Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du valgt og hvorfor?

Anonymkode: 8bd38...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepleie. I og med at jeg elsker å jobbe med mennesker. Enkelt valg.

Anonymkode: 712b3...edc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykepleie. I og med at jeg elsker å jobbe med mennesker. Enkelt valg.

Ser den :) Så lønna betyr ingenting i den sammenheng?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser den :) Så lønna betyr ingenting i den sammenheng?

Hva jeg liker overveier hva jeg tjener. Skulle gjerne ønske jeg kunne fått bedre lønn i mitt yrke (er pedagog), men hadde vært helt miserabel hvis jeg skulle ha jobbet med økonomi:)

• Liker 1
Skrevet

Og- hadde jeg trivdes like godt med økonomi som med sykepleie, så hadde valget selvsagt falt på det yrke som ga meg mest penger

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke anbefale noen og bli sykepleier. Dårlig betalt, ugunstige arbeidstider, altfor mange arbeidsoppgaver utover det og være sykepleier (skifte sengetøy, lage mat, oppvask, kaste søppel, rydde i skuffer og skap osv). Alt dette i tillegg til ansvar for pasienter selvsagt. De kutter og kutter i bemanning men arbeidsoppgavene øker og lønna forblir den samme. 

Anonymkode: 05e94...31a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke anbefale noen og bli sykepleier. Dårlig betalt, ugunstige arbeidstider, altfor mange arbeidsoppgaver utover det og være sykepleier (skifte sengetøy, lage mat, oppvask, kaste søppel, rydde i skuffer og skap osv). Alt dette i tillegg til ansvar for pasienter selvsagt. De kutter og kutter i bemanning men arbeidsoppgavene øker og lønna forblir den samme. 

Anonymkode: 05e94...31a

Men i motsetning til økonomi så får man jobb nokså garantert.

Og man kan ta mange ulike videreutdanninger både helsefaglig og organisatorisk. 

Blir man lei av selve sykepleieryrket kan man videreutdanne seg så man kan jobbe med helseledelse, folkehelse i kommune osv. 

Anonymkode: 4211d...ef2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men i motsetning til økonomi så får man jobb nokså garantert.

Og man kan ta mange ulike videreutdanninger både helsefaglig og organisatorisk. 

Blir man lei av selve sykepleieryrket kan man videreutdanne seg så man kan jobbe med helseledelse, folkehelse i kommune osv. 

Anonymkode: 4211d...ef2

Ja man kan videreutdanne seg, men det er ikke lett å få jobb som rådgiver i kommune/folkehelse m.m, og helseledelse er en drittjobb. Alle tror det er såå lett å endre retning som spl, men jobbene man ønsker vokser ikke på trær - om man er bundet til jobb innen noe helsefaglig. 

Om du interesserer deg for økonomi så ville jeg satset på det. 

Anonymkode: 10e78...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...