AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Svigerforeldrene mine skilte seg i fjor, og etter dette har begge måtte finne seg nye steder å bo. Vi bor på et ganske lite sted, og nå viser det seg at svigermor har flyttet inn i en bolig som er nærmeste nabo til min samboers ekskjæreste og hennes mann. Dette var ikke jeg/vi klar over før vi ved første besøk hos svigermor møter på dette kvinnemennesket. Jeg vet ikke hvorvidt hun så oss, og iflg samboer har ikke svigermor vekslet ord med verken henne eller hennes mann etter at hun flyttet dit. Likevel kjenner jeg at det plager meg. Jeg kjenner jeg vegrer meg for å dra på besøk til henne, og enda mindre komfortabel er jeg med at samboer skal besøke moren sin alene. Hvordan forholder man seg til en slik situasjon? Må jeg bare bite det i meg og håpe at vedkommende ikke dukker opp når vi drar på besøk? Og håpe at svigermor ikke gjenopptar kontakten med denne damen? Bør jeg snakke med svigermor om mine bekymringer? Skal sies at jeg i utgangspunktet sliter litt med sjalusi, uten at min kjæreste har gitt meg grunn til dette. Anonymkode: 48af1...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Tror ikke du skal tenke så mye på deg. Ja det er litt ergerlig men hun har jo ny mann også, tror ikke din samboer er interessert i henne, og drar hvertfall ikke til moren sin for å tilfeldigvis treffe henne utfor huset. Du kan jo nevne det i en sånn bi kommentar «jeg ser du er blitt nabo med x, hehe» og se hva svigermor sier Anonymkode: 1c722...c38
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Merkelig problemstilling. Eksen og MANNEN hennes er nabo med mora til samboeren din. Ok. Hva så?? Anonymkode: 6f165...cb4 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Mine svigerforeldre bor også i nærheten av mannens ekskone. De ser ikke henne noe mer av den grunn. Det avhenger jo fullstendig av deres relasjon og hvor nære de har vært. Anonymkode: c4780...b21
Gjest Kirsebæra Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 (endret) Jeg ser ikke problemet? Du er sjalu sier du, hva tenker du å gjøre med det? Be en av de flytte, eller jobbe med egen sjalusi? Endret 28. desember 2020 av Kirsebæra
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Takk for svar. Jeg ser at det er relativ enighet om at dette i utgangspunktet ikke er noe stort problem. Var vel det jeg var ute etter å få svar på... Om jeg bekymrer meg reelt eller om det er min sjalusi som er problemet her. Jeg forstår at det nok handler om det siste... Anonymkode: 48af1...cd9 1
Hippogriff Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Enig med de andre. Og du bør i alle fall ikke ta opp dette med svigermor heller, bare for å ha svart opp det. Jeg hadde i alle fall syntes det var veldig merkelig, selv om jeg sikkert ikke hadde sagt noe. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå