Gå til innhold

jeg tror jeg er syk

Fremhevede innlegg

Gjest *Tiril*
Skrevet

De siste mnd har jeg hatt stikkende smerter i magen i varierende grad. Men alltid tilstedeværende. Legen min trodde kanskje jeg hadde cyste i livmoren, men ved undersøkelse viste det seg at det ikke var der problemet lå. Og han kunne ikke se noe unormalt i livmoren heller.

Kan man se på livmoren om det er noe i det området som ikke er som det skal være selvom det ikke er i livmoren?

Det eneste jeg kan tenke på er at det kanskje er noe i tarmen. I og med at det er så langt nede jeg har vondt. Er det kun med ultralyd dette kan oppdages?

Om man tar blodprøver å sjekker for infeksjoner. Vil man da også kunne se om man har kreft i kroppen?

Legen min har ferie nå og kommer ikke tilbake før jeg flytter til Oslo. Noen som har en lege å anbefale?

Det er sikkert ubegrunnet frykt jeg har, men jeg vil gjerne få sjekket alt nå. Man skal jo ikke gå rundt å ha vondt tenker jeg..

Vet jeg burde rettet disse spørsmålene til en lege, men legen in er på ferie nå.

Jeg skal flytte til Oslo neste uke. Er det noen som vet om en bra lege som tar deg på alvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et legesenter i Pilestredet som heter Preventia.

Fastlegen min jobber der, og jeg er veldig fornøyd med de!

Send meg en PM så kan du få nr, hvis ikke står de også under gule sider.

Lykke til!

Gjest *Tiril*
Skrevet

Jeg får ikke sendt pm, men tusen takk for tipset. :)

Jeg blir så bekymret. Er så redd for at det skal være noe alvorlig. :tristbla:

Det føles kjempe snålt.

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg tror at hvis legen din hadde trodd det var kreft, så hadde han nok sendt deg til undersøkelse med en gang. Og siden du har sjekket om det er cyste, og det ikke var det, ville jo en kreftkul blitt oppdaget. Men som du sa, det kan jo være tarmen din. Jeg hadde også en del smerter i magen, det varte i flere år, før jeg plutselig ble kjempesyk. Gikk ned 18 kilo på fire uker. Legen min sendte meg til røntgen bilde av tykktarmen, og de oppdaget betennelse, siden ble jeg sendt på colonoskopi. Selvom de undersøkelsene er ubehagelige, anbefaler jeg deg å ta de, de kan nemlig også oppdage det hvis det skulle være noe annet.

Gjest *Tiril*
Skrevet

Jeg har hatt disse smertene i ca 4 mnd nå. Pga at jeg har bodd i utlandet, hvor engelsk og hvertfall ikke norsk var noe som folket ikke kunne der, har det blitt sent med ordentlige legetimer.

Men jeg kom over noen som nevnte endometriose her på forumet. Og det slo meg at det kunne være det, så jeg ringte gynokologen mimn for å høre om det kunne være en løsnig på problemene. Og det sa han seg enig i. Så nå må jeg komme meg til en annen lege å få henvisning til et sykehus for å ta laparoskopi. Jeg er lettet over å ha kommet nærmere hva det kan være. Men samtidig forbannet over at legen ikke nevnte dette idet hele tatt! Særlig siden han sa seg enig i at det kunne være det. Når man er spesialist så burde man vel ikke trenge pasienter til å finne frem diagnose??

Vel, uansett. Jeg håper det blir bedre når jeg kommer meg til legen og får henvisning og får sjekket ordentlig hva det er for noe.

Noe som også er rart nå, og det har bare vært de to siste dagene. Hendene mine visner hele tiden. når jeg ligger. Uansett om jeg er våken eller sover. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...