Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en utgått 1000-lapp i julegave av en gammel tante. Kan jeg veksle inn denne i en ny en på posten eller i en hvilken som helst bank?

Anonymkode: c52ba...1de

Skrevet

Nei, noen banker (f dnb) tar fortsatt imot, ellers er det Norges bank som veksler gebyrfritt i 10 år etter at seddelen utgikk. Posten tar den nok ikke. 

Anonymkode: b1d6f...d2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, noen banker (f dnb) tar fortsatt imot, ellers er det Norges bank som veksler gebyrfritt i 10 år etter at seddelen utgikk. Posten tar den nok ikke. 

Anonymkode: b1d6f...d2f

Takk for svar :) Da får jeg ta turen innom DNB :) Hadde bare vært enklere med posten 🙈

Skrevet

DNB er en hederlig bank som ordner opp!

Anonymkode: 2376a...1e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, så dette, men skulle helst hatt pengene nå 🙈 Regner med at det tar litt tid å få vekslet rundt :P

Lokalene er stengt for veksling. Å fikse det pr post er fortsatt mulig. Postgangen fra banken er ikke stengt. En bank bruker normalt sett ikke lang tid på sånne ting. 

Skrevet

Du kan bruke den på vinmonopolet.  De tar i mot gamle sedler så lenge Norgesbank fortsatt tar.  Bare kjøpe en billig ting der så får du vekslet i riktig valuta. 

Anonymkode: 33530...471

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan bruke den på vinmonopolet.  De tar i mot gamle sedler så lenge Norgesbank fortsatt tar.  Bare kjøpe en billig ting der så får du vekslet i riktig valuta. 

Anonymkode: 33530...471

Haha stemmer dette? Jeg skal faktisk på polet i morgen 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Haha stemmer dette? Jeg skal faktisk på polet i morgen 😂

Det der har jeg aldri hørt om. Fikk du brukt den på polet?

Skrevet

Jeg fikk satt inn på konto i innskuddsautomat for noen uker siden. 

Anonymkode: e1f8b...cdc

Skrevet
Millimani skrev (52 minutter siden):

Det der har jeg aldri hørt om. Fikk du brukt den på polet?

De hadde faktisk åpent i banken (den har vært stengt lenge pga korona) så jeg satt den bare inn på kontoen min og betalte med kort på polet :P Turte ikke teste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 21.31):

DNB er en hederlig bank som ordner opp!

Anonymkode: 2376a...1e9

Min erfaring er at DNB er en bank med særdeles dårlig kundebehandling.. Det praktisk talt umulig å komme i kontakt med dem. 
I min by må man bestille time via tlf for å komme inn i lokalene til banken (dette må også gjøres for å veksle penger ++) og det er 1 time ventetid på telefonen... 

Anonymkode: dea66...a45

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at DNB er en bank med særdeles dårlig kundebehandling.. Det praktisk talt umulig å komme i kontakt med dem. 
I min by må man bestille time via tlf for å komme inn i lokalene til banken (dette må også gjøres for å veksle penger ++) og det er 1 time ventetid på telefonen... 

Anonymkode: dea66...a45

Jeg prøvde å kontakte DNB etter råd i denne tråden, men måtte bare gi opp. Ikke mulig å komme gjennom på hverken telefon eller Messenger. Sparebanken 1 derimot svarte på minutter og alt løste seg kjempefort.

• 1 år senere...
Skrevet

Lurer på om dette polet ? Noen som kan bekrefte ? Finnes neste. Ikke DNB lokaler / filialer igjen så hadde vært lettere …

Annonse
Skrevet
FruR skrev (6 minutter siden):

Lurer på om dette polet ? Noen som kan bekrefte ? Finnes neste. Ikke DNB lokaler / filialer igjen så hadde vært lettere …

Hvis du ikke må ha pengene NÅ, er det enkelt å printe ut skjemaet fra Norges Bank, legge det i en konvolutt med seddelen og sende inn. Det er "anbefalt" å sende pengene til Norges Bank som verdisending, men det er jo svindyrt og spiser opp mye av pengene man skal veksle. Jeg tok derfor bare sjansen og sendte inn som nevnt innledningsvis, og innen få dager var pengene satt inn på konto (som man oppgir på skjemaet man sender vedlagt).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...