Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være så kort jeg kan. 
Vi har vært gift i 10+ år og har barn i barneskolealder. Bra økonomi og bra jobber. Han tjener dog dobbelt så mye som meg. Jeg gjør det meste av husarbeid og alt med barna. De gangene han har fri har han gjort nada i huset og han lager aldri mat til meg. Ellers er han snill. Han tror han kompenserer med å kjøpe dyre ting, ferieturer osv også blir han sur når det ikke virker selv om jeg har sagt en million ganger at det er ikke TING jeg trenger, det er en kjæreste. Vi strevde lenge med å få barn og sexlivet ble ødelagt av det (for min del) og drepen på sexlivet var da jeg fant ut at han hadde vært utro (han påstår at han ikke husker pga fylla og at det var bare 1 gang) men jeg kjøper ikke historien. Han mener jeg bare må get over it. 
Han er deprimert og går på tabletter men orker ikke å ta tak i seg selv for å løse problemer men synes heller synd på seg selv og blir meget nærtagende. Han blir sur hvis noe gjør meg glad og prøver å sta meg ned på hans nivå. Vi har ingen vennepar lengre. Han har uttalt at det er min oppgave å gjøre han lykkelig. Han blir potte sur hvis jeg er sliten eller har en dårlig dag.. da blir han nærtagende og irritert på meg. 
Vi har gått i parterapi men der hjalp ikke. Terapeuten sa at han driver med ansvarsfraskrivelse. 
Jeg er bare drittlei av å gå på tå rundt han hele tiden. 
Jeg skjønner at han sliter med depresjon og angst men jeg blir også utslitt. 
Han orker ikke å gjøre normale ting med barna heller som ski/aketur/svømmehall osv... jeg er mest redd for at hvis vi blir skilt så vil barna tilbringe 50% av sin tid foran en skjerm. (Slik han gjør, han sitter i en skjerm døgnet rundt og nå også med de nye podsa som stenger all lyd ute.. så han rømmer fra verden totalt). 
Jeg er så sliten og lei av han og hans giddasløshet. Jeg føler at jeg har ledet hesten til vann i flere år men den jævla hesten vil ikke drikke. 
Råd noen? 

Anonymkode: 3e8a2...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ødelegger deg selv om du blir. Tror du han orker å ha ungene 50%?

Anonymkode: 49140...2fc

• Liker 3
Skrevet

Det høres nok ikke helt ut som et forhold som er liv laga. Nå vet ikke jeg hvor ærlig du er med han, men hvis du ikke allerede har delt tankene dine om skilsmisse med han, så kunne det være greit å prøve det. Håper uansett det ordner seg til det beste, for dere alle. 

Anonymkode: 001b4...383

• Liker 2
Skrevet

Det er IKKE din jobb å være tjener, gjøre han lykkelig og akseptere utroskap. 

Egentlig høres ingen av dere lykkelige ut i det forholdet dere har nå. Kanskje det vil være bra for dere begge å skille lag? 

Skrevet

Høres ut som dere jobber mot hverandre og ikke i sammen. Og hvis parterapi ikke har hjulpet noe, så er jo da spørsmålet om du virkelig elsker han like høyt nå som før? Men siden du og nevnte utroskap så ville jeg nok ha gitt opp kampen med han og startet på nytt. Selvom det er en kjempe tøff kamp og spesielt når det er barn innblannet i det. Men du må tenke på deg selv nå faktisk, du lever du også for at du får glede av noe, ikke bare han. 

Håper du finner den beste løsningen som du føler er riktig ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...