AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg var ute for noen dager siden og fyrte bål med ungene. Det var kald vind/trekk og jeg hadde for lite klær på så jeg ble fort kald. På tur hjem økte vinden og jeg var bar i halsen også. Dagen etterpå ble jeg skikkelig snørrete, og i dag har jeg også lett kribling i halsen. Er jeg forkjølet? Når jeg leser på forskjellige nettsider om forkjølelse virker det som om all forkjølelse skyldes virus og er smittsom. Vil resten av familien også bli forkjølet nå? Må jeg ta en koronatest? Kan man ikke bli forkjølet av å fryse, er det en myte? Jeg er så forvirret😂 Hvor kom dette viruset fra? Anonymkode: 075b7...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Del Skrevet 28. desember 2020 Du blir ikke forkjølet av å fryse nei. Det må et virus eller en bakterie til. Men slimhinner tåler lite og kan produsere ekstra slim om de blir utsatt for trekk og kald luft. Om du blir nedkjølt er du også ekstra utsatt for infeksjoner da kroppen har nedsatt bekjempelse da den er mer opptatt med å holde temperaturen oppe. Men igjen, du må bli utsatt for virus/bakterier. Anonymkode: 8135e...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Del Skrevet 28. desember 2020 Forkjølelse er per definisjon en virusinfeksjon, så med mindre du er blitt smittet av et virus så er det ikke det du har. Som AB over her skriver: man blir ikke forkjølet av å bli kald, men immunforsvaret svekkes. Du smitter ingen andre hvis du ikke har fått et virus. (Sammenlikne det med en matforgiftning: det kan hende du kaster opp, men det er ingen omgangssyke av den grunn, og du smitter ingen andre.) Anonymkode: b0414...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Del Skrevet 28. desember 2020 Det er ikke nødvendigvis slik at resten av familien blir syk også, de fleste gangene man blir utsatt for diverse virus og bakterier så bekjemper immunforsvaret vårt de uten at vi merker noe til det. Anonymkode: ea840...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå