Gå til innhold

Hvor lenge kan man forvente at en blender skal vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den blenderen jeg har nå er kanskje 4 år gammel, og har vært hyppig i bruk. Lagde meg nettopp smoothie som var varm og det røk fra blenderen 😮 Ser ut som det kanskje har rent fra bunnen og inn i selve maskinen? 

Har ikke kvittering men vet den ligger elektronisk der jeg kjøpte den. Et det vanlig å kjøpe ny blender ca hvert 4. år? Og er de dyrere som koster rundt 1000 kr bedre?  Skal sies at det ikke er av det dyreste merket. Er den her:

Elis & Elsa blender CMB3503X - Komplett.no 

Anonymkode: a5c79...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke giddet å ta den saken hvis den er brukt mye og kortsluttet grunnet lekkasje inn i blenderen. Da gjemmer nok butikken seg bak feil bruk. 

hvis du gidder å ta kampen, skader det ikke å prøve. Du har 5 års reklamasjon etter loven

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke brukt mye tid på det, men prøv! Hvis ingen reagerer mot butikkene så fortsetter de bare å pøse ut ureparerbart søppel som går i stykker akkurat når blårussen har regnet ut at det lønner seg at det skal gå i stykker. (Om du kan engelsk godt nok og er interessert, google planned obsolescence og light bulb conspiracy....nei, jeg er ingen conspiracy nutcase, men dette er faktisk en ekte konspirasjon...de finnes de også)

Skrevet
3 minutter siden, Charlie Amberson said:

Jeg ville ikke brukt mye tid på det, men prøv! Hvis ingen reagerer mot butikkene så fortsetter de bare å pøse ut ureparerbart søppel som går i stykker akkurat når blårussen har regnet ut at det lønner seg at det skal gå i stykker. (Om du kan engelsk godt nok og er interessert, google planned obsolescence og light bulb conspiracy....nei, jeg er ingen conspiracy nutcase, men dette er faktisk en ekte konspirasjon...de finnes de også)

Enig. Burde ikke vært lov å produsere kjøkkenartikler som ikke er ment å vare vesentligste lenger enn 2 år. Om det er slitasjedeler med kortere holdbarhet så burde de kunne byttes ut.

Anonymkode: b5c33...929

Skrevet

Jeg sliter ut snart 1 i året, brukes 1-2 ganger daglig. Kjøpte meg en

dyr en i november i Fjor(3000,-kr). Den varer ennå *bank i bordet*

Anonymkode: bcf57...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...