Gå til innhold

Tips til mat etter seinvakt nyttårsaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber kvelden på nyttårsaften. Når jeg er ferdig drar jeg hjem og har lyst på et godt måltid og en film og litt vin, før det nye året kommer. Men trenger tips! Må være mat som ikke tar lang tid å lage, men med mye smak! Hva hadde du valgt? Jeg har fri dagen etter, hvis noen trenger å vite det. 

Anonymkode: caea6...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biff med fløtegratinerte poteter og asparges. 

Anonymkode: 9eb2f...c7f

• Liker 2
Skrevet

Hva med å lage en gryte som du kan lage før du går på jobb? F.eks. en nydelig bolognese med gode tomater, en god klunk rødvin, ferske urter... Blir bare bedre om den får stå litt, gjerne over natta i kjøleskap. Så koker du tagliatelle og varmer opp bolognesen på ti minutter når du er hjemme. 

Anonymkode: 4b0cf...9da

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns det blir nok rødt kjøtt, saus og poteter gjennom romjulen, så jeg ville kjøpt inn hummer, krabbe, kamskjell  eller noe i den kategorien og drukket med en god musserende eller passende hvitvin.

Anonymkode: 6429a...6ea

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva med å lage en gryte som du kan lage før du går på jobb? F.eks. en nydelig bolognese med gode tomater, en god klunk rødvin, ferske urter... Blir bare bedre om den får stå litt, gjerne over natta i kjøleskap. Så koker du tagliatelle og varmer opp bolognesen på ti minutter når du er hjemme. 

Anonymkode: 4b0cf...9da

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Denne er veldig god og kan lages på forhånd. https://matpaabordet.no/2012/02/01/one-pot-wonder-lettvint-gryterett/

Anonymkode: 33aa8...93f

Elsker gryter! Godt tips, takk!

Anonymkode: caea6...93a

• Liker 2
Skrevet

Pizza med langtidsheving på deigen. 

Anonymkode: 10df1...24b

Skrevet

Jeg ville ‘bare’ laget meg noen lefseruller med røkelaks eller spekeskinke. Fin ‘kveldsmat, og er lett å kombinere med vin

Anonymkode: 64193...226

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og skal ha finnbiffgryte. Lager den på onsdag, den har bare godt av å stå en dag. 

Anonymkode: f1a11...963

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville ‘bare’ laget meg noen lefseruller med røkelaks eller spekeskinke. Fin ‘kveldsmat, og er lett å kombinere med vin

Anonymkode: 64193...226

Jeg kan ikke tenke meg noe mer kjedelig mat enn lefseruller og forsyner meg aldri med det hvis jeg kan komme utenom. 

Jeg tror jeg ville laget en boeuf bourguignon, den kan lages dagen før og er enda bedre oppvarmet enn nylaget. Litt potetmos av mandelpotet ved siden av og en fyldig rødvin å drikke til. Slik mat er noe av det beste jeg vet. Ellers er selvfølgelig en god biff heller ikke å forakte, og det går rimelig kjapt å lage. 

Kos deg, uansett hva du velger å innta.

Skrevet
Brunhilde skrev (8 timer siden):

Jeg kan ikke tenke meg noe mer kjedelig mat enn lefseruller og forsyner meg aldri med det hvis jeg kan komme utenom. 

Ikke så relevant for TS med dine personlige preferanser og vaner kanskje?

Anonymkode: ac1f5...f64

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke så relevant for TS med dine personlige preferanser og vaner kanskje?

Anonymkode: ac1f5...f64

Hva er et diskusjonsforumet annet enn deling av personlige preferanser og vaner? :skratte:

Jeg kom i tillegg med tips, hva gjorde du annet enn å prøve å være sarkastisk? Noe du ikke en gang mestrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...