle oppover i systemet? Hvem varsler jeg til - sjefens sjef, fagforening, bedriftshelsetjenesten eller andre? Eller bør jeg bare si opp jobben? Anonymkode: e9987...0d7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble forfremmet for et par måneder siden (etter kort tid i min forrige stilling), og fikk med det innsyn i mye av det som skjer "bak kulissene". Jeg er nå leder for en avdeling, og det har vist seg at lederen for en annen avdeling lyver for meg, andre ansatte og sjefen vår om alt mulig rart - avtaler som (ikke) er inngått, oppgaver som (ikke) er gjort, hva som (ikke) ble bestemt på møter og så videre. Jeg bruker store deler av arbeidsdagen til å rydde opp i kaoset som oppstår, og får også skylden for mye av kaoset da den andre avdelingslederen skylder på meg. Jeg har tatt dette opp med vår felles sjef. Sjefen sier at han ikke visste om alt kaoset, men mye av det. Sjefen mener uansett at "alle" vet at disse tingene ikke er min feil. Den andre avdelingslederen får aldri korreks, da han anses som for gammel til å endre seg. Vår felles sjef forventer at jeg bare rydder opp og finner en måte å kontrollere den andre avdelingslederen på. Jeg er altså ikke sjefen til denne andre avdelingslederen, og arbeidsdagen og -oppgavene mine er annerledes enn det som står i kontrakten min. Jeg mistrives sterkt. Er det noe vits i å klage på situasjonen/varsle oppover i systemet? Hvem varsler jeg til - sjefens sjef, fagforening, bedriftshelsetjenesten eller andre? Eller bør jeg bare si opp jobben? Anonymkode: e9987...0d7 Si opp. Livet er for kort for denne type arbeidserfaring. Anonymkode: 4e957...e2e
Leeloo Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Dersom du i utgangspunktet ønsker å beholde jobben (med de opprinnelige forutsetningene) ville jeg nok stilt et ultimatum om at de må finne en måte å takle denne ansatte på en måte som ikke belaster deg, eller at du sier opp, med alle merkostnader det medfølger (rekruttering, opplæring, tap av din kunnskap etc.). Ideelt sett høres det ut som de enten bør sette i gang en prosess for å få vedkommende ut (som bør være fullt gjennomførbart om han gjør så mye feil, det er klare regler for dette), eller omplassere. Et sted å starte er jo å sette opp en beregning på hvor mye de taper på disse feilene som begås, ev. hvor mye de ville tapt om ingen andre dekker opp og redder situasjonen hver gang. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Si opp. Mannen er tydeligvis fredet siden han har holdt på slik lenge og de ikke har ryddet opp. De visste jo om mye av rotet. Det vil ikke hjelpe deg noe å si ifra. Søk deg bort mens du ennå har "leder" på CVn. Anonymkode: d7582...241 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har tatt dette opp med vår felles sjef. Sjefen sier at han ikke visste om alt kaoset, men mye av det. Sjefen mener uansett at "alle" vet at disse tingene ikke er min feil. Den andre avdelingslederen får aldri korreks, da han anses som for gammel til å endre seg. Vår felles sjef forventer at jeg bare rydder opp og finner en måte å kontrollere den andre avdelingslederen på. Jeg er altså ikke sjefen til denne andre avdelingslederen, og arbeidsdagen og -oppgavene mine er annerledes enn det som står i kontrakten min. Jeg mistrives sterkt. Er det noe vits i å klage på situasjonen/varsle oppover i systemet? Hvem varsler jeg til - sjefens sjef, fagforening, bedriftshelsetjenesten eller andre? Eller bør jeg bare si opp jobben? Om du ønsker å bli i bedriften, sier i fra lenger opp. Evt kan du si til den sjefen som ikke vil korrigere kaosmakeren at enten får han ordne opp eller så sier du opp. Hadde uansett sett etter annen jobb med det samme. Anonymkode: 5996c...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå