Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som kan svare meg på om samboer kan være med på fødsel om han er forkjølet? Om ikke, vil det hjelpe om han tar en koronatest i forkant? Er under en uke til termin nå, og ønsker jo selvfølgelig å ha med samboeren. Svangerskapet føles alene nok i seg selv, så det å føde alene også er kjipt!

Anonymkode: f9559...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør vel uansett teste seg om han er forkjølet.

Anonymkode: 062f9...0fb

• Liker 11
Skrevet

1. Sjekk nettsidene til fødeavdelingen på sykehuset du skal føde på

2. om du ikke blir klokere av nettsidene, ring direkte til fødeavdelingen for å spørre 

:)

• Liker 4
Skrevet

Otrivin og nesespray. Hoste og nyse i albuekroken. 

Anonymkode: b8a01...973

Skrevet

Ja, er bare redd for at det blir notert om jeg ringer, for er vel ikke anonym. Har ikke funnet info på nett til nå. Er ganske sikker på at det ikke er korona, da jeg mest sannsynlig ville reagert selv på det. Men, ja, er jo derfor test vurderes.

Skrevet

Med symptomer skal han ikke inn på sykehuset. 

Anonymkode: 17363...ab9

• Liker 20
Skrevet

Jeg skal føde i Telemark og der får ikke far bli med om han har symptomer/luftveisinfeksjon, noe som er ganske logisk mtp på pandemien vi er inne i. 

Anonymkode: e5981...0cc

• Liker 5
Skrevet

Han får ikke komme inn på sykehuset med symptomer, selv med negativ test.

Anonymkode: fc68f...71d

• Liker 8
Skrevet

I vår kommune vil de at ALLE med de minste symptomer skal testes, og også om de har vært i kontakt med noen med symptomer. 

Så send mannen til testing uavhengig av fødsel, og så ringer du fødeavd. for å høre hva de tenker. 

Anonymkode: db386...ee0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er bare redd for at det blir notert om jeg ringer, for er vel ikke anonym. Har ikke funnet info på nett til nå. Er ganske sikker på at det ikke er korona, da jeg mest sannsynlig ville reagert selv på det. Men, ja, er jo derfor test vurderes.

Hva er alternativet da? Late som ingenting og håpe at de ikke kaster han ut når de oppdager at han har symptomer?

Anonymkode: 44cc3...6c6

• Liker 8
Skrevet

Det kommer an på hvor du skal føde. Noen steder godtar de negativ test og munnbind, mens andre steder er det ingen adgang. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva er alternativet da? Late som ingenting og håpe at de ikke kaster han ut når de oppdager at han har symptomer?

Nei, dette gjør dere ikke! Han får bot for og ikke overholde karantene (som han har om han har symptomer) og dere risikerer helsen til andre. Han holder seg hjemme

Anonymkode: 9dad1...abe

• Liker 8
Skrevet

Dette kan du ikke være sikker på. Vil du være den som lurer smitte inn på fødeavdelingen og utsette andre for fare? 
Jeg ville testet uansett, men er han forkjølet kan han ikke være med inn på føden. 

Anonymkode: 02fb9...e4f

• Liker 7
Skrevet

På sykehusene i Oslo og Viken må mor føde alene hvis far har luftveissykdommer. 

Anonymkode: a477e...8fd

Skrevet

Dette kan du ikke være sikker på. Vil du være den som lurer smitte inn på fødeavdelingen og utsette andre for fare? 
Jeg ville testet uansett, men er han forkjølet kan han ikke være med inn på føden. 

Anonymkode: 02fb9...e4f

Helt enig.

Til ts, tenk om mannen din smitter andre kommende fødende med partnere og så må andre uskyldige føde alene fordi du og mannen din skal være ego! 

• Liker 4
Skrevet

Husk at selv om får "bare" er forkjølet, kan han fortsatt spre forkjølelses-smitte på sykehuset, og dermed sette hele avdelingen i karantene.

Anonymkode: 0256e...d47

• Liker 7
Skrevet

Kommer vel litt an på hvilket sykehus du skal føde på, men de fleste sykehus har nulltoleranse for symptomer nå, så jeg hadde nok forberedt meg på at far ikke får være med. Lurt å ta en koronatest uansett, så har dere utelukket det med tanke på babyen og smitte, også får han holde seg innendørs og hjemme frem til du skal føde og håpe på at forkjølelsen hans er gått over. 

Anonymkode: cc65a...59d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette gjør dere ikke! Han får bot for og ikke overholde karantene (som han har om han har symptomer) og dere risikerer helsen til andre. Han holder seg hjemme

Nettopp. Totalt uansvarlig og naivt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært ganske forbanna om samboeren min hadde vært så uforsiktig at han ble syk rett før fødselen. Man kan sikkert si at det går an å bli syk selv om man gjør alt for å unngå det, men jeg tipper han både har tatt på ting i butikken og på jobb uten å vaske/sprite seg hver gang. Jeg fødte selv i høst, og heldigvis var mannen veldig raus med håndspriten den siste tiden før termin, samt veldig nøye på avstand på jobb og butikk og holdt seg eller hjemme. Jeg hadde blitt både sint, skuffet og såret hvis han tok sjansen på å la meg føde alene, og i verste fall på isolat. 

Anonymkode: 6c92b...605

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Totalt uansvarlig og naivt.

TS!

Her lager dere virkelig en historie. Jeg har ikke sagt noe om at vi skal dra på sykehuset og late som ingenting. Det må da gå an å stille spørmål uten at man skal lage en dramatisk greie ut av det.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig.

Til ts, tenk om mannen din smitter andre kommende fødende med partnere og så må andre uskyldige føde alene fordi du og mannen din skal være ego! 

Og er heller ikke en egoist. Jeg gikk over termin sist, så kan være denne milde forkjølelsen går over av seg selv innen den tid. Når det er sagt, har han nå bestilt seg time for koronatest. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært ganske forbanna om samboeren min hadde vært så uforsiktig at han ble syk rett før fødselen. Man kan sikkert si at det går an å bli syk selv om man gjør alt for å unngå det, men jeg tipper han både har tatt på ting i butikken og på jobb uten å vaske/sprite seg hver gang. Jeg fødte selv i høst, og heldigvis var mannen veldig raus med håndspriten den siste tiden før termin, samt veldig nøye på avstand på jobb og butikk og holdt seg eller hjemme. Jeg hadde blitt både sint, skuffet og såret hvis han tok sjansen på å la meg føde alene, og i verste fall på isolat. 

Anonymkode: 6c92b...605

Han har ikke vært uforsiktig og har brukt både munnbind og håndsprite før og etter dagligvarehandel i store doser. Alle julegaver ble forøvrig handlet på nett. I tillegg har han bare hatt hjemmekontor i senere tid og har tatt seg fri nå. Men, vi har en datter som gikk i barnehagen frem til 22 desember, og hun må ha dratt med seg noe derfra da vi har holdt avstand til alle. Jeg har tatt influensavaksinen, så tror jeg slipper unna av den grunn. Forhåpentligvis (og etter hva legen sier) vil baby være beskyttet av den det første halvåret..som er fint!

Så tilslutt, takk for svar😊 Krysser fingrene for at det ordner seg på mirakuløst vis, ellers får jeg vel føde alene..😱🚼🚷 Overlever nok, selv om det er kjipt og veldig typisk når vi har vært så forsiktige i lang tid!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...