AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg er 4+3 uker på vei, og i dag begynte jeg å blø. Ikke slik fossblødning, men lys rød farge på papiret når jeg tørker meg, og det er blod på truseinnlegget.. Jeg ringte legen, og hun sa at det var normalt, så lenge blødningen ikke er mensenaktig. Vet ikke helt hva jeg skal mene om det. Jeg synes det er mye blod, men samtidig ikke nok til at jeg trenger bind, kun truseinnlegg. Har ikke smerter, men litt murring i magen og ryggen. Noen som har blødd tidlig i svangerskapet, hvor det gikk bra med spiren? Når bør jeg bli alvorlig bekymret? Anonymkode: a41ea...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. desember 2020 #2 Del Skrevet 28. desember 2020 Skjønner at det ikke er noe gøy å se blod i et ferskt svangerskap Men legen din har rett - småblødning er veldig vanlig. Tror så mange som 75% eller noe opplever det i svangerskap. Jeg har opplevd blødning - og da av stoooore mengder (type skifte bind ofte), og likevel gikk det bra med spiren. Kroppen er sterk! Ville forsøkt å slå meg til ro med at du ER gravid og blødningen er normal. Men om du begynner å blø mer eller denne småblødningen "aldri" gir seg så ville jeg tatt noen grep. Det første du kan gjøre er å ta en digital test med ukeindikator. Om du f.eks tar en i morgen vil den enten vise 1-2 eller 2-3. Og så tar du en ny test neste tirsdag. Da bør den vise hakket høyere enn den gjorde nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Del Skrevet 28. desember 2020 Amatariel skrev (11 minutter siden): Skjønner at det ikke er noe gøy å se blod i et ferskt svangerskap Men legen din har rett - småblødning er veldig vanlig. Tror så mange som 75% eller noe opplever det i svangerskap. Jeg har opplevd blødning - og da av stoooore mengder (type skifte bind ofte), og likevel gikk det bra med spiren. Kroppen er sterk! Ville forsøkt å slå meg til ro med at du ER gravid og blødningen er normal. Men om du begynner å blø mer eller denne småblødningen "aldri" gir seg så ville jeg tatt noen grep. Det første du kan gjøre er å ta en digital test med ukeindikator. Om du f.eks tar en i morgen vil den enten vise 1-2 eller 2-3. Og så tar du en ny test neste tirsdag. Da bør den vise hakket høyere enn den gjorde nå. Tusen takk for beroligende svar ❤️ Og takk for tipset ang test, det skal jeg gjøre. Dersom det ender i abort, vil testen da indikere det samme, selv med en ukes mellomrom? Vet ikke hvor lang tid det tar før hcg- nivået synker til et nivå hvor det ikke slår ut på test jeg, etter en evt abort. MEN, nå skal jeg ikke være negativ, ble bare så redd 🥲 takk igjen for svar! TS Anonymkode: a41ea...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. desember 2020 #4 Del Skrevet 28. desember 2020 Så tidlig som du er nå så vil hcg synke raskt dersom det blir abort. En gang jeg opplevde dette tok jeg strimmeltester i uke 4 og fulgte med. Testen stoppet med å bli sterkere og så ble den svakere og svakere. Så da jeg begynte å blø noen dager etter det var jeg veldig forberedt på det. Hvis du ikke får økning på en digital test, eller at den går ned fra f.eks 2-3 til 1-2 igjen så er det dessverre ikke et godt tegn. Men jeg krysser fingrene for at du ikke opplever det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Del Skrevet 28. desember 2020 Sånn begynte det hos meg også, brått etter julemiddag på julaften kom alt.. var 5 uker på vei. Anonymkode: c6202...a14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg blør fortsatt like mye som tidligere i dag, men synes likevel ikke det er like mye som Jeg pleier å blø ved mens. Vil så gjerne at det skal gå bra! Ts Anonymkode: a41ea...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Del Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sånn begynte det hos meg også, brått etter julemiddag på julaften kom alt.. var 5 uker på vei. Anonymkode: c6202...a14 Huff, leit å høre! 😢 Blødde du mye med en gang, eller hvordan artet det seg? Hadde du smerter? Når forstod du at det var spontanabort, og ikke en uskyldig blødning? TS Anonymkode: a41ea...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå