AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Jeg er åtte uker på vei, og er ekstremt sliten og trøtt om dagen. Pluss litt kvalm og dårlig matlyst. Faktisk er jeg så sliten at jeg føler meg syk? Er det vanlig? Verker i kroppen og orker ingenting. Har ikke feber eller andre sykdomssymptomer, bare en slags sykdomsfølelse i kroppen. Skal sies at jeg har to barn fra før, som sikkert tærer litt på energien også. Flere med den følelsen tidlig i svangerskapet? Anonymkode: c36ad...7ac
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Jepp, slik var det for meg og. Blir nesten litt uvel av å tenke tilbake på det, for var så slitsomt å føle seg kronisk utmattet, trøtt og gå med sykdomsfølelse i flere uker. Kvalm og dårlig matlyst og, ingenting fristet, utenom frukt og grapefruktjuice. Det blir bedre, hold ut 😊 Anonymkode: 1b877...f49 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Dessverre vanlig. Jeg følte meg skikkelig syk i første trimester, uten at jeg var forkjølet eller hadde feber. Var bare helt, helt utmattet og hadde vondt i hodet og kroppen. Anonymkode: 41747...7e8
Maya89 Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er åtte uker på vei, og er ekstremt sliten og trøtt om dagen. Pluss litt kvalm og dårlig matlyst. Faktisk er jeg så sliten at jeg føler meg syk? Er det vanlig? Verker i kroppen og orker ingenting. Har ikke feber eller andre sykdomssymptomer, bare en slags sykdomsfølelse i kroppen. Skal sies at jeg har to barn fra før, som sikkert tærer litt på energien også. Flere med den følelsen tidlig i svangerskapet? Anonymkode: c36ad...7ac Jeg er 10+2.. Har vært utslitt/trøtt, kvalm med oppkast siden uke 5.... Og det er fortsatt slik 🤣 Så du er ikke alene😁👍 Føler med deg, eneste trøsten er at det går over.. men når, er noe usikkert 🙈
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Du kan selvsagt bli syk eller få mangler som gravid, men det er helt normalt å føle seg syk hele 1.trimester. Anonymkode: 3c1f8...0fb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Maya89 skrev (2 minutter siden): Jeg er 10+2.. Har vært utslitt/trøtt, kvalm med oppkast siden uke 5.... Og det er fortsatt slik 🤣 Så du er ikke alene😁👍 Føler med deg, eneste trøsten er at det går over.. men når, er noe usikkert 🙈 Takk for støtten 😅💪🏻. Heldigvis er det midlertidig, ja! Var kvalm og trøtt med andremann, men sykdomsfølelsen er ny for meg! Nesten feberfølelse uten at jeg har feber. Veldig rart, men ut i fra flere svar her - ikke uvanlig ☹️. TS Anonymkode: c36ad...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Det høres ut som meg. Jeg er utslitt, kvalm, trøtt, hodepine og vondt overalt etter den minste anstrengelse siden uke 6. Har ikke fått gjort noe fornuftig,vært sykemeldt fra jobb store deler av tiden og ellers bare ineffektiv og ubrukelig. Er 12 uker nå og håper dette gir seg snart for det er kjeeeedelig. Dette er mitt andre, og med første var jeg i fin form hele graviditeten, så jeg får vel sikkert igjen nå. Anonymkode: 9cd54...783
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Sånn hadde jeg det også. Døpte det til graviditetsME, for det fantes ikke krefter til noe. Ga seg heldigvis rundt uke 20 🙃 Anonymkode: 23960...f54
supernaturalfan Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Jaa.. Føler meg slik jeg også.. Er nå 11+0 og til tider helt utslitt. Tung i magen og bare... Ooffff hver gang jeg må bevege meg.. Er tvillinger, og man blir jo ofte mer sliten av det har eg lest 😬😬
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Er 7+0 og føler meg skikkelig fyllesyk! Drit kvalm uten å klare å kaste opp. I stad fikk jeg et "anfall" av kaldsvette, skjelvinger, svimmel og sinnsykt kvalm. Det ga seg heldigvis etter en brødskive. Jeg er i tillegg på juleferie uten samboer og holder graviditeten skjult for familien, er slitsomt! Eneste som hjelper bittelitt er å gå en rolig tur i frisk luft. Men blir kvalm så snart jeg kommer inn igjen. Prøvde å gjøre litt rolig yoga i går, men ikke sjans... Anonymkode: 3cf9e...20a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Yep, og følt det verre ved hver graviditet 😫😄 Anonymkode: 35341...57b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 Jepp, høres kjent ut. Det verste ga seg rundt uke 14, hold ut! Anonymkode: a5ee7...d70
lille-sjøstjerne Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Så heldig du var som slapp unna dette med de to første. Jeg har hatt det slik med mine to svangerskap, aller verst mellom uke 6 og 8, men den siste gangen har det holdt fast helt til uke 11. For min del oppleves det som en kombinasjon av denne sykdomsfølelsen av å være ekstremt trøtt og sliten med verk i kroppen sammen med en god gammeldags spysyke. Fikk en kommentar "du vet graviditet er ingen sykdom" og svarte fint at "nei det er helt sant, dette oppleves som mye verre". Det er helt normalt, håper du føler deg bedre snart!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 6.48): Yep, og følt det verre ved hver graviditet 😫😄 Anonymkode: 35341...57b Ja! Sånn er det her også. Ingenting med første, litt kvalm med andre, og «syk» og kvalm med tredje. Kan det ha noe med alder også tro? Anonymkode: c36ad...7ac
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #15 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 6.48): Yep, og følt det verre ved hver graviditet 😫😄 Anonymkode: 35341...57b Støtter denne 🙈 Om det er alderen eller bare er sånn er jeg derimot usikker på 😂 Anonymkode: 58f25...510
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 Ja, på den tiden var jeg uggen og følte meg hangover, ble helt utmattet bare å ta en dusj. Nå er jeg 12 uker på vei og har mistet alle symptomer, og har heller ikke fått mage enda så føler meg ikke gravid og er redd jeg har hatt en MA, selv om jeg vet det er vanlig å føle seg bedre i denne tiden. Bare ta det med ro, følelsen av å være syk går over Anonymkode: c0dc5...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå