Gå til innhold

Hvordan kontakte en utleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten femti og trenger et sted å bo etter skilsmisse. Jeg har ikke leid siden jeg var student for et halvt liv siden, og lurer på hvordan man bør gå fram. Jeg sender nemlig melding til utleier via Finn, men de svarer ikke!

Betyr det at jeg gjør noe galt, eller er det vanlig? For meg virker det bare fryktelig uhøflig. Det føles ikke naturlig å legge ut om meg selv til en random anonym person, så jeg skriver relativt kort at jeg gjerne vil komme og se på huset/leiligheten og vennlig hilsen «fullt navn». 

Hjelp og tips tas imot med takk. 

Anonymkode: 06044...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig har denne personen druknet i henvendelser. Neste gang; ring

Anonymkode: b2cab...d34

Skrevet

Eller, legg ut annonse selv på Finn. På den måten kan du selv profilere deg (du trenger jo ikke si så mye, bare opplyse om at du ønsker et sted i et visst område, og en viss prisklasse, fast jobb og sånne ting) og utleier kan velge deg, og slipper å bli nedlesset i ørten henvendelser.

lykke til :) 

• Liker 3
Skrevet
Måneskinn skrev (2 minutter siden):

Eller, legg ut annonse selv på Finn

Ja, kan ikke det. Skal ut av et voldelig forhold og må ligge lavt. Men takk, får fortsette å prøve. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Neste gang; ring

Det sto «ikke ring». Men ingen av dem har svart på meldinger. Mulig jeg har vært uheldig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, kan ikke det. Skal ut av et voldelig forhold og må ligge lavt. Men takk, får fortsette å prøve. 

ok, skjønner at det kan bli vanskelig da. Men du trenger ikke nødvendigvis ha bilde der?  Mulig at det går an uten, så slipper du å vise deg. 

Finnes det noe intranett på jobb eller noe der folk kanskje kan ha steder til utleie? 

Skrevet
Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Finnes det noe intranett på jobb eller noe der folk kanskje kan ha steder til utleie? 

Nei, tror ikke det. Men jeg får bare fortsette å prøve, og om det ikke går i løpet av to uker får jeg kanskje prøve via krisesenteret. 

Skrevet

Erfaringsmessig så ønsker utleie å vite om du er en stabil leietaker. Skriv derfor om du har jobb, inntekt, interesser og hvor lenge du ønsker å leie.

Anonymkode: 6192e...3b7

• Liker 3
Skrevet

Vel det er jo mye en utleier ofte ser etter som du kan si uten å utlevere deg noe særlig som: enslig, voksen, rolig, i fast jobb med god inntekt, har ikke dyr osv

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om det er annonser på Facebook. Mange steder har slike kjøp og selg sider eller leilighet til leie sider. Har svarer utleiere ganske kjapt om du er interessert å se på leilighet. 

Anonymkode: 85589...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 21.14):

Jeg er nesten femti og trenger et sted å bo etter skilsmisse. Jeg har ikke leid siden jeg var student for et halvt liv siden, og lurer på hvordan man bør gå fram. Jeg sender nemlig melding til utleier via Finn, men de svarer ikke!

Betyr det at jeg gjør noe galt, eller er det vanlig? For meg virker det bare fryktelig uhøflig. Det føles ikke naturlig å legge ut om meg selv til en random anonym person, så jeg skriver relativt kort at jeg gjerne vil komme og se på huset/leiligheten og vennlig hilsen «fullt navn». 

Hjelp og tips tas imot med takk. 

Du kan jo på Finn se om de har sett. Sett og ikke svart da er det vel ikke så interessant for dem.

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje du har hatt litt uflaks. Jeg er i 40 årene og skaffet leilighet å leie i oktober. Skrev til flere på finn, og fikk svar fra 4 av 5, tok meg under 1 uke å ha fått meg ny leilighet å bo i. Jeg skrev bare og spurte om leiligheten fortsatt var til leie, og ønske om å se den hvis mulig, samt navn pluss tlfnr. Skrev også at de kunne skrive sms hvis det var enklere. 2 av de gjorde det.

Anonymkode: 072d9...ad5

• Liker 1
Skrevet

La det bli kjent i nettverket ditt, venner, familie, naboer, kollegaer, at du er ute etter et sted å leie. Legg ut et innlegg på egen Facebook.

Mange som har leilighet å leie ut annonserer det aldri.

Det kan være tryggere å få inn noen som andre ‘går god for’. Har leid noen år, og de gangene har leiligheten blitt tilbudt meg gjennom nettverket mitt. Mitt inntrykk er at noen heller lar en leilighet stå tom ei stund, før de får anbefalt en ny person de føler de kan stole på er ordentlige folk.

Anonymkode: d6d21...ea5

Skrevet

Hvis du bor i et populært område kan det være hundrevis av meldinger på en leilighet. Da svarer de kun på de som ser lovende ut som leietaker på første melding.

Anonymkode: 0b70f...4c0

• Liker 1
Skrevet

Legg ut annonse på Hybel.no
Eller finn en annonse der 🙂 

Anonymkode: 6ac1a...64b

Skrevet

Usj, det er sikkert litt kjipt, men jeg leier ikke ut til folk på femti. Blir med en gang litt skeptisk. Hva slags problemer graven person som ikke har kommet seg inn på boligmarkedet i en sånn alder? Nå kan det selvsagt være gode grunner til det (slik som du) men når jeg drukner i andre henvendelser, så går jeg heller for en standard nyutdannet 25 åring. 

Anonymkode: e51b5...776

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...