AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hvordan er det å bo der? Alle kjenner alle typ? Har fått tilbud om hus, men usikker på plassen. Anonymkode: 74259...13a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Jeg gikk på vdg på Vinstra. Bodde barneåra mine i Kvam. Kvam er bittelite, alle kjenner alle og det er mye bygdesnakk. Jeg ville styrt unna. Vinstra er litt større, men alikevel veldig bygd. De fleste har full oversikt over hva sambygdinger driver med. Men de har et senter og utested og et par gode restauranter slik så det går an å ha et sosialt liv. Det er relativt greit å få bekjentskaper og mange er hyggelige å snakke med. Hvis du skulle velge mellom de to ville jeg absolutt valgt Vinstra. Spørsmålet er vel mer hva i alle dager du skal holde på med der. Og om du har noen kjente der fra før. Anonymkode: d0eec...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Bodd mange år på vinstra, jeg var innflytter. Jeg fikk et godt nettverk, det er mye fine folk der så klart er det ett og anna bygdetroll, men de får man bare ignorere. Det er blitt et bedre utvalg av butikker på vinstra, å uansett så har du otta og Lillehammer ikke så langt unna. Jeg kunne godt bodd der igjen, flyttet for kjærligheten, om ikke hadde jeg fortsatt bodd der 😛 Anonymkode: 8c456...006
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg jobbet på Vinstra et par år. Du bør velge Vinstra over Kvam. Vær forberedt på at alle kjenner alle. Opplevde også som innflytter at innfødte der var svært vanskelig å bli kjent med. De var hyggelige for all del, men svært lukket. Har bodd både i nord-norge, telemark, og trøndelag, men aldri noen gang opplevd et såpass lukket folk som gudbrandsdøl 😅😅 fint å ha hytte der som jeg har nå, men glad jeg flytta 🤗 Anonymkode: a6978...b51 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Jeg bor ikke langt fra Kvam, koselig sted, men lite å finne på. Har hørt rykte om ei sikkelig trollkjerring som bor der, men det er nok bygdedyret som sprer rykter. Hun skal visst være både tværr, vanskelig, skummel og klagende på. He he.. Må være folk som har hav av tid som skaper eventyr Anonymkode: 74259...13a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Ville valgt Vinstra fremfor Kvam. Syns kvam er mørkt og litt "nedi dumpa" med unntak av dem som bor høyt oppi fjellsiden. Vinstra er større og har et åpnere landskap. Liker best solsiden og ikke så glad i ruste strøket. Jeg vil tro du kan få et godt nettverk blant andre innflyttere. De innfødte er vanskeligere å bli kjent med. Vi skulle egentlig flytte dit, men jeg ville bo nærmere Lillehammer så vi gjorde det istedet. Anonymkode: 0f26d...2f8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Kvam er et finere/vakrere sted enn Vinstra, og lokalmiljøet er helt fantastisk. De har et samhold og en dugnadsånd som du ikke finner maken til noe annet sted. Men Vinstra er større med et bedre tilbud av butikker etc., så det kommer jo an på hva du vil trives med. Kvamsfjellet er også finere😍 Anonymkode: 27132...6c2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Kvam er et finere/vakrere sted enn Vinstra, og lokalmiljøet er helt fantastisk. De har et samhold og en dugnadsånd som du ikke finner maken til noe annet sted. Men Vinstra er større med et bedre tilbud av butikker etc., så det kommer jo an på hva du vil trives med. Kvamsfjellet er også finere😍 Anonymkode: 27132...6c2 Jeg kommer fra Oslo og har hytte på Kvamsfjellet og er helt enig i at Kvamsfjellet er nydelig. Men tilgangen til Kvamsfjellet er lett tilgjengelig uansett om man bor på Kvam eller Vinstra ettersom det kun er 10 minutters kjøretur mellom Vinstra og Kvam. Personlig ville jeg nok bodd på Vinstra ettersom Kvam ligger mellom to fjell og har veldig lite sol pga fjellene om vinteren. Vinstra er åpnere og har betraktelig bedre solforhold. Anonymkode: 75512...c06 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 Men hva har skjedd med Vinstra de siste årene?! Flere drap er begått. På det lille fine stedet. Kan ikke skjønne det. Hører stadig om ille ting som hender på Vinstra? Anonymkode: 419cf...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå