Gå til innhold

Går tvillingfødsler noen gang for seg uten komplikasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter ikke tvillinger selv, men sitter her med en nyfødt og funderer litt på mye forskjellig. 😅 De jeg kjenner med tvillinger har enten hatt planlagt keisersnitt, hastekeisersnitt eller en dramatisk vaginal fødsel. Jeg lurer derfor på om det alltid er slik at det oppstår én eller annen form for komplikasjon eller utfordring når man føder tvillinger? Spør av ren nysgjerrighet. 

Dere som har født tvillinger, hvordan gikk fødselen? 

Anonymkode: e4ac2...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født tvillinger, og det vaginalt. Tvilling 1 lå i hodeleie og kom ut først. Tvilling 2 lå lenge i seteleie, men snudde seg akkurat i det tv1 kom ut. Alt gikk fint for seg, ingen komplikasjoner. Tvillingene ble født med 15 min mellomrom. Bare noen pyntesting. Så ja, tvillingfødsel kan absolutt foregå uten noen form for komplikasjoner. 

Anonymkode: 754ef...bee

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har født tvillinger, og det vaginalt. Tvilling 1 lå i hodeleie og kom ut først. Tvilling 2 lå lenge i seteleie, men snudde seg akkurat i det tv1 kom ut. Alt gikk fint for seg, ingen komplikasjoner. Tvillingene ble født med 15 min mellomrom. Bare noen pyntesting. Så ja, tvillingfødsel kan absolutt foregå uten noen form for komplikasjoner. 

Anonymkode: 754ef...bee

Kjenner ei jeg og. Helt komplikasjonsfritt, ingen sting, ingen epidural. Fikk en på 3 kg og en på 3,5 kg. 

Anonymkode: a463f...ae7

Skrevet

Jeg venter tvillinger å håper virkelig det 😂

Anonymkode: 5f3fd...e3d

• Liker 1
Skrevet

Venter tvilliger og har søkt litt. Lest mange fødselshistorier hvor det har gått helt fint :)

Anonymkode: b4418...13f

Skrevet

Ja det kan det :)

Ble igangsatt og jentene ble født med en halvtimes mellomrom. Trengte litt hjelp med tang, men det var helt ærlig bare deilig med litt drahjelp :laugh: Veide 3 kg hver.

Et par pyntesting og gikk i dusjen etter en liten nap og vasket håret og stelte meg. 

Anonymkode: 887ea...ce3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det kan det :)

Ble igangsatt og jentene ble født med en halvtimes mellomrom. Trengte litt hjelp med tang, men det var helt ærlig bare deilig med litt drahjelp :laugh: Veide 3 kg hver.

Et par pyntesting og gikk i dusjen etter en liten nap og vasket håret og stelte meg. 

Ikke tang, sugekopp* ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...