Gå til innhold

Hva slags «legemidler» fungerer mot effektiv vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vanskelig med et barn som hater vogn :( 

TS

Anonymkode: e3025...8e4

Her er det du som er foreldre, så du må bare komme deg ut med en skrikende barn i vogn. Jo mer du gir etter, jo større bjørnetjeneste gjør du for deg selv. 

Anonymkode: 4c4d0...ac2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut periodisk faste. (NB! Ikke hvis du ammer, men hvis du ammer skal du ikke gå på lavkalori heller.)

Anonymkode: be480...42b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut så mye karbohydrater med protein og fett som du orker. Søtsuget forsvinner gjerne på en ukes tid. Og ikke spis deg heller ordentlig mett på få måltider enn å småspise hele dagen. Få nok søvn.

Anonymkode: 9ce03...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 20.11):

Vanskelig med et barn som hater vogn :( 

TS

Og hvorfor er det umulig  å bevege seg mer av den grunn?  På stuegulvet kan du danse, "jogge" på stedet og variere med høye kneløft, ta push-ups og veldig mye mer.  Ta med barnet i svømmehallen (du får mindre trim enn om du hadde gått alene, men mye mer enn ved å sitte i sofaen ;))  Er dere ute på en lekeplass kan du balansere på kanten av sandkassa, være mer å skli, gi fart til huske, osv. Det handler bare om å gripe de mulighetene som finnes.  Har du forresten prøvd bæremeis? Kanskje synes barnet det er et fint transportmiddel, og da kan du få gått noen gode turer også 😊

Anonymkode: 9c24a...13a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 20.21):

Drikker mye Pepsi max og beveger meg minimalt...Prøver å gå ut på tur, men barnet mitt hater vogn og nekter å sove.😩

Tror det er i helgene det går skeis. Har et helt vanvittig søtsug når jeg bare lever på knekkebrød og vann i ukene.

TS

Man må jo se på gjennomsnittet av kalorier man har inntatt i løpet ei uke (og en måned, ei uke, et år osv). Det nytter ikke å småspise strengt i ukedagene og så kaste seg desperat ut i sukker- og fettbonanza i helgene, for da blir gjennomsnittsinntaket av kalorier mye større enn man tror. Har hatt litt samme problemet selv, men jobber med å snu litt om på tankegangen rundt mat. Det som funker greit for meg er å bruke MyFitnessPal-appen og registrere ALT jeg spiser og drikker. Da får man god kontroll på kaloriene og ser også veldig tydelig hvor problemet ligger. Jeg har lært mye om kalorier og blitt overrasket over enkelte matvarer, hvor mange kalorier de faktisk inneholder. Og mengde fett, salt og sukker. Det er mye man tror man vet, som viser seg å være feil. Og det er mye man fortrenger og overser ;)

Jeg anbefaler et aktivitetsarmbånd med pulsmåler, og en kalori-app på telefonen (Myfitnesspal eller Lifesum f.eks.) som kan kommunisere med armbåndet. Legg inn høyde, vekt, aktivitetsnivå, hvor mye du vil ned og hvor lang tid du vil bruke (sett av god tid), og tell kalorier slavisk. Appen regner ut for deg hvor mange kalorier du bør holde deg på for å gå ned så mye som du ønsker.
Det er viktig at du alltid registrerer alt du spiser og drikker, og ikke ser på noe som for lite eller for ubetydelig til å registrere. Armbåndet teller skritt og registrerer aktive minutt (ut i fra pulsen din) og sender infoen til kalori-appen, og du får en grei oversikt over hvor mange kalorier du forbrenner og dermed hvor mye du kan spise hver enkelt dag for å gå ned i vekt. Jo mer aktiv, jo flere kalorier får du å gå på. Det er også sånn at jo mer man går ned i vekt, jo færre kalorier kan man innta for å fortsette å gå ned i vekt.

Trening er bra for kroppen, da du styrker hjertet, lungene og får sterkere kropp som tåler mer. Men det aller viktigste for å gå ned i vekt er kostholdet. Kostholdet fjerner kilo, trening fjerner gram. Det er tross alt lettere å la være å spise 500 kcal enn å forbrenne 500 kcal gjennom aktivitet/trening.

Anonymkode: 2138f...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 12.17):

Og hvorfor er det umulig  å bevege seg mer av den grunn?  På stuegulvet kan du danse, "jogge" på stedet og variere med høye kneløft, ta push-ups og veldig mye mer.  Ta med barnet i svømmehallen (du får mindre trim enn om du hadde gått alene, men mye mer enn ved å sitte i sofaen ;))  Er dere ute på en lekeplass kan du balansere på kanten av sandkassa, være mer å skli, gi fart til huske, osv. Det handler bare om å gripe de mulighetene som finnes.  Har du forresten prøvd bæremeis? Kanskje synes barnet det er et fint transportmiddel, og da kan du få gått noen gode turer også 😊

Anonymkode: 9c24a...13a

Ja, det er også en hel verden på Youtube med treningsopplegg av alle typer! :) Jeg har veldig sansen for Fitness Marshall sine videoer. Og MadFit (tror jeg hun kaller seg). Begge disse bruker kjente låter som er fengende og får en til å gi litt ekstra mens tiden raser avgårde, og plutselig har man trent 30-40 min og blitt både svett, anpusten og litt støl i noen muskler. Fungerer helt utmerket for sofapoteter som ikke liker tanken på treningstudio eller "ikke har tid" til å trene på studio. Eller bare bor langt oppi nord det alt av utendørsaktivitet utgår med høye kneløft på denne tida, da det er så forbaska mørkt hele døgnet.

TS: alle har tid til litt trim, man må bare finne ut når det passer best og hvor man kan gjøre det. Og så må man aldri kjenne etter om man har lyst eller er motivert, man må bare kle på seg treningsklærne og sette i gang.

Anonymkode: 2138f...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 19.46):

Det finnes medikamenter men dette er hvis man har en BMI på minst 30. Du skriver at du bruker str medium så tviler på at bmien din er høy da. 

Anonymkode: 5d9ea...5da

Jeg har en BMI på 30.5 og jeg bruker S i majoriteten av klærne mine, bruker kun M i jeans. 

Anonymkode: 71c1c...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...