Gå til innhold

Mistet tannfylling 3 mnd etter at den ble satt inn. Må en oftest betale full pris for å få d fiksa?

Anbefalte innlegg

En tann sprakk her i september og jeg var til tannlege som fylte med ny plastfylling. Han sa det beste nok var krone men ettersom det var en del tann igjen gikk det også å fylle. Så jeg valgte det. Tror det ble litt for høyt på en kant i tanna og jeg har derfor gnisset noe, tror jeg. Og mista den igjen. 

Kan jeg forvente å betale samme pris for å sette i nytt til samme tannlege eller pleier de ordne opp?

Anonymkode: dc988...acf

• Liker 1

Fortsetter under...

Jeg tenker du må betale for det selv, du burde gått for kronen, slik du har gjort de så må du betale den flere ganger. Istedet for å bare ta det med en gang.

Anonymkode: 1669b...72b

Gjest Blondie65

Hva sa tannlegen om varigheten av plastfyllingen? Og hvorfor klaget du ikke på den for høye fyllingen?

Jeg ville selvsagt prøvd å reklamere på arbeidet, men hvis tannlegen var klar på at dette var av midlertidig art så har du nok en dårlig sak.

Jeg hadde plastfylling som varte i årevis før jeg fikk krone. Kronen var så inn i granskauen dyr i forhold til plastfyllingen at det svarte seg selv om jeg måtte bytte to ganger. Tredje gangen hadde jeg spart opp til krone.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan jeg forvente å betale samme pris for å sette i nytt til samme tannlege eller pleier de ordne opp?

Jeg har opplevd å få korrigerende etterarbeid uten å måtte betale ekstra. En del av en fylling hadde løsnet, og tannlegen lappet over dette på kort tid. Dette var riktignok på en time hvor vi også skulle jobbe med en annen tann - dersom du må få satt av en time dedikert til å få fikset opp dette så stiller det seg nok annerledes. Man betaler vel også for selve timen.

Dersom du kun mistet selve fyllingen, og tannsubstansen er like intakt, vil det nok uansett bli betydelig rimeligere å bare få satt inn fyllingen på nytt. Mesteparten av arbeidet består som regel av boring og preparering i forkant, så hvis dette kan bygges videre på så er det jo en betydelig enklere prosedyre.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker du må betale for det selv, du burde gått for kronen, slik du har gjort de så må du betale den flere ganger. Istedet for å bare ta det med en gang.

Vet jo at jeg burde gått for kronen, men 8000 vs 2000 så velger jeg det minste. Har lav lønn og 3 unger, så det er i grunn ikke så mye valg. 

• Liker 1
Blondie65 skrev (59 minutter siden):

Hva sa tannlegen om varigheten av plastfyllingen? Og hvorfor klaget du ikke på den for høye fyllingen?

Jeg ville selvsagt prøvd å reklamere på arbeidet, men hvis tannlegen var klar på at dette var av midlertidig art så har du nok en dårlig sak.

Jeg hadde plastfylling som varte i årevis før jeg fikk krone. Kronen var så inn i granskauen dyr i forhold til plastfyllingen at det svarte seg selv om jeg måtte bytte to ganger. Tredje gangen hadde jeg spart opp til krone.

Han sa at den kunne vare i veldig kort tid eller veldig lenge, var ingen som viste. Sa vel noe om det men han sukka og forsøkte å gjøre seg kjapt ferdig han tannlegen som holdt på. Så han slipte bare litt. Dette er et lite stykke unna og dagene er travel, så jeg har ikke kommet på å tenkt noe mere over dette. 

Annonse

Tror du bør finne deg en annen tannlege! 
At han ikke tok høydejusteringa på alvor og sukka oppgitt til deg er ikke bra! Brukte han ikke sånt lilla papir du skulle bite i for å sjekke hvordan ting satt? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet jo at jeg burde gått for kronen, men 8000 vs 2000 så velger jeg det minste. Har lav lønn og 3 unger, så det er i grunn ikke så mye valg. 

Sånn er det da for de fleste. Men du kunne fått det på avbetaling, blir billigere det enn å kjøpe ny fylling hele tiden.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn er det da for de fleste. Men du kunne fått det på avbetaling, blir billigere det enn å kjøpe ny fylling hele tiden.

Tar dem avbetaling alle disse tannlegene da? Var ei som det ble noe knot med mens jeg venta på venterommet og det var no mercy fra hun bak skranken. De skulle ha pengene altså, ble i allefall ikke nevnt noe om å betale senere. 

Fikk bytta en fylling helt gratis. Tanna var vond å tygge på og jeg ga beskjed. Han fjernet hele fyllingen og la inn ny inkl bedøvelse uten ekstra kostnad. Dette var en meget dyp fylling.

Anonymkode: 52663...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...