AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hei dere, Er ganske fortvilt nå fordi jeg må ta meg jobb da kontoen er tømt. Jeg sliter med alvorlig depresjon, sosial angst, generalisert angst, PTSD, Insomnia og bulimi. Det vil si at det som stopper meg mest i jobbhverdagen er slitenhet, jeg kan ikke ta telefonsamtaler, ha ansvar for akutte/uforutsette situasjoner eller spise med andre. Helst ikke så mye med medisiner heller da jeg ofte bare sover to timer om natten og har mye hjernetåke. Får ikke AAP eller hjelp til å bli bedre, så må bare prøve. Det kan godt være en jobb utenom helsevesenet Har en lei tendens til å bli suicidal med mye stress og press så det må være en svært rolig jobb. Jeg setter pris på alle svar 😄 Anonymkode: 6a432...608
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Hva med å sette botox? Godt betalt, stille og rolig og du jobber akkurat så mye eller lite du vil. Anonymkode: c9550...55a 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Bibliotekar. Så kan du nesten sove på jobb.. Anonymkode: 97165...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Kunne du ha klart å være nattevakt? På bolig, for eksempel - der er det ofte ganske stille og rolig. Ellers høres det ut som du kanskje burde vurdere omplassering, kanskje du kan jobbe med renhold el i en periode? Anonymkode: b6c41...c62 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Hva med å søke jobb som saksbehandler i den statlige delen av NAV? Krever minimum fullført bachelor, og det har jo du. Veldig behagelig jobb med fleksitid, sånn at du kan jobbe lenger en dag du føler deg bra og kortere en dag du føler deg dårlig f.eks. Og det er ikke brukerkontakt, kun en sjelden gang per telefon (hvis du er heldig ikke i det hele tatt). NAV er IA-bedrift, så du kan også høre med Inkluderende Arbeidsliv (vet ikke nøyaktig hvordan det funker). Anonymkode: 2bc39...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med å sette botox? Godt betalt, stille og rolig og du jobber akkurat så mye eller lite du vil. Anonymkode: c9550...55a Det høres bra ut, men da må jeg flytte da dette ikke er et tilbud i kommunen min. Må bo hjemme da jeg trenger hjelp med matlaging, vasking og slik. Men takk for tips AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bibliotekar. Så kan du nesten sove på jobb.. Anonymkode: 97165...4c7 Hmm det kunne vært noe! Det innebærer vel en del telefonsamtaler dog? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kunne du ha klart å være nattevakt? På bolig, for eksempel - der er det ofte ganske stille og rolig. Ellers høres det ut som du kanskje burde vurdere omplassering, kanskje du kan jobbe med renhold el i en periode? Anonymkode: b6c41...c62 Ja det kunne også vært noe. Tenker du da bolig for psykisk utviklingshemmede? Eller psykiatrisk bolig? Renhold tror jeg blir for fysisk krevende dessverre.. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva med å søke jobb som saksbehandler i den statlige delen av NAV? Krever minimum fullført bachelor, og det har jo du. Veldig behagelig jobb med fleksitid, sånn at du kan jobbe lenger en dag du føler deg bra og kortere en dag du føler deg dårlig f.eks. Og det er ikke brukerkontakt, kun en sjelden gang per telefon (hvis du er heldig ikke i det hele tatt). NAV er IA-bedrift, så du kan også høre med Inkluderende Arbeidsliv (vet ikke nøyaktig hvordan det funker). Anonymkode: 2bc39...aa9 Trodde dette også innebar mye telefonsamtaler? Det høres egentlig ut som en grei jobb det altså 😄 Skal sende mail å høre, de trenger jo mye bistand i disse koronatider. -TS Anonymkode: 6a432...608
Maleficenta Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres bra ut, men da må jeg flytte da dette ikke er et tilbud i kommunen min. Må bo hjemme da jeg trenger hjelp med matlaging, vasking og slik. Men takk for tips Hmm det kunne vært noe! Det innebærer vel en del telefonsamtaler dog? Ja det kunne også vært noe. Tenker du da bolig for psykisk utviklingshemmede? Eller psykiatrisk bolig? Renhold tror jeg blir for fysisk krevende dessverre.. Trodde dette også innebar mye telefonsamtaler? Det høres egentlig ut som en grei jobb det altså 😄 Skal sende mail å høre, de trenger jo mye bistand i disse koronatider. -TS Anonymkode: 6a432...608 No offen e ts men det høres ikke ut som du er i stand til å ha en jobb 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trodde dette også innebar mye telefonsamtaler? Det høres egentlig ut som en grei jobb det altså 😄 Skal sende mail å høre, de trenger jo mye bistand i disse koronatider. -TS Anonymkode: 6a432...608 Kommer an på hvilken ytelse du jobber med. Ytelsene jeg jobber med har lite telefonkontakt, svært lite faktisk. Det meste kan løses via melding/brev/vedtak, det er kun når brukere selv sier de ønsker å bli ringt at vi ringer. Selv har jeg litt telefonangst, men det går greit likevel. Man må jo bare hoppe i det, og det er jo ikke hver uke, eller i det hele tatt hver måned at jeg må ringe. Men en fikk jobb hos oss gjennom Inkluderende arbeidsliv, og h*n trengte da ikke å ringe i det hele tatt. Anonymkode: 2bc39...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Maleficenta skrev (14 minutter siden): No offen e ts men det høres ikke ut som du er i stand til å ha en jobb Nei det føler ikke jeg heller, i det hele tatt. Jeg er et vrak, men leger er sånn "det er ikke sunt å gå hjemme". Nei det vil jeg ikke heller, men hjelp meg å bli friskere da vær så snill AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommer an på hvilken ytelse du jobber med. Ytelsene jeg jobber med har lite telefonkontakt, svært lite faktisk. Det meste kan løses via melding/brev/vedtak, det er kun når brukere selv sier de ønsker å bli ringt at vi ringer. Selv har jeg litt telefonangst, men det går greit likevel. Man må jo bare hoppe i det, og det er jo ikke hver uke, eller i det hele tatt hver måned at jeg må ringe. Men en fikk jobb hos oss gjennom Inkluderende arbeidsliv, og h*n trengte da ikke å ringe i det hele tatt. Anonymkode: 2bc39...aa9 Så godt å høre! Tusen takk for at du tok deg tid til å forklare Skal se om det er noe i nærheten. -TS Anonymkode: 6a432...608 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Du må ha en bachelor for å jobbe på NAV nå. Fort mellom 150-280 søkere på stillinger der. Hva med å jobbe som postbud? Anonymkode: 151e3...305 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må ha en bachelor for å jobbe på NAV nå. Fort mellom 150-280 søkere på stillinger der. Hva med å jobbe som postbud? Anonymkode: 151e3...305 Bruker er jo sykepleier, så hun har en bachelor. Anonymkode: 2bc39...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bruker er jo sykepleier, så hun har en bachelor. Anonymkode: 2bc39...aa9 Bachelor i sosialt arbeid. Anonymkode: 151e3...305
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bachelor i sosialt arbeid. Anonymkode: 151e3...305 Du trenger ikke en bachelor i sosialt arbeid for å jobbe i NAV. Det holder med en bachelor, noe TS har. Anonymkode: 1d468...734 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei dere, Er ganske fortvilt nå fordi jeg må ta meg jobb da kontoen er tømt. Jeg sliter med alvorlig depresjon, sosial angst, generalisert angst, PTSD, Insomnia og bulimi. Det vil si at det som stopper meg mest i jobbhverdagen er slitenhet, jeg kan ikke ta telefonsamtaler, ha ansvar for akutte/uforutsette situasjoner eller spise med andre. Helst ikke så mye med medisiner heller da jeg ofte bare sover to timer om natten og har mye hjernetåke. Får ikke AAP eller hjelp til å bli bedre, så må bare prøve. Det kan godt være en jobb utenom helsevesenet Har en lei tendens til å bli suicidal med mye stress og press så det må være en svært rolig jobb. Jeg setter pris på alle svar 😄 Anonymkode: 6a432...608 Bolig for psykisk utviklingshemmede? Der er det vel rolig. Eller som BPA? Anbefaler deg ernæringsfysiolog. Vet om noen som ble mye bedre av det enn psykiatrisk behandling. Anonymkode: 1b454...799 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du trenger ikke en bachelor i sosialt arbeid for å jobbe i NAV. Det holder med en bachelor, noe TS har. Anonymkode: 1d468...734 Nav er masse stress. Hva med ergoterapeut? De har rolige arbeidsforhold. Anonymkode: 1b454...799
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne du ha klart å være nattevakt? På bolig, for eksempel - der er det ofte ganske stille og rolig. Ellers høres det ut som du kanskje burde vurdere omplassering, kanskje du kan jobbe med renhold el i en periode? Anonymkode: b6c41...c62 Renhold er jo veldig fysisk tungt. Anonymkode: 1b454...799 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 Om du ikke engang er i stand til å bo for deg selv, og er for syk til å klare deg på egenhånd i hverdagen - da er jobb virkelig ikke rette stedet å legge prioriteringen. Fastlegen din er dust. Prøv å bytt fastlege? Finnes det private aktører du kan få en vurdering hos? Regner med uttalelse fra fastlege, og manglende opplegg rundt utredning/behandling hovedsaklig er årsaken til at du ikke får AAP. Men sykdommene/tilstanden du beskriver er åpenbart ikke forenelig med jobb, så lavt som du fungerer nå ❤️ Jeg ville prioritert kreftene her heller. Få gjort de grep som gjør at du kan få godkjent AAP, og dernest sette deg på ventelister på behandling. Jeg fikk til sammenlikning også samme beskjed fra fastlege, om at jeg ‘ble jo ikke noe bedre av å gå hjemme, så det var på tide å begynne å jobbe igjen’. Da jeg var på vei inn i svært alvorlig ME og ikke var kontaktar i en to års tid. Du kjenner din kropp og situasjon best ❤️ ikke alle leger er i stand til å håndtere eller forholde seg til sykdom hvor det ikke er to streker under et prøvesvar og en enkel operasjon å henvise til for kurering. Og det er ikke din feil, husk deg. Anonymkode: 2edf1...17b 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nav er masse stress. Hva med ergoterapeut? De har rolige arbeidsforhold. Anonymkode: 1b454...799 Det er jo egen utdannelse - som i seg selv har mye stress å gjennomføre, og TS høres alt for syk ut for. Samme gjelder også bibliotekar, som noen andre nevnte. Hun klarer jo ikke engang bo alene, for seg selv, fordi å ta vare på hus, hjem, klær, matlaging osv blir for mye. Anonymkode: 2edf1...17b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Det er ikke forsvarlig å sende deg ut i en spl jobb, når du er avhengig av å bo hjemme og må ha bistand til dagligdagse oppgaver. Samt den grad av angst og spf du nevner. Alle jobber innebærer en grad av stress og telefon/menneskelig kontakt, noe du blir sykere av. Pluss - det er vanskelig å få en adm./kontorfaglig type stilling. Jeg hadde klaget på dette vedtaket, du burde absolutt hatt AAP. Anonymkode: c05e9...d13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå