AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har datter som går på barneskolen. Hun går i andre klasse, og hun sier at hun trives der. Hun har mange venner fra nabolaget som går i parallellklassen hennes, men også sine 3 bestevenner fra området vårt. Datteren min har sine sider. Hun er veldig gavmild, bryr seg om andre, og bryr seg om hva andre synes om hun, og hun er ikke noe sjenert. Andre kan oppfatte hun litt opprørsk og aggressiv, men hun tyr aldri til vold eller skriking. Faktisk blir hun mer sensitiv enn sint når hun får kjeft eller kritikk. Hun har en tendens til å glemme ting på skolen, og generelt ute. Hun er typen til å komme hjem uten den jakken hun dro med. ( Hun er ikke utredet for noen ting.). Når det gjelder denne kontaktlæreren, så skal hun fått min datter til å gråte midt klassen, og skjelt henne ut foran alle de andre, fordi hun kom bort i perlene til noen andre, og klarte å velte de. Da hadde hun begynt å gråte, så hadde læreren svart «det er ikke du som skal gråte. Det er Emilie som skal det». Det er hun jenta som hun veltet perlene til. En annen gang hadde hun ikke gjort den ene leksen fordi hun hadde en annen timeplan enn de andre. Hun hadde ikke fått sin timeplan, og da hadde læreren sagt høyt foran alle de andre «hvor er leksen din? Har du kanskje kastet den i do?» også hadde alle elevene ledd av henne pga det. Hun hadde også falt på skolen og brekt armen, da hadde hun spurt læreren om å sitte inne, og da hadde læreren svart «nei. Du har jo alltid vondt et eller annet sted» og det stemmer ikke. Min datter klager aldri over at hun har det vondt med mindre hun faktisk har det. Jeg tok hun med til legen og legevakta hele kvelden den dagen. Og jeg fikk vite dette her nå. Burde jeg kontakte skolen, evt rektor, og læreren for å ha et møte? Synes ikke slike lærere har noe i et klasserom å gjøre. Anonymkode: ceaf0...7c2 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Hva slags lærer er det der, og hvem i huleste utdannet hun og gav hun autorisasjon for jobben sin. Trodde faktisk at barneskolelærere skulle ha en empatisk og pedagogisk evne nok til å kunne snakke med barn. Dette synes jeg du burde ta opp med skolen og kommunen, rett og slett. Anonymkode: ceaf0...7c2 22
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Meld inn kap 9 Anonymkode: 3a13f...a1a 12
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meld inn kap 9 Anonymkode: 3a13f...a1a Kap 9 A - gikk litt fort i svingene Anonymkode: 3a13f...a1a 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meld inn kap 9 Anonymkode: 3a13f...a1a Hva mener du Anonymkode: ceaf0...7c2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Dette bør du melde inn. En lærer skal ikke oppføre seg slik. Anonymkode: 0a468...fff 7
Husfruen89 Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Kontakt rektor, og som en over sier: Kap 9! 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 28. desember 2020 Hvorfor svarer du deg selv? Anonymkode: 5852d...0da 67
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 elevens rett på et godt psyko sosialt læringsmiljø. Anonymkode: 0a468...fff 2
Husfruen89 Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Husfruen89 skrev (Akkurat nå): Kontakt rektor, og som en over sier: Kap 9! https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1998-07-17-61/KAPITTEL_11#KAPITTEL_11 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor svarer du deg selv? Anonymkode: 5852d...0da Jeg så et lignende innlegg fra 2018, og var på 2 tråder samtidig, så gikk litt fort når jeg skulle kommentere - og så at jeg svarte i mitt eget innlegg Anonymkode: ceaf0...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags lærer er det der, og hvem i huleste utdannet hun og gav hun autorisasjon for jobben sin. Trodde faktisk at barneskolelærere skulle ha en empatisk og pedagogisk evne nok til å kunne snakke med barn. Dette synes jeg du burde ta opp med skolen og kommunen, rett og slett. Anonymkode: ceaf0...7c2 Så du svarer deg selv?? I call Troll Anonymkode: bbc0d...456 30
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg så et lignende innlegg fra 2018, og var på 2 tråder samtidig, så gikk litt fort når jeg skulle kommentere - og så at jeg svarte i mitt eget innlegg Anonymkode: ceaf0...7c2 bs Anonymkode: bbc0d...456 30
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor svarer du deg selv? Anonymkode: 5852d...0da 🙂 kanskje noen som kjeder seg Anonymkode: 0a468...fff 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har datter som går på barneskolen. Hun går i andre klasse, og hun sier at hun trives der. Hun har mange venner fra nabolaget som går i parallellklassen hennes, men også sine 3 bestevenner fra området vårt. Datteren min har sine sider. Hun er veldig gavmild, bryr seg om andre, og bryr seg om hva andre synes om hun, og hun er ikke noe sjenert. Andre kan oppfatte hun litt opprørsk og aggressiv, men hun tyr aldri til vold eller skriking. Faktisk blir hun mer sensitiv enn sint når hun får kjeft eller kritikk. Hun har en tendens til å glemme ting på skolen, og generelt ute. Hun er typen til å komme hjem uten den jakken hun dro med. ( Hun er ikke utredet for noen ting.). Når det gjelder denne kontaktlæreren, så skal hun fått min datter til å gråte midt klassen, og skjelt henne ut foran alle de andre, fordi hun kom bort i perlene til noen andre, og klarte å velte de. Da hadde hun begynt å gråte, så hadde læreren svart «det er ikke du som skal gråte. Det er Emilie som skal det». Det er hun jenta som hun veltet perlene til. En annen gang hadde hun ikke gjort den ene leksen fordi hun hadde en annen timeplan enn de andre. Hun hadde ikke fått sin timeplan, og da hadde læreren sagt høyt foran alle de andre «hvor er leksen din? Har du kanskje kastet den i do?» også hadde alle elevene ledd av henne pga det. Hun hadde også falt på skolen og brekt armen, da hadde hun spurt læreren om å sitte inne, og da hadde læreren svart «nei. Du har jo alltid vondt et eller annet sted» og det stemmer ikke. Min datter klager aldri over at hun har det vondt med mindre hun faktisk har det. Jeg tok hun med til legen og legevakta hele kvelden den dagen. Og jeg fikk vite dette her nå. Burde jeg kontakte skolen, evt rektor, og læreren for å ha et møte? Synes ikke slike lærere har noe i et klasserom å gjøre. Anonymkode: ceaf0...7c2 Har du kontaktet læreren for å konfrontere henne? Hvis ikke det fører frem må du koble inn rektor. Anonymkode: 9aa2c...abd 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 "Grusom" synes jeg blir litt overdrevet dersom det er disse tre hendelsene den karakteristikken bygger på. Ville kontakta læreren og bedt om et møte der du forteller om barnets opplevelser. Å gå rett til å klage til kommunen blir veldig konfliktorientert. Men du svarer jo deg selv i første svar, så da får du bare følge ditt eget råd
Kaptein Klein Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har datter som går på barneskolen. Hun går i andre klasse, og hun sier at hun trives der. Hun har mange venner fra nabolaget som går i parallellklassen hennes, men også sine 3 bestevenner fra området vårt. Datteren min har sine sider. Hun er veldig gavmild, bryr seg om andre, og bryr seg om hva andre synes om hun, og hun er ikke noe sjenert. Andre kan oppfatte hun litt opprørsk og aggressiv, men hun tyr aldri til vold eller skriking. Faktisk blir hun mer sensitiv enn sint når hun får kjeft eller kritikk. Hun har en tendens til å glemme ting på skolen, og generelt ute. Hun er typen til å komme hjem uten den jakken hun dro med. ( Hun er ikke utredet for noen ting.). Når det gjelder denne kontaktlæreren, så skal hun fått min datter til å gråte midt klassen, og skjelt henne ut foran alle de andre, fordi hun kom bort i perlene til noen andre, og klarte å velte de. Da hadde hun begynt å gråte, så hadde læreren svart «det er ikke du som skal gråte. Det er Emilie som skal det». Det er hun jenta som hun veltet perlene til. En annen gang hadde hun ikke gjort den ene leksen fordi hun hadde en annen timeplan enn de andre. Hun hadde ikke fått sin timeplan, og da hadde læreren sagt høyt foran alle de andre «hvor er leksen din? Har du kanskje kastet den i do?» også hadde alle elevene ledd av henne pga det. Hun hadde også falt på skolen og brekt armen, da hadde hun spurt læreren om å sitte inne, og da hadde læreren svart «nei. Du har jo alltid vondt et eller annet sted» og det stemmer ikke. Min datter klager aldri over at hun har det vondt med mindre hun faktisk har det. Jeg tok hun med til legen og legevakta hele kvelden den dagen. Og jeg fikk vite dette her nå. Burde jeg kontakte skolen, evt rektor, og læreren for å ha et møte? Synes ikke slike lærere har noe i et klasserom å gjøre. Anonymkode: ceaf0...7c2 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags lærer er det der, og hvem i huleste utdannet hun og gav hun autorisasjon for jobben sin. Trodde faktisk at barneskolelærere skulle ha en empatisk og pedagogisk evne nok til å kunne snakke med barn. Dette synes jeg du burde ta opp med skolen og kommunen, rett og slett. Anonymkode: ceaf0...7c2 Ouch, dette er nesten like pinlig som da George Costanza ble fersket naken etter å ha badet i et kaldt badebasseng. 27
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Dette er ikke en sak man tar kontakt med rektor eller lignende for i første omgang. Ta kontakt med lærer og be om et møte. Snakk med læreren der og be om en forklaring. Det er som regel to sider av slike saker. Om det gjentar seg i etterkant, kan du kontakte avdelingsleder/rektor og be om et møte med disse. Anonymkode: 850ef...fcc 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 Det er mange lærere som er psyko og mobbere. Min little bror var glad og bli når han starte på første klasse. Etter en måned begynte han å bli syk ukentlig, redd for å gå alene, kaste opp på skole og være rundt folk uten oss. Vi fant ut det var fordi læreren og andre barn i klassen mobbet han. Han var rett og slett livredd for kjerringen. Vi byttet skole fordi skolen tok på hennes side. Han var tilbake til sine normal selv etter 2 uker på nye skolen. Anonymkode: 0c115...fbf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå