AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 I jobbsammenheng så har jeg for vane å nevne helt avslutningsvis at jeg er gift og hvor mange barn jeg har etter at jeg har presentert meg rent profesjonelt. har lagt merke til at spesielt menn ikke gjør dette. Det vil si de sier feks at de har barn, men nevner ikke kona. Er ikke det litt useriøst? Eller er det helt normalt.... Anonymkode: 9bb22...1ed
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I jobbsammenheng så har jeg for vane å nevne helt avslutningsvis at jeg er gift og hvor mange barn jeg har etter at jeg har presentert meg rent profesjonelt. har lagt merke til at spesielt menn ikke gjør dette. Det vil si de sier feks at de har barn, men nevner ikke kona. Er ikke det litt useriøst? Eller er det helt normalt.... Anonymkode: 9bb22...1ed Jeg har aldri presentert verken antall barn eller sivilstatus når jeg presenterer meg i jobbsammenheng. Er det relevant i den sammenheng mener du? kvinne, 39 Anonymkode: 10a54...ecf 21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Hva jobber du med? Jeg har aldri sagt at jeg har mann eller barn når jeg introduserer meg. Anonymkode: 3f86a...ec4 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har aldri nevnt sivilstatus og barn i jobbsammenheng, med mindre jeg er blitt spurt eller om temaet kommer på bane. Jeg er dame. Anonymkode: 6de54...263 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Synes det er latterlig 😂 Anonymkode: 8032d...f2f 2
Brunello Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 I hvilke sammenheng er dette? Det vil være naturlig å si noe om privatlivet dersom du presenterer deg for helt nye kolleger du skal jobbe sammen med. Ikke i andre sammenhenger. 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Presenterer ikke det. De ser gifteringen, og får jo vite det etterhvert. Anonymkode: 51b50...5c1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Har aldri nevnt noe privat om meg i jobbsammenheng. Føles bare rart om jeg skulle presentert meg som «Sofie, 38, gift og 2 barn» svarer om folk spør. Anonymkode: 7edf8...94d 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Wtf. Hva har sivilstatus med deg som arbeidstaker å gjøre? Ingenting. Har aldri gjort det i en presentasjon. Spør noen derimot om sånt så svarer jeg. Anonymkode: 576e2...181 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Hvis alle andre nevner sivilstatus da? Anonymkode: 9bb22...1ed
Gjest ti10 Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Det har jeg aldri hørt at folk gjør når de presenterer seg i jobbsammenheng. sånt kommer man gjerne inn på i lunsjpauser eller når man jobber tettere og blir mer kjent med folk. Tenk deg en nyansatt fyr som du aldri har sett før som plutselig står i kontordøra og sier: Hei! Knut Knutsen, singel! Eller en kvinne : Jeg er Marit Berg, jeg er enke. Du hadde lurt litt, hadde du ikke?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Eneste ganger jeg nevner det er fordi jeg legger til setningen "gift med han der", eller mor til bl.a. Per i klassen til sønnen din el. Hadde aldri kommet på å si noe om det om det ikke var relevant hverken faglig eller sosialt. Anonymkode: dd197...4ad 1
Rosmarin(ert) Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 De gangene jeg har opplevd at folk har presentert seg sånn, så har jeg funnet det veldig merkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Det er sånn typisk første gang en møter nye kolleger. Endel som gjør det på styremøter også. Så vet en litt om de en skal jobbe med .. de sier det etter den profesjonelle presentasjonen av seg selv, avslutningsvis. Anonymkode: 9bb22...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt. Ofte folk presenterer seg selv sånn: "Hei! Jeg heter xxx. Jeg bor på xxx med mann og barn..." eller avslutningsvis: "Ellers så har jeg mann og barn, og driver med...." Synes det er helt naturlig og ikke rart. Anonymkode: 94a4c...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Helt ok å Ikke nevne det, og også Helt ok å nevne det. Anonymkode: c7f12...146
Daria Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Som singel og barnløs har det aldri falt meg inn, og jeg synes det er litt pussig når enkelte er så ivrige på å nevne mann og barn i irrelevante sammenhenger. Med nye kollegaer er det jo naturlig at det kommer fram nokså fort i lunsjpauser og andre mer uformelle sammenhenger, men å nevne det i en mer formell plenumspresentasjon ser jeg ikke poenget med - det har jo ingenting med saken å gjøre. 2
Gjest Føsleguri Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Daria skrev (57 minutter siden): Som singel og barnløs har det aldri falt meg inn, og jeg synes det er litt pussig når enkelte er så ivrige på å nevne mann og barn i irrelevante sammenhenger. Med nye kollegaer er det jo naturlig at det kommer fram nokså fort i lunsjpauser og andre mer uformelle sammenhenger, men å nevne det i en mer formell plenumspresentasjon ser jeg ikke poenget med - det har jo ingenting med saken å gjøre. Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Daria skrev (59 minutter siden): Som singel og barnløs har det aldri falt meg inn, og jeg synes det er litt pussig når enkelte er så ivrige på å nevne mann og barn i irrelevante sammenhenger. Med nye kollegaer er det jo naturlig at det kommer fram nokså fort i lunsjpauser og andre mer uformelle sammenhenger, men å nevne det i en mer formell plenumspresentasjon ser jeg ikke poenget med - det har jo ingenting med saken å gjøre. Enig Anonymkode: c7f12...146 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 16.01): I jobbsammenheng så har jeg for vane å nevne helt avslutningsvis at jeg er gift og hvor mange barn jeg har etter at jeg har presentert meg rent profesjonelt. har lagt merke til at spesielt menn ikke gjør dette. Det vil si de sier feks at de har barn, men nevner ikke kona. Er ikke det litt useriøst? Eller er det helt normalt.... Anonymkode: 9bb22...1ed Er mann og det har aldri falt meg inn at jeg skal nevne at jeg har barn hjemme i slike sammenhenger. Unntaket kan være om personen før meg nevner det, men selv ikke da er det noe jeg mener andre har noe mer. Betyr ikke at jeg har tenkt å være utro med folk jeg møter i jobbsammenheng. Tenker at de driter like mye i min sivile status som jeg gir blaffen i deres. Folk man jobber på team med er det annerledes med, trenger ikke å unnlate å fortelle om sånt, så lenge man ikke «maser» om det hele tiden som endel kvinnfolk gjør om familien sin. Anonymkode: ae2ca...1c5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå