Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det slutt nå i jula. Dårlig tidspunkt jeg vet, men jeg har fått nok. Dårlig kommunikasjon, han vrir og vender på alt, misforstår osv. Han går heller ikke overens med barna mine. Mangler sosiale antenner, dårlig hygiene osv osv. Det ble bare nok. Har lagd tråder om dette før.

Han bor hos oss, men har ikke bostedsadresse der eller kontrakt, og dermed ingen rettigheter. Men jeg er ikke helt hjerteløs og har gitt han 14 dager på å finne et sted å være, samt at han får med seg alt som han anser som sitt, og kan omså hente ting når han har funnet noe permanent. 

I mellomtiden må jeg og barna bo hos familie. Greit nok det, men de vil jo gjerne til hjemmet sitt. Han NEKTER å godta at det er slutt, mener det kan fikses og at det er andre problemer jeg har enn han. Han mener at å ikke ha følelser for noen ikke er god nok grunn... Han kommer heller da ikke til å lete etter nytt sted. Jeg har jo prøvd å gjøre det slutt før, men gitt etter for mas, gråting, manipulering og trusler om selvmord. Familien hans blir nedringt av han nå om dette og de kjefter på MEG for at jeg har gjort dette. Han har familie å dra til/bo midlertidig hos, men de vil ikke ha han der pga måten han forsurer på med dette. Jeg på min side er fast bestemt, får han helt i vranghalsen her. Både barna mine og jeg fortjener bedre.

Hva gjør man?

Anonymkode: a1922...880

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis han blir voldelig eller truer deg på en eller annen måte, må du ikke nøle med å kontakte politiet.

Anonymkode: 3e938...27c

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvis han blir voldelig eller truer deg på en eller annen måte, må du ikke nøle med å kontakte politiet.

Anonymkode: 3e938...27c

Og derfor bør du passe på at barna kan være borte noen dager også. Når dette settes igang med.

• Liker 32
Skrevet

Bestill låsesmed til en gitt dato, og gi han formelt/skriftlig beskjed om at han må flytte ut innen denne dato, og at han etter dette ikke vil ha tilgang til huset. Og gi beskjed til låsesmeden om at han IKKE skal ha nøkkel!

Anonymkode: 2962e...74b

• Liker 43
Skrevet

Aldri ta for gitt at han ikke er i stand til å drepe. Det er nok av eksempler på menn som dreper sine tidligere partnere. Ta dine forholdsregler etter worst case scenario.

Anonymkode: b4b24...5ad

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bestill låsesmed til en gitt dato, og gi han formelt/skriftlig beskjed om at han må flytte ut innen denne dato, og at han etter dette ikke vil ha tilgang til huset. Og gi beskjed til låsesmeden om at han IKKE skal ha nøkkel!

Anonymkode: 2962e...74b

Dette! Gi han 5 dagers frist og bytt lås

Anonymkode: c6bd6...b68

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han har absolutt ingenting der å gjøre hvis han ikke står på kontrakten eller har bostedsadresse der. Hadde avtalt med politiet at du har en mann i hus som nekter å flytte og kommer med trusler om selvmord, og de kan da bistå med hjelp hvis han ikke velger å gå frivillig.

Av erfaring vil ikke sånne menn reise frivillig, og kan fort da ty til vold. Du må gjøre det du kan for å hjelpe deg og barna dine i den situasjonen her og rett og slett tenkte at han er en tapt sak.

Anonymkode: 2e29e...9de

Helt enig i dette. Ta en telefon til politiet og informer dem om situasjonen. Lykke til 😊

• Liker 38
Skrevet

Men jeg har jo gitt han to uker på å finne noe for ikke å være helt jævlig da, men....ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg har jo gitt han to uker på å finne noe for ikke å være helt jævlig da, men....ts

Men ikke skriftlig! Og du har heller ikke bestilt låsesmed. 

Anonymkode: de2b4...f1d

• Liker 15
Skrevet

Men ikke skriftlig! Og du har heller ikke bestilt låsesmed. 

Anonymkode: de2b4...f1d

Har det jo skrevet på sms da. Han har jo alle tingene sine der. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde jeg hoppet og driti i. Du og barna dine skal slippe å måtte bo hos noen andre bare for å være snill med han. Han har jo tross alt fått en sjanse tidligere og bevist at det ikke funker. Ditt hjem og du bestemmer. 

Bestill låsbytte og ring med politet å hør om råd og hjelp, og håper virkelig han tar til fornuft og ikke tyr til vold. Han kan jo fint velge å ramponere boligen mens du bor ett annet sted for å ta hevn også. Dette har du ingen kontroll på så lenge du lar han være der.

• Liker 33
Skrevet

Du har ikke lov å gjøre folk hjemløse. Kontrakt eller ei. 

Anonymkode: 74307...6a2

• Liker 2
Skrevet

Ring politiet, si at du trenger hjelp til å få ham ut og at han truer med selvmord. 

Anonymkode: 5ae27...84e

• Liker 23
Skrevet

Har det jo skrevet på sms da. Han har jo alle tingene sine der. Ts

Flytt tingene han ut på gata om mulig. Eller oppi en henger eller lignende. Går også an å leie ett lite lager om mulig og putte alt der.

• Liker 3
Skrevet

Du har ikke lov å gjøre folk hjemløse. Kontrakt eller ei. 

Anonymkode: 74307...6a2

Er hans problem om han ikke har ett annet sted å bo. Han har INGEN rett til å være der.

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...