AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Del Skrevet 28. desember 2020 Er litt fortvilet her.. Min skatt på 10 min nekter å sove i egen seng. Vil kun sove mellom mamma og pappa. Har prøvd siden han var 6 mnd. Men med en gang han blir lagt ned så våkner han og hylskriker. Har prøvd å legge han etter han har sovnet. Har prøvd å legge han når han er trøtt for så å sitte sammen med han. Har prøvd å ikke sitte sammen med han. Har prøvd å gi han noe som lukter mamma. Har prøvd å flytte senga inn på rommet vårt slik at han sover ved siden av oss. Har prøvd å legge han i senge ila natta når han sover tungt. Uansett hva jeg gjør så våkner han å gråter. Grunnen til at jeg ønsker at han skal sove i egen seng er for at det nok vil gi oss alle bedre søvn, samt at jeg ikke klarer å slappe av når han ligger i vår seg før vi legger oss. Han har fallt ut av senga en gang, siden har kryper så raskt. Vi danderer med puter og dyner slik at det skal hider han i å falle ut og at vi rekker inn til han. Noen som har tips til hva jeg kan gjør for å få han til å sove i egen seng? I kveld holdt jeg på i 2 timer. Ingen sjans... men etter 3 minutter i armkroken så sover han i vår seng... Anonymkode: a5353...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Del Skrevet 28. desember 2020 "Skatten" 🤮 Det er et barn, ingen skatt.... Uansett, gjør deg selv en stor tjeneste de neste ukene: Legg ungen i egen seng, vær der til det sovner, hold gjerne en hånd på han men ikke ta han opp. Fortsett til han roer seg. Når du legger deg og han våkner og griner gjør det samme. Aldri ta han opp, men ha en hånd på han så han vet du er der. Fortsett slavisk! Ikke ta han opp, ikke flytt han men la han vite du er der så han føler seg trygg. Om x antall dager eller uker vil dette gå seg til og du slipper flere ÅR med kamp senere Anonymkode: 92c55...93d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Del Skrevet 28. desember 2020 «Skatten» (🙄) kan begynne gradvis å sove i egen seng. Det er en prosess du må ta litt etter litt. Anonymkode: 0116f...937 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Del Skrevet 28. desember 2020 Du får ta et skatteoppgjør. Anonymkode: 55b7b...3e0 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Del Skrevet 28. desember 2020 La han sove i ei seng ved siden av dere? Her ga vi opp. Jenta sov i 3 år med oss. Måtte ta sengen helt inntil veggen slik at hun ikke falt på gulvet. Anonymkode: 58376...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg har dessverre ingen mirakel oppskrift på hvordan du kan få babyen til å sove i egen seng. Alle barn er forskjellige, noen trenger mer nærhet enn andre. Noen er også mer vanedyr enn andre, sånn er det bare.. Akkurat nå trenger han kanskje den tryggheten han får av å sove i armkroken og i samme seng som dere, mulig han ikke er klar for å ligge helt alene enda. Du må selv bestemme om det å legge han i egen seng nå er en kamp du orker å ta, men jeg er ganske sikker på at det vil skje naturlig etterhvert. Anonymkode: cecb7...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Del Skrevet 28. desember 2020 Kanskje begynne med å kutte ut bruken av «skatten». Anonymkode: 43589...02d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 28. desember 2020 #8 Del Skrevet 28. desember 2020 Hva er galt med skatten? 😍 Hadde kalt mitt barn skatten, gullet, elskede...etc. om jeg hadde barn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 29. desember 2020 #9 Del Skrevet 29. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, innlegg skrevet av bruker som utgir seg for å være flere brukere, avsporinger og svar til dette. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Del Skrevet 30. desember 2020 Ville tatt det gradvis.. Kanskje legge barnet i deres seng uten at du ligger ved siden av, sitt gjerne ved sengen slik at du er synlig. Deretter legg i egen seng på deres soverom. Så flytter dere senga inn på eget soverom. Nå er alle forskjellige, og vi skal i gang med dette selv da mini er 3mnd. Gruer meg skikkelig, men bruker heller 2-3 uker på dette nå enn å bruke 2-3 år senere... Anonymkode: d7c3b...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niek79 Skrevet 30. desember 2020 #11 Del Skrevet 30. desember 2020 Fantastisk å lese at så mange lar seg provosere av at en mor bruker kjælenavn på barnet sitt. Morskjærligheten er kanskje ikke selvsagt for alle, spesielt ikke de som sitter og kakler på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 21.19): "Skatten" 🤮 Det er et barn, ingen skatt.... Uansett, gjør deg selv en stor tjeneste de neste ukene: Legg ungen i egen seng, vær der til det sovner, hold gjerne en hånd på han men ikke ta han opp. Fortsett til han roer seg. Når du legger deg og han våkner og griner gjør det samme. Aldri ta han opp, men ha en hånd på han så han vet du er der. Fortsett slavisk! Ikke ta han opp, ikke flytt han men la han vite du er der så han føler seg trygg. Om x antall dager eller uker vil dette gå seg til og