Gå til innhold

Hvis du hadde råd, hadde dine barn gått på privatskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen gjorde det. Våre barn går på privatskole.  En venninne syns dette er veldig sløsing av penger. Hun mener at våre kommunale skoler har gode nok lærere. Vi tenker at det er mulig at det er noen flinke lærere, men på privatskole får barna mer tid med læreren, bedre oppfølging, og bedre resultater og går ut med toppkarakterer hvert år. Barna våre elsker å gå på skole. De gleder seg hver dag til å gå på skolen, og er veldig pliktoppfyllende. De kommer glade hjem. Det er ikke mobbing. De er maks 12 stk. i klassen. 

Hvis du hadde råd, hadde du latt barna dine gå på privatskole? 

Anonymkode: 9f0e0...c2b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!

Anonymkode: 2828f...e25

• Liker 8
Skrevet

Barnet mitt går på privatskole. Så ja.

Anonymkode: ba9d5...20f

• Liker 9
Skrevet

100% ja, vår eldste gjør det. Den offentlige skolen i Norge er elendig, venstrevridde lærere og pensum. Og ikke minst ALT FOR MYE SKJERM! En 1.klassing trenger IKKE iPad. 

Håper det kommer skoler som ikke bruker skjerm i det hele tatt eller minimalt. Barn og unge bruker nokk skjerm hjemme, om de ikke i tillegg skal måtte gjøre det på skolen  

• Liker 15
Skrevet

Nei. Har råd til det, men velger offentlig skole.

Anonymkode: bd225...ec8

• Liker 12
Skrevet

Har du kilder på at private skoler er bedre enn offentlige? 

Anonymkode: e8051...299

• Liker 14
Skrevet

Har råd, men har valgt nærskolen og er veldig fornøyd med den. På begge de private skolene her er det en stor overvekt av barn med særskilte behov, sakkyndighet fra PPT og diverse diagnoser. Mye uro, vold og mobbing 

Anonymkode: c2c13...78b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kilder på at private skoler er bedre enn offentlige? 

Det sier seg selv at en klasse med feks 12 elever, er bedre enn en med 32. 

• Liker 10
Skrevet
Frøyamor skrev (Akkurat nå):

Det sier seg selv at en klasse med feks 12 elever, er bedre enn en med 32. 

Ikke nødvendigvis. Derfor jeg gjerne skulle sett kilder. 

• Liker 15
Skrevet

Ja.  Jeg var selv en evnerik elev og fikk følgelig ingen oppfølging i offentlig skole. Hele skolegangen min ble jeg "overlatt" til meg selv, jeg kjedet meg og lærte aldri det skolen faktisk burde ha lært meg, nemlig hvordan å studere og lære ting jeg ikke forstod med en gang. Endte opp med problemer med psyken under studier, hatet å studere (selvom jeg hadde drømt om å studere hele livet) og sleit meg gjennom. 

Er uaktuelt for meg å få barn innen jeg har økonomi til å følge de opp skikkelig, og i det ligger privat skole dersom jeg ser at barnet likner på sånn jeg var. Man må naturligvis se an barnet og dets behov, men jeg har ikke stor tiltro til at den offentlige skolen følger opp elever som er utenfor gjennomsnittet en eller annen vei skikkelig. Og etter min søster gikk på privat vgs har jeg blitt rimelig sikker på at mine skal gå privat om jeg får barn. 

Anonymkode: 79340...b05

• Liker 10
Skrevet

Mine barn går på offentlig skole. Men vi flyttet til et område hvor akkurat den skolen var kjent for å ha gode lærere, små klasser, nulltoleranse for mobbing, og høyt nivå på utdannede mennesker i området. Det koster mye og bo i dette området, så vi har heller lagt pengene i en bolig her. Mine barn går i hver sin fantastiske klasse, og lærerne gjør virkelig en god jobb med barna. Hadde ikke en slik offentlig skole fantes i byen, hadde jeg sendt dem på privatskole.

Anonymkode: 2652a...f4a

• Liker 4
Skrevet

*å bo i

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du hadde råd, hadde du latt barna dine gå på privatskole? 

Anonymkode: 9f0e0...c2b

Vi har råd til det, det er ikke veldig dyrt med privatskole. Flere har også SFO inkludert. jeg tviler på at penger er største årsak til at foreldre ikke velger privatskoler. 

Barna går på offentlig skole og de kommer nok til å fortsette med det, men ja, jeg hadde nok latt barna gå på privatskole dersom det var et sterkt ønske.

Anonymkode: 831a6...534

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine barn går på offentlig skole. Men vi flyttet til et område hvor akkurat den skolen var kjent for å ha gode lærere, små klasser, nulltoleranse for mobbing, og høyt nivå på utdannede mennesker i området. Det koster mye og bo i dette området, så vi har heller lagt pengene i en bolig her. Mine barn går i hver sin fantastiske klasse, og lærerne gjør virkelig en god jobb med barna. Hadde ikke en slik offentlig skole fantes i byen, hadde jeg sendt dem på privatskole.

Hvilket område?

Anonymkode: 85e28...111

Skrevet

Nei, ser ikke behovet. Synes det blir litt snobbete også.

Anonymkode: 22fdb...314

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg vil at ungene mine skal sosialisere seg på normal måte med barn de kjenner og er trygge på. Klassen har 27 elever og 2 kontaktlærere.

Med trivsel følger læring. 

Anonymkode: 377cd...d6d

• Liker 10
Skrevet

Nei, i utgangspunktet ikke. Det er ikke nok private skoler i Norge til at det er gode nok alternativer. Det er ikke som i England eller Frankrike der det er milevis i kvalitetsforskjell. Det private tilbudet er svært begrenset, og det er jo politisk regulert. Det viktigste i valg av skole er å tilhøre en ressurssterk skolekrets med gode skoler. 

Det er mulig jeg tenker annerledes hvis denne digitale utviklingen fortsetter. Jeg vil ikke ha barn på en skole der de sitter på iPad hele dagen. 

Skulle jeg vurdert en privat skole, hadde det vært franske skolen i Oslo, da den også ligger nær oss.

Anonymkode: f5af5...fd0

• Liker 3
Skrevet

Gikk selv på privatskole med 12 stk i klassen, noen ting tror jeg den offentlige skolen hadde gjort bedre, men jeg trivdes godt og ble aldri skolelei. Så godt som alle jeg i klasse med har tatt mastergrader etterpå, men dette kan også ha vært tilfeldig. 

Om nærskolen er bedre/like bra er helt individuelt. Jobb heller med å ikke bry deg så mye om hva andre sier, og ikke diskuter temaet med venner som er uenige. Bruk dine penger som du vil, barna dine trives jo åpenbart og gjør det godt på skolen de går på. Andres meninger blir da irrelevante. 

Anonymkode: 8a9e5...e8c

• Liker 1
Skrevet

Ja, har et barn på privat skole.

Anonymkode: 6776d...740

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på privatskole. Har to barn. Kommer ikke nødvendigvis til å sende dem på privatskole. Det er ingen automatikk i at barn får toppkarakterer. Jeg har gitt mange 2'ere i løpet av de årene jeg har jobbet på privat ungdomsskole. 

Ja, det kan være veldig fint med små klasser, men det er ikke alltid bra. Ser mange som sliter med å føle at de har (nok) venner fordi det er få elever. 

Anonymkode: f4ea3...ed7

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...