Gå til innhold

Clearblue digital eggløsningstest - hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har brukt clearblue sin eggløsningstest denne mnd. Den som skal vise blinkesmiley dagene før høy fertilitet. Men har ikke fått blinkesmiley, bare en tom runding og i dag et fast smiletfjes som da betyr LH økning. 

hva kan det bety? 😫  

Anonymkode: 12d7a...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Selv om du har menstruasjon som vanlig, er det ikke nødvendigvis slik at du har eggløsning hver månede. Sannsynligvis er det ingenting galt, men hvis dette er noe som skjer ofte kan du jo bestille en legetime for å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, 

Har brukt clearblue sin eggløsningstest denne mnd. Den som skal vise blinkesmiley dagene før høy fertilitet. Men har ikke fått blinkesmiley, bare en tom runding og i dag et fast smiletfjes som da betyr LH økning. 

hva kan det bety? 😫  

Betyr at du er i den mest fertile perioden, kos dere 

Anonymkode: 32eab...e2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lilla testene er dårlige. Hopper ofte over økende LH (blinkesmil) hos mange kvinner. Det viktige er at du har fått positiv test med det faste smilet. Så da er EL rett rundt hjørnet. Kos deg! 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amatariel said:

De lilla testene er dårlige. Hopper ofte over økende LH (blinkesmil) hos mange kvinner. Det viktige er at du har fått positiv test med det faste smilet. Så da er EL rett rundt hjørnet. Kos deg! 😄

Ikke meningen å være frekk her nå men du skriver det i hver eneste tråd om tema. Vi er mange som også har gode erfaringer med de lilla. Det gjelder å forstå hvordan begge testene fungerer da de er forskjellige 🙂

Den rosa derimot gir meg bare et kort vindu så foretrekker de lilla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ikke meningen å være frekk her nå men du skriver det i hver eneste tråd om tema. Vi er mange som også har gode erfaringer med de lilla. Det gjelder å forstå hvordan begge testene fungerer da de er forskjellige 🙂

Jeg har bare positivt å si om de lilla å. Faktisk kun dem som har vist 100% riktig hver mnd. (Tar blodprøver, derfor jeg vet). Aldri vist feil på 14 mnd. Jeg har pcos i tillegg, så for meg er de i utgangspunktet ikke anbefalt til og med. 

Anonymkode: b41aa...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. 

jeg har brukt denne testen tidligere og hadde da blinkefjes i  4-5 dager før jeg fikk fast smiley. Så tror kanskje jeg startet å teste for seint denne mnd.. 😕 men har lagt inn aksjer både i går og i dag. 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

TS her. 

jeg har brukt denne testen tidligere og hadde da blinkefjes i  4-5 dager før jeg fikk fast smiley. Så tror kanskje jeg startet å teste for seint denne mnd.. 😕 men har lagt inn aksjer både i går og i dag. 🤞🏼🤞🏼

Testet du bare 1 dag, og så fikk du fast dagen etter? Første gang man tester i en ny syklus, så får man alltid kun runding. Da leser den grunnlinja de for den syklusen. Den dagen du begynner, så må du ta to. Gjorde du ikke det, så er det nok derfor den gikk fra runding til fast. Hadde du tatt to så hadde den andre garantert vist blinkene. Jeg har som regel 4-5 dager med blinkene jeg å. Krysser fingrene for deg🤞Den har vært gull for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skriver det bare til folk som opplever at testen ikke fungerer slik bruksanvisningen oppgir. Mange tror det er dem det er noe feil med, men da er det testen. For det er maange den ikke registrerer riktig LH-nivå på. Da forvirrer testen bare mer enn den gagner. Jeg har vært på prøverforum i over 10 år, og jeg har ikke oversikt over hvor mange som har vært misfornøyd og rett og slett blitt villedet av denne testen. Den rosa derimot er mye mer stabil, så jeg vil absolutt fortsette å anbefale denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Testet du bare 1 dag, og så fikk du fast dagen etter? Første gang man tester i en ny syklus, så får man alltid kun runding. Da leser den grunnlinja de for den syklusen. Den dagen du begynner, så må du ta to. Gjorde du ikke det, så er det nok derfor den gikk fra runding til fast. Hadde du tatt to så hadde den andre garantert vist blinkene. Jeg har som regel 4-5 dager med blinkene jeg å. Krysser fingrene for deg🤞Den har vært gull for meg. 

Nei jeg testet 3 dager med blank runding og så fikk jeg plutselig maksimal fertilitet. 

Har ikke fått positivt utslag på babyplan sine strips el-tester enda, kun økning på LH. 
Men CB reagerer vell på LH økning? Mens babyplan kan man måle styrken på? 
skal teste igjen i ettermiddag med LH strips 🤞🏼 Blir gal jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man får blinkefjes, men så lenge du har fått fast smilefjes, så er alt vel og bra. Det betyr at du enten har EL eller får det straks. 

Anonymkode: 31f97...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Amatariel said:

Skriver det bare til folk som opplever at testen ikke fungerer slik bruksanvisningen oppgir. Mange tror det er dem det er noe feil med, men da er det testen. For det er maange den ikke registrerer riktig LH-nivå på. Da forvirrer testen bare mer enn den gagner. Jeg har vært på prøverforum i over 10 år, og jeg har ikke oversikt over hvor mange som har vært misfornøyd og rett og slett blitt villedet av denne testen. Den rosa derimot er mye mer stabil, så jeg vil absolutt fortsette å anbefale denne.

Ja, skjønner at du bare vil vel altså er ikke det. Jeg har lest mange av de trådene selv, og tror at mange ikke skjønner eller leser bruksanvisningen riktig. Den lilla og rosa har forskjellige egenskaper og er ikke noe magi. 

Men de kan selvfølgelig også feile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fikk denne nå, er vel positiv den?

Denne er helt klart positiv ja! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Det som forbauser meg er at du svarer dette så bastant, som at det er en sannhet. De lilla er mye mer sikre i å påvise eggløsning, enn temp, 50 strimler og 20 år som prøver. 

Er så trist at så mange her inne kaster bort flere tusen på strimler, bare for å 'tolke' en strek, 3 ganger om dagen. 

Anonymkode: 82726...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som forbauser meg er at du svarer dette så bastant, som at det er en sannhet. De lilla er mye mer sikre i å påvise eggløsning, enn temp, 50 strimler og 20 år som prøver. 

Er så trist at så mange her inne kaster bort flere tusen på strimler, bare for å 'tolke' en strek, 3 ganger om dagen. 

Anonymkode: 82726...1e0

Ja, det jeg også reagerer på. Har sett det i flere tråder. Aamatariel, har sett mye av det du skriver og vet at du bare mener godt. Er kanskje verdt å merke at det er dine erfaringer du deler. 

Jeg tror igjen at man må lese bruksanvisningen nøye og ha forståelse for hvordan disse fungerer. Det er ikke hokus pokus. Kroppen er som den er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...