du slipper flere ÅR med kamp senere Anonymkode: 92c55...93d Lurer på om du har barn selv. Du uttaler deg så bastant, akkurat slik som de jeg kjenner som har lest at slik kan det gjøres, og er skråsikre på at en slik framgangsmåte funker alltid, bare en er utholdende nok og aldri gir seg. Og.. Hvordan skal en feks holde en hånd på ham "så han vet du er der" når han (som min) står i vinkel, opp ned, på hue, etc, fordi han ikke får roet seg før han faktisk ligger i armene mine. Prøvde slavisk, prøvde dog kun en uke. Han hyperventilerte, kastet nesten opp,. Da er det bedre å ha ham i seng. For som man sier: this too shall pass. Barn er forskjellige. Anonymkode: bdc5f...644 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Del Skrevet 30. desember 2020 Satt på spissen: Ta et skatteoppgjør så fort som mulig, du, mens skatten er såpass liten. Når du vet at han er mett, tørr og har deg i nærheten, tåler du litt gråt noen kvelder. Vær der, vær trygg og rolig, og vær konsekvent. Du vil møte mange situasjoner der du og barnet er uenige. Vi som jobber i skole og barnehage møter daglig mange skatter som ikke er vant til å gi seg når de vil ha viljen sin. De er vant til at noen tårer løser det meste, i alle fall om de ikke gir seg. Det er ikke særlig sjarmerende kan jeg si (kanskje for foreldrene..) 😌 Anonymkode: 66fbd...7b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Satt på spissen: Ta et skatteoppgjør så fort som mulig, du, mens skatten er såpass liten. Når du vet at han er mett, tørr og har deg i nærheten, tåler du litt gråt noen kvelder. Vær der, vær trygg og rolig, og vær konsekvent. Du vil møte mange situasjoner der du og barnet er uenige. Vi som jobber i skole og barnehage møter daglig mange skatter som ikke er vant til å gi seg når de vil ha viljen sin. De er vant til at noen tårer løser det meste, i alle fall om de ikke gir seg. Det er ikke særlig sjarmerende kan jeg si (kanskje for foreldrene..) 😌 Anonymkode: 66fbd...7b4 Og ja, jeg har 3 barn selv. Anonymkode: 66fbd...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg tenker at ungen din viser veldig tydelig at han ikke er klar for dette. Det er helt naturlig at barn ikke vil sove uten foreldrene sine. Gjør det riktige for barnet ditt, og sov sammen med han. Så blir han nok klar etterhvert Anonymkode: c4dd7...54b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Del Skrevet 30. desember 2020 Mitt beste råd er å vente til han er klar for det! Vår første var en skikkelig kosegris, og ville bare ligge inntil, helst inni armhula😅, hele natta. Når han var ca 1,5 år merket vi på han st han var tryggere, og forsøkte da å legge han i egen seng, på eget rom i samme slengen. Til da hadde vi kun brukt sengen hans som leseplass, men alt gikk fint og uten særlig styr fra første stund:-) sovnet fint, våknet av og til på natta og trengte litt betryggelse ei stund. Nå er han 2 år og vil ikke ligge noen annen plass, selv om jeg til og med har prøvd å få han til å ligge i vår seng når jeg har vært alene med småttisene 😅 alt til sin tid, tror ikke det kommer så nye godt ut av å tvinge dette frem før han er klar for det 😊 er ei så kort periode, og oppriktig så savner jeg det sååå masse nå! Anonymkode: 858ae...3e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Del Skrevet 31. desember 2020 Ta av en side på sprinkelsenga og ha den inntil deres, vær konsekvent på at han ligger i den delen, så etter hvert sett på siden, flytt den lengre vekk, så inn på eget rom etter hvert? Anonymkode: 9313a...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #18 Del Skrevet 31. desember 2020 Niek79 skrev (20 timer siden): Fantastisk å lese at så mange lar seg provosere av at en mor bruker kjælenavn på barnet sitt. Morskjærligheten er kanskje ikke selvsagt for alle, spesielt ikke de som sitter og kakler på internett. Går an å ha morskjærlighet for barna sine ute å kalle de for annet en navn 🙄 Ellers må jeg si jeg er enig med tipsene over. Og det tar litt tid, men vær konsekvente. Lykke til 😊 Anonymkode: c1f0f...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Del Skrevet 31. desember 2020 Ungen er bare 10 mnd, handler ikke om å få viljen sin (🙄🙄🙄), handler om trygghet. Men om du ikke får sove med barnet i senga, har du prøvd å legge deg oppi sprinkelsenga til barnet sovner? Evt madrass på gulvet sammen? Vi tok ikke kampen før barna kunne være med å velge kveldsrutiner selv, og fremdeles kommer de over til oss i ny og ne. Anonymkode: dada2...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 31. desember 2020 #20 Del Skrevet 31. desember 2020 Niek79 skrev (20 timer siden): Fantastisk å lese at så mange lar seg provosere av at en mor bruker kjælenavn på barnet sitt. Morskjærligheten er kanskje ikke selvsagt for alle, spesielt ikke de som sitter og kakler på internett. Fordi det er usedvanlig teit å kalle barnet sitt sånne kallenavn og helt idiotisk å gjøre det utenfor situasjoner du et alene med barnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå