Gå til innhold

Hvordan komme over at eksen (sansynligvis) holder på med en ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen slo opp for 7 måneder siden. Vi slo opp som venner fordi vi følte at vi hadde vokst fra hverandre og at vi ikke passet så godt sammen som vi burde, gråt mye sammen og han hjalp meg å flytte til den nye leiligheten min. Etter dette har vi også hatt relativt mye kontakt på snapchat, men vi har aldri snakket om å bli sammen igjen. Det er viktig for meg å fremdeles være venner, både fordi vi er i samme miljø og uansett vil møtes relativt mye (utenom akkurat nå da jeg bor i en annen by en stund fremover), og jeg bryr meg fortsatt veldig mye om han som venn og vil vite hvordan det går med ham i livet. Vi har møttes flere ganger etter bruddet, og da har det vært veldig hyggelig og vi har kun hengt sammen som venner. 

Da vi slo opp avtalte vi at vi skulle fortelle hverandre når vi begynte å holde på med en annen, det var veldig viktig for meg og han var enig. Nå er jeg ganske sikker på at han har begynt å holde på med en annen, og at han har gjort det en stund, kanskje en måneds tid. Vi er som sagt på snapchat, og han er dessverre på snap-map og jeg har sett at han veldig ofte har vært på en adresse som jeg har funnet ut at en facebookvenn av ham bor på. Hun har også nylig begynt å like bildene hans. Ja, jeg er litt gal stalker, men det er rett og slett veldig vanskelig å holde meg unna å sjekke på snapmap nå og da. Ja, det føles litt crazy, men sånn er det nå bare. 

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å takle at ekskjæresten min sansynligvis holder på med en ny person. Jeg viste jo at denne dagen ville komme, og det er jo noe jeg bare må leve med - men det føles sykt vanskelig. Jeg synes fremdeles det er riktig at vi slo opp, så det handler ikke om det - men det fremkaller likevel en enorm kjærlighetssorg for meg. Har dere også noen tips til hvordan jeg kan spørre ham om han holder på med noen uten å virke for "på"? 

Anonymkode: 935e6...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette fort kan være et «forhold» mer enn et forhold. Dvs at det er temmelig nytt for dem også, og at de kanskje ikke har definert det overfor verken seg selv eller hverandre enda.

Jeg syns derfor at du som utenforstående - som du som eks faktisk er - holder respektfull avstand og lar dem finne ut av dette på egen hånd. I en slik situasjon har du ingen spesielle rettigheter her, selv om du skulle være lovet å få info når det er «noe å berette». For det kan fort hende at de ikke er kommet dit enda. 

• Liker 1
Skrevet

Henger meg på her. Har det likt som deg nå.. Jeg tror svaret er å blokkere helt og bare glemme/ fortrenge det som har vært. Ellers blir det for vondt. Jeg kjenner på en slags sjalusi, han er jo min føler jeg, selv om fornuften sier det ikke bør bli oss. Stor sorg. 

Anonymkode: 99ab6...5d5

Skrevet (endret)

For tips til hvordan du takler det: Fokuser på deg selv. Unngå å følge med dem. Slumre ham på FB i en måned. Vær sammen med venner og gjør dine egne ting. Lev ditt eget liv. 

Endret av Hippogriff
  • Liker 2
Skrevet (endret)

TRÅDSTARTER HER; 
Kan legge til at vi er tidlig i 30 årene og var sammen i 8 år om det gjør noe forskjell.  Jeg bor nå i en veldig liten by langt fra venner og familie, så gjør kanskje at ting blir veldig forsterket også - enn om jeg hadde bodd der han bor og vi bodde tidligere som er en litt større storby.

Endret av Pingleton
  • Liker 1
Skrevet

Du sårer deg selv jo, helt frivillig, ved å ha kontakt med han 

Anonymkode: 843e2...0c1

• Liker 2
Skrevet (endret)

slett 

Endret av Pingleton
Skrevet (endret)

slett 

Endret av Pingleton
Skrevet

Foreslår at du holder deg unna han. Du har ikke noe med kjærlighetslivet hans å gjøre lenger. Du sårer deg selv ved å holde kontakt med han. 

Du må ikke være god venn med en eks. Dere kan hilse osv, men du trenger ikke ha han på Snapchat og andre sosiale medier. 

Skrevet (endret)

Slettet 

Endret av Pingleton
Skrevet (endret)

Slett 

Endret av Pingleton
Skrevet

Det er 7 mnd siden, og du vil være venner med eksen? Det går ikke i lengden, i alle fall ikke om han finner en ny. Ville ha sakte kuttet kontakten nå. 

Å være venner med eksen er egentlig bare en måte å holde døren åpen på, å tenke innerst inne at kanskje man kan bli sammen igjen. Det gjør vondt for deg fordi han nå stenger den døra. 

Anonymkode: 9ee48...99c

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du kan forvente verken å få innsyn i hans kjærlighetsliv eller noe tett vennskap framover. Når man slår opp er det vanlig å love hverandre evig vennskap og hyppige oppdateringer for å døyve smerten i overgangsfasen, men så går det en stund og ting blir ikke sånn likevel. Man beveger seg videre, dater nye og det føles unaturlig/uinteressant å skulle pleie nær kontakt med eksen. Lojaliteten flytter seg over til den nye man er forelsket i.

Jeg tenker at du må være realistisk her. Du har valgt å la fyren gå, og dette er konsekvensen - han er ikke lenger "din" romantisk, og sannsynligvis heller ikke din bestevenn. Ditt ønske om å få vite om hans kjærlighetsliv handler om et behov for å ha kontroll på situasjonen, "utsette" det endelige tapet av alt dere to en gang delte. Det er naturlige følelser, men det kommer ikke til å forandre på noe. Han er singel og kommer til å møte nye damer, enten i dag eller om en måned. Så du må tørre å møte den smerten, stå i den, uten å forsøke å ta kontroll ved å mase og styre.  

Anonymkode: e6bd7...3d3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...