Gå til innhold

Vondt og sliten uke 30

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er i uke 30 nå med nr to og er så ekstremt sliten! Føler meg "sprekkeferdig" med masse kynnere og ekstreme smerter i korsryggen etter bare litt aktivitet, jeg må noen ganger få hjelp til å gå fra sofaen til badet pga jeg får vondt (smerter som kommer på ettermiddagen etter en aktiv dag) .

Føler en litt sånn småekkel følelse i underlivet og "tissen" hvis jeg står og går lenge av gangen. 

Det er såpass ille at jeg ikke kan gjøre særlig mye mer enn en ting om dagen. 

Har jeg vært på senteret i x antall butikker i løpet av halvtime, time, så er jeg ferdig for å si det slik. 

Er dette normalt så tidlig i svangerskapet? 

Anonymkode: dea65...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt det slik siden uke 26, og jeg er førstegangs. 

Det er like normalt som å ikke ha det slik. 

Anonymkode: 37951...030

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hatt det slik siden uke 26, og jeg er førstegangs. 

Det er like normalt som å ikke ha det slik. 

Anonymkode: 37951...030

Kanskje derfor, merket såvidt noe til graviditeten til dagen før fødsel hvor jeg trengte litt hjelp til oppvasken.

Hver graviditet er visst veldig forskjellig 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik. Er i uke 34, men har vært sånn i mange uker. Med nr. 1 hadde jeg et enkelt svangerskap i motsetning til dette. Kan ikke skjønne at jeg skal holde ut i kanskje 40 dager til slik som dette! 😓

Anonymkode: 6d6cd...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du har mer bekkenløsningssmerter denne gangen?

Anonymkode: e9a71...efd

Er det bekkenløsning når det er bak? Har seriøst ikke peiling, har vondt i rumpa og på ene siden. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har det også slik. Er i uke 34, men har vært sånn i mange uker. Med nr. 1 hadde jeg et enkelt svangerskap i motsetning til dette. Kan ikke skjønne at jeg skal holde ut i kanskje 40 dager til slik som dette! 😓

Anonymkode: 6d6cd...94b

Det fikser du nok 😊❤️ litt deilig å tenke på at det er flere egentlig, føler liksom jeg har failet som gravid, for alle de artiklene som viser spreke gravide med instavennlig frokost og med treningstøy får meg til å føle som en dass med innhold. 

Jeg gjør som alltid, likevel har jeg gått opp 14 kg og orker ingenting. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bekkenløsning når det er bak? Har seriøst ikke peiling, har vondt i rumpa og på ene siden. 

Bekkenlåsning kanskje? Men tenkte mer på ubehaget foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bekkenlåsning kanskje? Men tenkte mer på ubehaget foran.

Kanskje begge deler 😂😂 aner ikke, føles ut som nedpress, men tviler siden baby ikke har festet seg. Gjør ikke vondt, bare rart og tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje begge deler 😂😂 aner ikke, føles ut som nedpress, men tviler siden baby ikke har festet seg. Gjør ikke vondt, bare rart og tungt. 

Denne kroppen🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekkenløsning/låsing i symfysen og merker det fort hvis jeg står eller går for lenge av gangen, begynner å bli et problem på jobb. Kjennes ut som underlivet mitt skal knuse og at jeg mister kontrakten med musklene mine på en måte.. Det er likevel bedre enn sist svangerskap. Symfysen er en del av bekkenet så det er ikke unormalt at det er der det sitter. 

Anonymkode: addfb...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med nr to! Er der sjæl, uke 31. Vi klarer oss, snart ferdig 💕

Anonymkode: d8b2b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs i uke 31 og har hatt det sånn siden uke 24! Kynnere er såpass kvasse at jeg ikke klarer å ta ut av oppvaskmaskinen eller gå en tur. 

Anonymkode: b90b8...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har bekkenløsning/låsing i symfysen og merker det fort hvis jeg står eller går for lenge av gangen, begynner å bli et problem på jobb. Kjennes ut som underlivet mitt skal knuse og at jeg mister kontrakten med musklene mine på en måte.. Det er likevel bedre enn sist svangerskap. Symfysen er en del av bekkenet så det er ikke unormalt at det er der det sitter. 

Anonymkode: addfb...d7f

Uff, det hørtes ekstremt vondt ut! 

Kjente det veldig i hoftene ista. Tror ikke jeg merker så mye rundt symfysen uten at det svir litt en gang i blant.. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Slitsomt med nr to! Er der sjæl, uke 31. Vi klarer oss, snart ferdig 💕

Anonymkode: d8b2b...62a

Ikke lenge igjen 💖

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er førstegangs i uke 31 og har hatt det sånn siden uke 24! Kynnere er såpass kvasse at jeg ikke klarer å ta ut av oppvaskmaskinen eller gå en tur. 

Anonymkode: b90b8...68b

Føler virkelig med deg! Vaskerommet vårt er to etasjer ned, og med klesvask og sortering blir det mye bøy.. jeg skræver jo mer enn jeg står om dagen 😭 får kynnere av aalt, til og med når jeg sitter stille 😓 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...