Gå til innhold

Har låst meg inne på badet og får konstante gråtebyer med tre barn i huset som jeg er alene med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Er redd de skal se meg så lei meg etter Så lang tid. Ble slutt med samboer for tre mnd siden. Barns er 11,  16 og 18. tar meg sammen men så kommer det igjen. Våger ikke gå ut av badet 

Anonymkode: f5448...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg ut av badet. Snakk med ungene dine, det gjør ikke noe om de ser deg gråte. Fortell dem at du er lei deg og gråter innimellom. Det er da ikke noe å skamme seg over! Mye bedre at de vet. 

• Liker 43
Skrevet

De er gamle nok til å forstå at mamma har kjærlighetssorg ❤ Bare fortell de det.

De eldste har nok kjent på den følelsen. Og om det er faren dems så har nok de også en sorg de bærer på. Så ville absolutt snakket med de 😊

Lykke til ❤

• Liker 17
Skrevet

Men er så redd for at de skal ha vondt av meg. Tenker de har nok å tenke på om ikke de skal tenke på meg også.  

Hi

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er så redd for at de skal ha vondt av meg. Tenker de har nok å tenke på om ikke de skal tenke på meg også.  

Hi

De tenker enda mer på deg når du er fjern på badet. 

Si at mamma er lei seg, og må gråte litt. Si at det ikke har noe med dem å gjøre, men sorgen over bruddet. Si at det gjør vondt inni deg nå, men etterhvert vil gjøre mindre vondt. 

Anonymkode: a8346...60f

• Liker 15
Skrevet

Det er ikke pappaen deres

HI

Skrevet

Hva er en gråteby, og hvorfor avslutter du med "hei"?

Anonymkode: 70a0c...303

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er en gråteby

Anonymkode: 70a0c...303

En gråteby/gråtebye er et "anfall" av gråt, akkurat som en regnbye er en periode med intenst regn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En gråteby/gråtebye er et "anfall" av gråt, akkurat som en regnbye er en periode med intenst regn. 

Aha, en gråtebyge/ regnbyge da.

Anonymkode: ebaaa...ea5

• Liker 9
Skrevet

Forklar dem at i julen er det gjerne litt ekstra vondt å ha kjærlighetssorg. Det kommer til å gå over, men akkurat nå tar du veldig lett til tårene. Det er ikke deres feil eller noe de trenger å bekymre seg for eller "fikse". 

Kjærlighetssorg julen 2020 høres skikkelig dritt ut.

Sender deg klemmer

Anonymkode: 2882d...25c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aha, en gråtebyge/ regnbyge da.

Anonymkode: ebaaa...ea5

Ja, eller regnbye er nynorsk. Regnbyge på bokmål. 

• Liker 2
Skrevet

Gå ut fra badet og vær deg sjøl. 
Barna dine har skjønt forlenge siden at du har en sorg. Det er lett å merke sånne ting. 
En kjenner hverandre godt.

Hvordan skal barna lære seg å takke alle slags  følelser når de blir voksne mennesker når de ikke får et naturlig forhold til det hjemmefra ? Å kunne gråte, le , vise at en kan bli sint og skuffet og glad hører til et vanlig, sunt reaksjonsmønster .

Å låse seg inn på badet fordi at barna ikke skal kunne se at du er lei deg? 
Det er å undervurdere og vise mistillit til de. 
La de få lov å vise omsorg og fortell de hva som er leit uten å måtte bruke altfor mange detaljer.. Det vil hjelpe deg og barna videre.

Anonymkode: d9ab5...55c

• Liker 11
Skrevet

Klokken er 00.48 nå, så nå har vel kanskje barna lagt seg?

Ikke vær redd TS, forklar dem at du er litt sår nå for tiden. Å se en forelder oppleve triste følelser er en del av livet, og de er nok mer forståelsesfulle enn du tror.

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for fine svar. Fikk skjult meg for barna i gårkveld. Men neste gang skal jeg prøve å ikke vere så redd for å vise at jeg er litt lei meg. Det er jo så vondt ennå og tungt når du må holde følelsene helt inne. 

de merker jo at jeg er litt nede uansett hvor glad jeg prøver å være... håper det snart letter iallefall... 

HI 

• Liker 2
Skrevet

Vær ærlig med barna dine! De tåler å se at du har kjærlighetssorg. Husker mamma var skikkelig lei seg da kjæresten hennes gjorde det slutt. Jeg var vel rundt 14. Er glad for at hun valgte å fortelle om følelsene, kloa i hjertet som hun beskrev det som. Hun fikk noen gode klemmer og slapp å holde den kunstige maska, og for min del gjorde det det terskelen lavere for å komme til henne med ting jeg opplevde senere. Hvordan skal barna lære å være åpen om det vanskelige, om de aldri får se det hjemme?

Så lenge man gjør det på en voksen måte (ikke bruker ungene som psykolog) og ikke lar huset preges av sorgen i det uendelige, så er det helt greit å vise noen tårer og sette ord på ting. 

Anonymkode: 2bdd0...12c

• Liker 10
Skrevet

Hver ærlig med barna. Du kan fint vise følelser for de, men det er en grense. Du må også vise at du er der for de og deres følelser også blir ivaretatt. Du skal være en støtte for dem ingen belastning.

Anonymkode: a8bd4...e68

• Liker 1
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er spesielt å ha «konstante gråtebyer» tre måneder etter et brudd? Kan du ikke felle en tåre når du legger deg om kvelden og la det være med det? Det går faktisk an å ta seg selv i nakken når man har ansvar for barn.

Anonymkode: f4deb...651

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det er spesielt å ha «konstante gråtebyer» tre måneder etter et brudd? Kan du ikke felle en tåre når du legger deg om kvelden og la det være med det? Det går faktisk an å ta seg selv i nakken når man har ansvar for barn.

Anonymkode: f4deb...651

Det er overhodet ikke spesielt å få en skikkelig reaksjon etter et vondt samlivsbrudd, og det kommer gjerne etter en stund når bruddet virkelig har sunket inn, og det i tillegg er høytid. De fleste av oss har vel opplevd noen personlige kriser hvor følelser blir så sterke at tårene renner, man får frostrier og føler seg helt utafor, uansett hvor mye man prøver å ta seg selv i nakken. 

Jeg synes det du skriver høres lite reflektert ut. 

Anonymkode: 2bdd0...12c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...