AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hvilke mastere er mulig å ta på nett som kan være relevant for sosialfaglige yrkesgrupper. Leter meg i hjel men finner ingen 😕 Anonymkode: a6554...620
powerpuffen Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 (endret) Hvorfor vil du ta master på nett? Jeg har hatt digital undervisning på masternivå i høst og jeg skal innrømme at det har vært ekstremt tøft. Stressnivået er mye høyere enn normalt og jeg er mye dårlig form på grunn av kroniske plager som utløses av stress - som et resultat av at man er mye alene. Anbefales IKKE! Å være i et klasserom er veldig undervurdert når det kommer til læring. Gleder meg så sykt til vi kan ha vanlig undervisning igjen.. Endret 28. desember 2020 av Sprinkle 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Det finnes en nettbasert master i pedagogikk på UIB, ellers må man nok ta samlingsbasert/deltid. Dessverre. Og til deg over, ja enig i at klasserom er mer motiverende. Men mange har ikke mulighet til å redusere arbeidsbelastning, og da er det mye mindre stressende å lese i eget tempo - fremfor å kombinere studier med arbeidskrav og tidsfrist, full jobb og eventuelt barn. Anonymkode: 093d1...8de 3
powerpuffen Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes en nettbasert master i pedagogikk på UIB, ellers må man nok ta samlingsbasert/deltid. Dessverre. Og til deg over, ja enig i at klasserom er mer motiverende. Men mange har ikke mulighet til å redusere arbeidsbelastning, og da er det mye mindre stressende å lese i eget tempo - fremfor å kombinere studier med arbeidskrav og tidsfrist, full jobb og eventuelt barn. Anonymkode: 093d1...8de Jeg vil tro at det både er arbeidskrav og tidsfrister selv om masteren tas på nett?🤔 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Sprinkle skrev (2 minutter siden): Jeg vil tro at det både er arbeidskrav og tidsfrister selv om masteren tas på nett?🤔 Ja, det er både arbeidskrav og frist, men frist er ofte at alt må være innlevert innen en gitt dato (for oppmelding til semesteroppgave). Eks. alt innlevert før 1 des, fremfor den og den oppgaven innen «neste fredag kl 09.00». Det er det som er fint med nettstudier, dog krever det struktur og disiplin. Anonymkode: 093d1...8de
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Sprinkle skrev (20 timer siden): Hvorfor vil du ta master på nett? Jeg har hatt digital undervisning på masternivå i høst og jeg skal innrømme at det har vært ekstremt tøft. Stressnivået er mye høyere enn normalt og jeg er mye dårlig form på grunn av kroniske plager som utløses av stress - som et resultat av at man er mye alene. Anbefales IKKE! Å være i et klasserom er veldig undervurdert når det kommer til læring. Gleder meg så sykt til vi kan ha vanlig undervisning igjen.. jeg har tatt mase skole de 2 siste årene på den måten og elsker det. Det er ulike grunner til at dette er det enkleste for meg Anonymkode: a6554...620 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det finnes en nettbasert master i pedagogikk på UIB, ellers må man nok ta samlingsbasert/deltid. Dessverre. Og til deg over, ja enig i at klasserom er mer motiverende. Men mange har ikke mulighet til å redusere arbeidsbelastning, og da er det mye mindre stressende å lese i eget tempo - fremfor å kombinere studier med arbeidskrav og tidsfrist, full jobb og eventuelt barn. Anonymkode: 093d1...8de Sørgelig at det er så lite tilbud. Spes med tanke på familiesituasjon, jobb osv osv. Jeg ELSKEr å studere på nett, føler meg så mye mer motivert og klar i hodet når jeg kan lese når jeg vil. Digital undervisning er jo også helt knall såklart Anonymkode: a6554...620
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sørgelig at det er så lite tilbud. Spes med tanke på familiesituasjon, jobb osv osv. Jeg ELSKEr å studere på nett, føler meg så mye mer motivert og klar i hodet når jeg kan lese når jeg vil. Digital undervisning er jo også helt knall såklart Anonymkode: a6554...620 Jeg er helt enig! Nettbasert gjør det overkommelig og gøy, - særlig for oss med jobb og familie. Jeg skal straks kombinere en nettbasert videreutdanning med en erfaringsbasert master. Kvir meg allerede til stress med samlinger, overnatting, barnepass osv. Anonymkode: 093d1...8de 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er helt enig! Nettbasert gjør det overkommelig og gøy, - særlig for oss med jobb og familie. Jeg skal straks kombinere en nettbasert videreutdanning med en erfaringsbasert master. Kvir meg allerede til stress med samlinger, overnatting, barnepass osv. Anonymkode: 093d1...8de Ja det skjønner jeg, var en sinnsyk positiv overgang å ta videreutd på nett for min del. Skulle virkelig ønske tilbudet var større Anonymkode: a6554...620 2
Den Sagnomsuste Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Sprinkle skrev (På 29.12.2020 den 0.12): Hvorfor vil du ta master på nett? Jeg har hatt digital undervisning på masternivå i høst og jeg skal innrømme at det har vært ekstremt tøft. Stressnivået er mye høyere enn normalt og jeg er mye dårlig form på grunn av kroniske plager som utløses av stress - som et resultat av at man er mye alene. Anbefales IKKE! Å være i et klasserom er veldig undervurdert når det kommer til læring. Gleder meg så sykt til vi kan ha vanlig undervisning igjen.. Enig med deg, men du snakker om tvungen digitalisering. Ts ønsker å utdanne seg på nett. At ordinære studenter tvinges over på nett er en stygg uting. Smittefesten på barne og ungdomsskoler holdes hånd over, mens studenter som evner å følge avstandsregler får rødt kort. Forstå det den som kan... 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Den Sagnsomsuste skrev (18 minutter siden): Enig med deg, men du snakker om tvungen digitalisering. Ts ønsker å utdanne seg på nett. At ordinære studenter tvinges over på nett er en stygg uting. Smittefesten på barne og ungdomsskoler holdes hånd over, mens studenter som evner å følge avstandsregler får rødt kort. Forstå det den som kan... Smittefest på barneskoler? Det er knapt smitte mellom barn eller fra barn til voksen. Anonymkode: eeba5...333 2
Den Sagnomsuste Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Smittefest på barneskoler? Det er knapt smitte mellom barn eller fra barn til voksen. Anonymkode: eeba5...333 Jeg kjøper ikke det argumentet. Dersom covid er så sykt smittsomt (som det blir hevdet) må det foregå mye skjult smitte i skoleverket. Tenk bare på lus feks. Én får det og 3 uker seinere har hele klassen det. Er ikke det LITT underlig? Noe informasjon holdes åpenbart tilbake i forbindelse med skoleverket og barnehager. Endret 30. desember 2020 av Den Sagnsomsuste 2
Den Sagnomsuste Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Hvis det er noen trøst så savner vi forelesere dere også @Sprinkle Endret 30. desember 2020 av Den Sagnsomsuste 3
SPOCA Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Sprinkle skrev (På 29.12.2020 den 0.12): Hvorfor vil du ta master på nett? Jeg har hatt digital undervisning på masternivå i høst og jeg skal innrømme at det har vært ekstremt tøft. Stressnivået er mye høyere enn normalt og jeg er mye dårlig form på grunn av kroniske plager som utløses av stress - som et resultat av at man er mye alene. Anbefales IKKE! Å være i et klasserom er veldig undervurdert når det kommer til læring. Gleder meg så sykt til vi kan ha vanlig undervisning igjen.. Noen av oss foretrekker rett og slett å studere via nett. Jeg kan ikke fordra fysiske forelesninger og elsker muligheten nettstudier gir meg. Jeg er helt motsatt: føler at stressnivået økes med fysisk oppmøte. Dessuten er det vanskelig å kombinere når man jobber fullt ved siden av. Denne høsten har jeg tatt snart 75 studiepoeng via nett på ulike universitet og høyskoler. Vi er forskjellige. Ts: Sverige har jo mange studier via nett, også masterstudier. Hva med å sjekke ut der? Det er jo for det første gratis (de har ikke semesteravgift) så lenge du er norsk statsborger, og de har vanvittig mye nettstudier uten oppmøte. Sjekk ut antagning.se, velg så distansstudier med eller uten oppmøte. Har selv tatt både masterstudier og annet emne relatert til lærerutdanning i Norge via Sverige. Utrolig kjekt! Endret 30. desember 2020 av SPOCA 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 SPOCA kan du gi litt flere hint om hvilke fag du har tatt? Jeg har bachelor i sosialt arbeid, og ønsker meg master. Anonymkode: 149fc...89e
SPOCA Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): itt flere hint om hvilke fag du har tatt? Jeg har bachelor i sosialt arbeid, og ønsker meg master. Anonymkode: 149fc...89e Jeg har blant annet studert matematikk, samt et masterprogram innen risikostyring. Men, du kan f.eks finne emner og program (bachelor/master) som går mot sosialt arbeid her (fra høsten 2021): https://www.antagning.se/se/search?period=12&subject=180-&advancedLevel=true&distance=true&distanceWithoutMeetings=true&sortBy=creditDesc Her har jeg søkt mot sosialt arbeid, distans uten oppmøte, på avansert nivå (dvs f.eks master). Men man kan jo velge f.eks distans med noe oppmøte også, hvis det er ønskelig. Mange muligheter! Forøvrig utrolig godt inntrykk av svenskene, det er som å studere i Norge i bunn og grunn. De har gjerne magisterprogram (60 stp master) som kan bygges på til master (120 stp), de har altså begge deler. Men mange muligheter. Vær obs på at alle studier ikke er lagt ut for høsten ennå, det pleier å komme mye utover våren og sommeren. De har også to opptak i Sverige, ett til vår og ett til høst, samt også noe til sommeren. Endret 30. desember 2020 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har begynt på en master nå som egentlig ikke er nettbasert, men det er ikke oppmøteplikt. Så tar den hjemmefra, får med meg de forelesningene som er digitale eller som legges ut som opptak (en fordel med korona), sender inn innleveringer og så langt fungerer det flott. Er jo bare ett semester til før oppgaven. For min del den eneste måten å gjøre det på, da det ikke er noen utdanningsinstitusjoner som tilbyr faget i nærheten og det heller ikke finnes noe tilsvarende som er nettbasert. Anonymkode: 5997b...0af 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Tusen takk SPOCA 😄 Anonymkode: 149fc...89e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 Forresten SPOCA, min nye studiehelt, hehe, vet du om noen steder man kan ta studiepoeng/fag på nett fra England, Irland og lignende? Anonymkode: 149fc...89e
SPOCA Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forresten SPOCA, min nye studiehelt, hehe, vet du om noen steder man kan ta studiepoeng/fag på nett fra England, Irland og lignende? Anonymkode: 149fc...89e Ja, det kan du, men "problemet" er at du må betale. Du kan dog studere gratis både i Danmark og Sverige. Studerer du i f.eks Storbritannina må du stort sett ut med skolepenger. Det er derfor det kan lønne seg å ta det i Norden. Jeg søkte meg inn på et nettstudie via et universitet i Storbritannina, men det ble så dyrt at jeg valgte å droppe det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå