AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Eller er du kulere, hippere, mer oppdatert på hva de unge holder på med? I bedre form? Er du redd for å bli som dine foreldre eller er det noe som du tar med knusende ro? Anonymkode: 6942a...1d9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Formen er cirka den samme, da deres interesse for et aktivt liv ble gitt meg gjennom morsmelka. Hippere er vanskelig å svare på - mine foreldre var 30 midt på 90-tallet, og jeg har vanskelig for å bedømme om de var hippe etter datidens trender og kulturelle referanser. Vi er like på en del interesser og verdier, men foreløpig har vi valgt ganske ulik livsstil. De hadde to barn før 25, jeg er 30, singel og barnløs. Jeg har nok levd som en ungdom lenger, først studentliv i 6-7 år og så et par frie år der jeg har jobbet, flyttet til nye byer. Har datet og hatt flere kjærester gjennom 20-årene. Jeg er veldig fornøyd med at jeg har ventet med familie og levd mer fritt, det har de også alltid anbefalt - basert på deres erfaringer. Anonymkode: b5461...4d8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Mormor er 95 og er både kulere og mer oppdatert enn meg. Anonymkode: c5c2a...b20 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er åpnere mht det meste, (andre kulturer, seksualitet osv), bryr meg lite om hva andre gjør og er jo vokst opp i en annen tid. Er mye mer opptatt av å utforske verden, og mindre å bygge reir, mindre opptatt av sikkerhet. Har et mer liberalt forhold til penger. Er egentlig ikke særlig like, har vært mange spøker om forveksling på sykehuset. Anonymkode: 9ca63...20b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Ja vår generasjon er nok generelt mer åpen for reiser, mat, andre kulturer, og tror vi passer litt bedre på og følger bedre opp barna. I tillegg kunne jeg aldri drevet med fysisk slag osv/klask på hodet som mine foreldre gjorde, og ville aldri sendt min 5-6-åring alene på butikken for å handle. Anonymkode: f9c23...519
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er 35 år nå, og mitt eldste barn er 10 år. Da min mor var 35 var jeg 17, så det kan nok ikke sammenlignes. Hun var definitivt i bedre form enn jeg er nå, men jeg er nok mer «tilstedet» i mine barns liv enn hun var. Hun var nok mer oppdatert på mote og hva som var «in», mer sosial og opptatt av det ytre enn jeg er nå. Vi er i grunnen veldig annerledes, på godt og vondt. Anonymkode: c17da...a39
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er selvfølgelig mye kulere og hippere enn de var. De brukte jo ikke engang kule ord som kul og hip. Hva barna driver med har jeg ikke peiling på, men å være ungdommer det kan de ikke i det hele tatt. De burde spurt meg om hvordan de skal gjøre det, jeg som vet det. Anonymkode: 7c804...09a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Nei. Mine foreldre hadde to barn og levde et typisk A4 liv da de var 30. Glade i friluftsliv, turer på fjellet, stå på telemarkski, gå toppturer, padling, seiling og veldig sånn livet er best ute. Mamma har alltid hatt typisk høynormal BMI, og kledd seg litt kjerring, også som ung. Da jeg var 30 var jeg barnløs og reiste verden rundt. Nå er jeg 40, har et barn, trener kampsport hver dag, har hatt en nesten daglig yogapraksis i 15 år, jeg er veldig atletisk, jeg eier ikke ski eller allværsjakke eller gore tex sko, og er helst bare ute om det er over 20 grader og blå himmel, fortrinnsvis på en strand. Jeg har flere dyr, og jeg jobber som selvstendig næringsdrivende med svært varierende arbeidstider. Glade i god og sunn mat laget fra bunnen, det er en ting som er felles da. Og glade i havet. Anonymkode: c0ba9...b04
Rant Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Ha ha. Man kan da være "hipp" og "kul" selv når man er 90+ - det avhenger av personlighet så klart. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Kul vet jeg ikke, men jeg er mye mer ansvarlig og har livet mye mer på stell enn de hadde. Anonymkode: 00672...97a
Gjest Tamsi Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er ikke 30 ennå, har noen år igjen. Men når mamma var 3 år yngre enn jeg er nå var hun nygift, de hadde kjøpt sitt første hus og hun var gravid. Alt det er bare helt fjernt for meg. Både uaktuelt mtp livssituasjon, men også helt uinteressant.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har blitt lik/alltid vært lik pappa på noen personlighetstrekk. Men ikke på samme måte som mange tenker når de tenker på være lik foreldrene. Anonymkode: 617fd...c13
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er i bedre form, røyker ikke. Drikker ikke alkohol på samme måte (mindre) . Mer oppdatert. Mer inkluderende og bevisst på det sosiale. Anonymkode: e6992...c15
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Husker ikke mamma som 30 ble født da mamma var 46. Anonymkode: 18fcd...87a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er 37 og har to barn og samboer jeg har vært sammen med i 15år. Fikk barn da jeg var 30. Da mine foreldre var på samme alder var jeg 17 år, de hadde vært skilt i åtte år, og en av de bodde i utlandet med minimal kontakt med meg og mitt søsken. Den forelderen vi bodde med strevde økonomisk og måtte jobbe veldig mye. Rent personlighetsmessig har jeg vel ganske mye fra begge to: ikke så vågal, trives med det kjente og trygge, litt introvert. Ellers er det mye som er forskjellig også: jeg har tatt høyere utdanning, er mer fysisk aktiv, er mer involvert i barna mine, har bedre økonomi, er glad i friluftsliv. Ettersom begge mine foreldre er uføre og lite aktive kan jeg jo si at jeg ikke vil ende opp som de, samtidig har de mange gode verdier som jeg ser opp til. Begge setter familie høyt, er alltid ærlige, hjelper til når det trengs osv. Jeg troooor jeg er mer «trendy» nå enn de var som 37-åringer, men jeg vet jo ikke 😅 Anonymkode: 72288...92f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Mine foreldre var begge rusavhengige da. Jeg er høyt utdannet og i et sunt normalt langvarig forhold. Så nei, heldigvis ikke Men jeg arvet nok endel fra musikksmak. Anonymkode: 6065a...3ee
Gjest Lama_Drama Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Moren min var omtrent 80 år når hun var 35 år, så jeg er nok både kulere, hippere og mer oppdatert.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Slankere, rikere som 30 enn foreldrene mine er som 60-åringer, og barnløs. Er også veganer og ateist. Er nesten strake motsetning av foreldrene mine Anonymkode: 73c03...e74
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 De 30 år: to barn, gift og eier bolig. Begge begynte å jobbe etter yrkesskolen. Reiste til syden hvert år (helst samme sted). Konservative. Meg 30 år: singel, barnløs og leier leilighet. Begynte å arbeide som ingeniør først etter to mastergrader. Globetrotter. Liberal. Anonymkode: 7d0e9...470
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er mye mer drittunge enn det de var, for på min alder hadde de gifta seg for lenge siden og jobba for å få barn 😅 også var de skikkelig spreke og gikk fra gytte til hytte i fjellet og sånt. OM jeg hadde giddi det liksom. Men jeg føler jeg er litt mer opptatt av kulturliv og musikk og henger litt mer i tiden enn det de gjorde, om det tells. Anonymkode: cb576...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå