AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Sist jeg var gravid fikk jeg ingen. Nå har jeg heller ingen på magen. Men masse nedover lårene og bak knærne😖 Det er mye verre enn å få merker på magen synes jeg. Finnes det noe som kan gjøre de mindre synlige? Anonymkode: 24a6f...bac 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Hudoljer (f.eks Bio oil) kan gjøre at de blekner raskere, men det er absolutt ingenting du kan gjøre for å fjerne dem eller forhindre nye, utenom å ikke legge på deg over anbefalingene, siden det først og fremst er hormoner og arv som gir strekkmerker. Jeg har selv brukt Bio oil og mener strekkmerkene mine bleknet da. Kan ha vært tilfeldig, men jeg hadde hatt dem en stund uten at de hadde bleknet før det. I tillegg tilfører den huden mye fuktighet, som ofte er veldig kjærkomment når man er gravid. Anonymkode: 54552...ab5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Nei, men de blir mindre synlige etter hvert. Anonymkode: 5e9f8...50f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Smurte som en gal med biooil gjennom hele svangerskapet, men ble fortsatt full av strekkmerker Anonymkode: 09ad6...cd5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Kremer og diverse kan lindre kløe når huden sprekker, men strekkmerker kan man ikke forebygge. Anonymkode: 1d1d2...ee0 2
Kenelz Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Ingen type oljer eller kremer kan forhindre strekkmerker eller gjør dem mindre synlige - selv ikke laser kan gi garanti for at det forsvinner. Sliter med akkurat det samme og med tiden vil strekkmerkene bleknes av seg selv. Du kan ikke gjør noe annet enn å la det være. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Alle sier det ikke virker, men jeg kjenner såpass mange som slapp unna begge graviditeter og som smurte seg hele graviditeten. Jeg tar ikke sjansen og smører meg flere ganger daglig med Weldeda sin gravid olje som jeg har lest mye bra om. Brukte BioOil hele forrige graviditet og fikk 0 strekkmerker. Jeg tenker at det skader ikke å prøve 😊 Anonymkode: 51cea...fd4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle sier det ikke virker, men jeg kjenner såpass mange som slapp unna begge graviditeter og som smurte seg hele graviditeten. Jeg tar ikke sjansen og smører meg flere ganger daglig med Weldeda sin gravid olje som jeg har lest mye bra om. Brukte BioOil hele forrige graviditet og fikk 0 strekkmerker. Jeg tenker at det skader ikke å prøve 😊 Anonymkode: 51cea...fd4 Altså, strekkmerker oppstår i underhuden og ingen kremer trenger ned dit. Det at du smurte og ikke fikk strekkmerker betyr jo ikke at det var fordi du smurte, du er nok heldig med genene og hadde sluppet unna uansett. Men folk er fri til å kaste bort pengene sine på hva de vil 😉 Anonymkode: 37c76...4d8 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Smurte meg aldri og fikk ingen strekkmerker. Anonymkode: 6b22d...355 3
IkkeStudentLenger Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Altså, strekkmerker oppstår i underhuden og ingen kremer trenger ned dit. Det at du smurte og ikke fikk strekkmerker betyr jo ikke at det var fordi du smurte, du er nok heldig med genene og hadde sluppet unna uansett. Men folk er fri til å kaste bort pengene sine på hva de vil 😉 Anonymkode: 37c76...4d8 Enig 🙂 godt og korrekt svar. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså, strekkmerker oppstår i underhuden og ingen kremer trenger ned dit. Det at du smurte og ikke fikk strekkmerker betyr jo ikke at det var fordi du smurte, du er nok heldig med genene og hadde sluppet unna uansett. Men folk er fri til å kaste bort pengene sine på hva de vil 😉 Anonymkode: 37c76...4d8 Det finnes ikke forskning som viser at det er effektivt, nei. Har du forskning på at det IKKE er effektivt eller har noe som helst effekt? Massering av oljer kan også øke blodsirkulasjon som igjen kan gi mindre strekkmerker. Her tar jeg uansett ingen sjanser, de kronene skal jeg stå i. Koser meg med SMØRING, kjenne på spark og slippe kløende hud i tilegg Anonymkode: 51cea...fd4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes ikke forskning som viser at det er effektivt, nei. Har du forskning på at det IKKE er effektivt eller har noe som helst effekt? Massering av oljer kan også øke blodsirkulasjon som igjen kan gi mindre strekkmerker. Her tar jeg uansett ingen sjanser, de kronene skal jeg stå i. Koser meg med SMØRING, kjenne på spark og slippe kløende hud i tilegg Anonymkode: 51cea...fd4 Nei, poenget er vel at om du sammenligner en gruppe av gravide kvinner som smører seg med en som ikke gjør det, er det like mange som får strekkmerker i de to gruppene. Selvfølgelig vil det være noen av de som smurte seg som slipper unna, og noen av de som ikke smurte seg som fikk strekkmerker. Men så lenge det ikke er noen målbar forskjell mellom gruppene, så er det heller ingen målbar effekt av å smøre seg. Men som sagt, folk kan gjøre som de vil. Om du føler deg bedre av å smøre deg, må du da gjerne fortsette med det! Anonymkode: 37c76...4d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, poenget er vel at om du sammenligner en gruppe av gravide kvinner som smører seg med en som ikke gjør det, er det like mange som får strekkmerker i de to gruppene. Selvfølgelig vil det være noen av de som smurte seg som slipper unna, og noen av de som ikke smurte seg som fikk strekkmerker. Men så lenge det ikke er noen målbar forskjell mellom gruppene, så er det heller ingen målbar effekt av å smøre seg. Men som sagt, folk kan gjøre som de vil. Om du føler deg bedre av å smøre deg, må du da gjerne fortsette med det! Anonymkode: 37c76...4d8 Ja, men ingen ordentlig forskning er gjort på dette området. Derfor blir det for dumt å argumentere med at det ikke har effekt, da du faktisk ikke vet det. Det kan ha effekt og det kan være det ikke har effekt. Skal smøre meg som bare det😉 Lei av å lese bastante meninger om ting som ikke kan bevises. Anonymkode: 51cea...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå