AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #21 Skrevet 31. desember 2020 SPOCA skrev (12 timer siden): Noen av oss foretrekker rett og slett å studere via nett. Jeg kan ikke fordra fysiske forelesninger og elsker muligheten nettstudier gir meg. Jeg er helt motsatt: føler at stressnivået økes med fysisk oppmøte. Dessuten er det vanskelig å kombinere når man jobber fullt ved siden av. Denne høsten har jeg tatt snart 75 studiepoeng via nett på ulike universitet og høyskoler. Vi er forskjellige. Ts: Sverige har jo mange studier via nett, også masterstudier. Hva med å sjekke ut der? Det er jo for det første gratis (de har ikke semesteravgift) så lenge du er norsk statsborger, og de har vanvittig mye nettstudier uten oppmøte. Sjekk ut antagning.se, velg så distansstudier med eller uten oppmøte. Har selv tatt både masterstudier og annet emne relatert til lærerutdanning i Norge via Sverige. Utrolig kjekt! Er det anledning til å skrive eksamen på norsk, eller må du skrive svensk? Anonymkode: ccf23...4f9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #22 Skrevet 31. desember 2020 SPOCA skrev (22 timer siden): Noen av oss foretrekker rett og slett å studere via nett. Jeg kan ikke fordra fysiske forelesninger og elsker muligheten nettstudier gir meg. Jeg er helt motsatt: føler at stressnivået økes med fysisk oppmøte. Dessuten er det vanskelig å kombinere når man jobber fullt ved siden av. Denne høsten har jeg tatt snart 75 studiepoeng via nett på ulike universitet og høyskoler. Vi er forskjellige. Ts: Sverige har jo mange studier via nett, også masterstudier. Hva med å sjekke ut der? Det er jo for det første gratis (de har ikke semesteravgift) så lenge du er norsk statsborger, og de har vanvittig mye nettstudier uten oppmøte. Sjekk ut antagning.se, velg så distansstudier med eller uten oppmøte. Har selv tatt både masterstudier og annet emne relatert til lærerutdanning i Norge via Sverige. Utrolig kjekt! Næ, kommer ikke inn pga krav om A eller B i svensk 😕 Anonymkode: a6554...620
SPOCA Skrevet 31. desember 2020 #23 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Næ, kommer ikke inn pga krav om A eller B i svensk 😕 Anonymkode: a6554...620 Det tviler jeg på er riktig, høres merkelig. Hva står egentlig? Hvis det står slik som dette: Så betyr det ikke at man skal ha A i svensk eller engelsk, det handler om faget man har tatt. Norsk utdanning fra videregående er sidestilt med svensk, hvilket betyr at man ikke trenger å f.eks ta svensk på nytt igjen. Uansett er det bare å søke, for de regner for deg, og jeg ble blant annet behöring for tilsvarende Svenska A. Det som også er fint er at jeg som norsk student kommer inn på studier som ofte krever mer matematikk enn jeg selv har tatt på videregående. Så i mange tilfeller kan man komme inn på studier i Sverige som jeg aldri ville kommet inn på i Norge.
powerpuffen Skrevet 1. januar 2021 #24 Skrevet 1. januar 2021 Skjønner at vi er forskjellige. Jeg derimot hadde aldri maktet studier på heltid over nett ved siden av jobb og eventuelle barn. Heltidsstudier i seg er mer enn nok stress for min del. 1
SPOCA Skrevet 1. januar 2021 #25 Skrevet 1. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det anledning til å skrive eksamen på norsk, eller må du skrive svensk? Anonymkode: ccf23...4f9 Jeg skriver på norsk, stort sett. I enkelte emner har jeg skrevet på engelsk. Jeg tar alltid kontakt med studiestedet først, og det er aldri et problem. Eneste er at jeg ofte snakker svensk-norsk (svorsk) og fort slår om til en tilnærmest svensk tale i enkelte grupper/prosjekt fordi ikke alle svensker forstår muntlig norsk like godt som jeg forstår dem (men som regel snakker jeg norsk, det kan variere en del). Endret 1. januar 2021 av SPOCA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå