Gå til innhold

Jeg orker ikke besøke venninne som har det så skittent og ekkelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som jeg ikke orker å besøke fordi hun har det så ekkelt. Hele leiligheten hennes er så skittent og rotete at det ser ut som det bor noen der som mangler totalt boevne. Det er så skittent på gulvene som at det skulle vært fest der 20 dager på rad, pluss en haug hybelkaniner. Dyrene tisser og bæsjer inne og det blir liggende lenge, det lukter grusomt der. Alt av møbler er så skittent og lite pent, og i alle kriker og kroker er rusk, støv, rot og ødelagte ting. Til og med veggene er skitne og ødelagte i tapeten flere steder. 

Jeg orker ikke komme på besøk lengre, og jeg ønsker ikke at sønnen min besøker hennes barn heller. Vi har begge et barn, og jeg er bekymret for leve tilstanden til ungen hennes. Barnevernet har vært inne i bildet frem og tilbake fra gutten ble født, men de har har blitt få hjemmebesøk fordi hun snakker godt for seg, og såklart vasker og gjør det ok til de kommer og dermed så ser de ikke sannheten. 

Nå er hun sur på meg fordi vi ikke kommer på besøk, og ikke vil jeg ha så mye besøk heller fordi hun absolutt må ha med seg dyrene som gjør fra seg i sekundet de kommer inn døren og de løper rundt og ødelegger ting. Hun har null kontroll på dem, og har null innsikt i noe selv om hvordan hun har det rundt seg. Eller hun sier noen ganger at hun blir i dårlig humør av å ha det rotete og skittent, men jeg har hjulpet mange ganger før og det blir like ille etter en uke. Og hun klarer ikke lære seg å ta tak i det selv, ikke ser hun hvor ille det faktisk er heller. Hun skaper unnskyldninger for ting. 

Nå er jeg så frustrert fordi hun skal liksom være sur på meg fordi hun mener at jeg skal besøke hun og at barna skal leke sammen, men jeg vil ikke ha barnet mitt der. Jeg kastet sokkene mine etter jeg var der sist,og det er ingen overdrivelse. Jeg vil jo ikke såre hun, så jeg aner ikke hva jeg skal si lengre? Hun trenger også hjelp, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det heller. 

Anonymkode: 89e68...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem henne. Eller bestill time på psykiatrisk til henne. 

Anonymkode: d9142...473

• Liker 8
Skrevet

Dette må du ta opp med henne hvis det er sant. Ekskrementer fra dyr som blir liggende inne er helsefarlig, og ikke bra i det hele tatt at barn lever i dette. 

• Liker 12
Skrevet

Høres ukoselig ut. Stakkars barnet som bor i dette. 

Skrevet
Muskath skrev (2 minutter siden):

Dette må du ta opp med henne hvis det er sant. Ekskrementer fra dyr som blir liggende inne er helsefarlig, og ikke bra i det hele tatt at barn lever i dette. 

Jeg har gjort det på en pen måte, men jeg har til slutt bare trekt meg unna, fordi hun blir sur bare jeg prøver å si noe. Dermed har jeg rett og slett ikke turt å være hard. 

Skrevet

Forklar henne hvorfor du ikke vil komme  

Anonymkode: 24f1e...546

• Liker 2
Skrevet

Bare av nysgjerrighet; det er hunder hun har, siden hun tar de med seg?

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg hadde en venninne som hadde det på nesten samme måte og det var utrolig ekkelt å være på besøk. Det vi hadde av kontakt var vi ute på café eller i mitt hus. Å ha barn i noe sånt som du beskriver høres ikke bra ut, jeg hadde nølt veldig med å la mitt barn dra på besøk til noe sånt med avføring og urin fra kjæledyrene rundt omkring.

Anonymkode: 82af7...911

• Liker 1
Skrevet

Er hun fin? Hvis hun er deilig bør du holde ut rotet og besøke henne.

Anonymkode: a25e8...fcb

• Liker 2
Skrevet

Her må du kontakte barnevernet og si hvordan ting egentlig er. Stakkars barn som vokser opp i et hjem med dyr som tisser og bæsjer inne! Det er helt forferdelig og ingen barn skal måtte vokse opp i slike forhold.

Anonymkode: 2584e...7a3

• Liker 15
Skrevet

Varsle BV og Dyrebeskyttelsen. Stakkars dyr, de skal ikke leve slik. Barnet har det heller ikke bra

Anonymkode: 21893...8cd

• Liker 4
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Mattilsynet er rette instans hvis dyrene blir misligholdt.

Og hvis det er SÅ ille som du beskriver, drar du på besøk uten barnet ditt, og tar bilder. Disse sender du så til barnevernet og ber om at din venninne får rettledning. Fordi du er glad i henne og barnet. Men barnets helse burde komme først, ikke deres vennskap og dine følelser rundt hvor ubehagelig det kommer til å bli. 

Skrevet

Barnevernet og Mattilsynet helt til de tar affære eller tar henne «på fersken». 

Anonymkode: 897f5...6d6

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ei kjempekoselig venninne. Men hun hadde det møkkete hjemme. Ble med til moren hennes en gang. Der var det også skikkelig møkkete. Utrolig koselige mennesker! Men jeg ble helt kvalm av møkka. Vasket ned kjøkkenet der, og det ble venninnen min fornærmet av. Såpass at det ødela vennskapet. Ikke alle tåler kritikk vet du. Vanskelig det der. Men skjønner godt at det er ekkelt med møkka. Hadde ei annen venninne med barn, som hadde det sååå ekkelt. Barnet sov i møkkete seng med møkkete sengetøy. Ikke greit i det hele tatt😕

Anonymkode: 1a68a...074

Skrevet

Si ifra til henne direkte du. Ikke barnevernet. 

Anonymkode: 92bfe...aa3

• Liker 2
Skrevet

Stakkars kvinne, høres ikke ut som hun har det så bra :( 
Kanskje du kan v
ære bra venn og hjelpe henne, i stedet for å bli sur fordi du må kaste sokker?

Anonymkode: 0138c...161

• Liker 3
Skrevet

Vær ærlig og direkte før du kutter kontakt. Si "med mindre jeg og barnet kan gå i ditt hjem uten å ha avføring og svarte sokker etter besøket, så holder vi oss unna.  Barna er velkomne til å leke i mitt hjem hvis de har lyst til å være sammen.  Men de får ikke lov til å leke i ditt hjem". Direkte ærlighet. 

Anonymkode: 0afae...485

• Liker 3
Skrevet

Vær så snill å gi beskjed til noen om dette. Mine tremenninger har vokst opp i et skittent hus med dyreekskrementer og søl og det har ødelagt dem for livet. Ingen stilte opp for de barna før de var langt oppe i tenåra og da var det for sent. Mor var veldig sint og truet med selvmord og det ene og det andre. Her kan du ikke være egoistisk. Tremenningene mine fikk bare lov til å dusje 1 gang i uka. Før barneskolen hadde de hull i alle tennene. Som pledd i stua hadde de hestedekken (!) full av hår. 

Anonymkode: 02dac...530

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har gjort det på en pen måte, men jeg har til slutt bare trekt meg unna, fordi hun blir sur bare jeg prøver å si noe. Dermed har jeg rett og slett ikke turt å være hard. 

Jeg ville kontaktet Mattilsynet, og evt sendt en ny bekymringsmelding til BV.

• Liker 1
Skrevet

Æsj. Jeg har også hatt en sånn venninne. Hun har ikke barn da, og hun er alkoholiker. Hjemmet hennes er akkurat som du beskriver. Det er møkkete i dassen hennes også og det ligger masse blader i vasken, så hun vasker nok ikke hendene. Hun legger brukte tamponger på stuebordet. Hver gang etter jeg hadde vært der måtte jeg kaste klærne rett i vaskemaskinen, fordi de luktet kattepiss. 

Anonymkode: a5f49...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...