AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hva jobber du med? Hva har du prøvd før? Har du videreutdanning? Har du prøvd noe du virkelig ikke likte å jobbe med? Jeg er ferdig utdannet sosionom til sommeren, og tenker mye på hva jeg vil jobbe med. Jobber nå deltid ved siden av studiet, på psykiatrisk institusjon for rusavhengige. Er veldig interessert i rus og psykiatri, men kunne også tenkt meg å være miljøterapeut på skole eller barnevernsinstitusjon. Ønsker å få litt inspirasjon og nye ideer, og vil derfor høre hva dere andre sosionomer gjør og trives med 😄 Vi kan jo jobbe med så mangt med denne utdanningen. Anonymkode: 7f8e4...c56 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Har jobbet i bv og på NAV. Jeg kunne tenke å jobbe i kriminalomsorgen eller noe liknende. Anonymkode: 45580...de6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Har jobbet i barneverntj og NAV. Tatt videreutdanning i gjeldsrådgivning og juss i fht lovverk i NAV. Du har jo en masse muligheter med den utdanningen, anbefaler noen år i førstelinja før du tar videreutdanning for å kjenne litt på hvilken retning du ønsker å satse på. Anonymkode: e80f1...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Barnevern, kriminalomsorgen og NAV. Elsket yrket i mange år, men nå har jeg det litt opp i halsen (tror alle har slike perioder altså) og vil helst bare jobbe i blomsterhandel eller noe 😂 Anonymkode: a2af7...05e 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Master i familieterapi og videreutdanning innenfor vold. Jobbet mye med traumeutsatte barn og ungdom. Anonymkode: 2804e...29c 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Jobber som miljøterapeut på barnevernsinstitusjon, og holder på med master ved siden av jobb. Jobbet med rus og psykiatri for voksne, og trivdes ikke med det. Var mye redd på jobb, og følte ikke jeg fikk brukt kompetansen min. En kollega som var vernepleier derimot, likte jobben og følte hun fikk brukt mye av det hun kunne. Tror det var fordi det var mer omsorg og stell enn faktisk miljøarbeid slik jeg er vandt med. Anonymkode: e1e20...ad2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Barnevern, kriminalomsorgen og NAV. Elsket yrket i mange år, men nå har jeg det litt opp i halsen (tror alle har slike perioder altså) og vil helst bare jobbe i blomsterhandel eller noe 😂 Anonymkode: a2af7...05e Akurrat slik jeg opplever det med bv og miljøterapeut jobben. Sånn sett er NAV bedre. Har forresten en master i sosialt arbeid men føler ikke at jeg hatt fått uttelling for denne økonomisk. Tar gjerne imot tips til steder jeg kan jobbe. Anonymkode: 45580...de6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Mamma er sosionom (med master i sosialt arbeid). Hun har jobbet både i NAV Forvaltning (dvs. med statlige ytelser og ikke direkte brukerkontakt, kun over tlf) og i barneverntjenesten. Anonymkode: 7ece5...657
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mamma er sosionom (med master i sosialt arbeid). Hun har jobbet både i NAV Forvaltning (dvs. med statlige ytelser og ikke direkte brukerkontakt, kun over tlf) og i barneverntjenesten. Anonymkode: 7ece5...657 Vet du hva lønna ligger på der? Anonymkode: 45580...de6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 0.28): Barnevern, kriminalomsorgen og NAV. Elsket yrket i mange år, men nå har jeg det litt opp i halsen (tror alle har slike perioder altså) og vil helst bare jobbe i blomsterhandel eller noe 😂 Anonymkode: a2af7...05e Kjenner meg igjen i dette. Man kan fort bli utbrent og /eller lei av å være på giversiden til enhver tid... Jeg har jobbet som sosionom i 20 år. Har tatt videreutdanning innen sos.ped, veiledning og noe jus. Har jobbet i PPT, nav, friomsorgen, psykiatri, sykehus, på skole(sos.lærer), barnevern både kommunalt og statlig...osv Jeg og lengter etter en blomsterbutikk el noe slikt nå. Mulig jeg endrer helt retning og feks studerer mer juss el økonomi el møbelsnekring 😅 Har forøvrig alltid hatt ok lønn. Aldri under 500.000... Anonymkode: 163c9...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Jobber med forvaltning på kommunalt nivå! Har før det alltid jobbet med psykiatri. Anonymkode: f0f29...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå