Gå til innhold

Hvor ofte rydder du i klærne og kvitter deg med plagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gjør dere andre det? Synes det fort hoper seg opp en del klær😏

Anonymkode: fe56a...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper bare klær jeg bruker og kaster de når det enten er hullete eller helt utslitt

Om du må kaste klær, ville jeg heller rådet deg til å heller fokusere på hva du kjøper inn, istedenfor hva du skal gjøre med alt :P 

Anonymkode: f3e1b...731

• Liker 10
Skrevet

Jeg er ikke flink til det :(

Anonymkode: dd29a...0fa

Skrevet

Rydder skikkelig én til to ganger i året. Da hiver jeg alt som er blitt slitt og stygt siden sist. Er som regel ikke så mye, men av og til hiver jeg også klær som jeg aldri kommer til å bruke igjen (hele klær leveres i uff konteiner) 

Anonymkode: 8a401...ae0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det har jeg nok gjort 3-4 ganger de siste 4-5 årene som jeg kommer på. Noen ganger storopprydding, andre ganger er det bare noen få plagg som ryker ut. Har levert en del poser i Fretex containeren utenfor her, ja.

Herregud, jeg blir helt flau. Mange av plaggene har ikke engang vært brukt, og jeg ANER IKKE hva i huleste jeg tenkte på en gang da jeg kjøpte dem. Sånn går det når man sitter og trykker "Legg i handlekurven" på en hel haug med plagg i nettbutikker.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøper bare klær jeg bruker og kaster de når det enten er hullete eller helt utslitt

Om du må kaste klær, ville jeg heller rådet deg til å heller fokusere på hva du kjøper inn, istedenfor hva du skal gjøre med alt :P 

Anonymkode: f3e1b...731

Det er vel heller det at jeg har klær fra mange år tilbake og føler jeg har endret stil, de kanskje har krympet litt i vask så det er upassende å bruke de, noen er litt slit, men kan fortsatt brukes etc.

Ikke sort-hvit tilfeller. 

Anonymkode: fe56a...a66

• Liker 1
Skrevet

Jeg rydder og kvitter meg med ting et par ganger i året. Noe er utslitt og kastes, andre ting er utdatert og noe er jeg rett og slett lei av.  De to sistnevnte selges, havner hos nærmeste bruktbutikk eller på loppis. 

Ære være den som er så fantastisk flink og bevisst at h*n aldri noensinne gjør noen bomkjøp, og heller aldri går opp eller ned i vekt, og som dermed kan bruke absolutt alle kvalitetsklærne sine til de blir så utslitt at de ikke kan brukes mer. Sant å si høres det mer ut som selvskryt og shaming. :lur: 

• Liker 10
Skrevet
Ullvott skrev (3 minutter siden):

Jeg rydder og kvitter meg med ting et par ganger i året. Noe er utslitt og kastes, andre ting er utdatert og noe er jeg rett og slett lei av.  De to sistnevnte selges, havner hos nærmeste bruktbutikk eller på loppis. 

Ære være den som er så fantastisk flink og bevisst at h*n aldri noensinne gjør noen bomkjøp, og heller aldri går opp eller ned i vekt, og som dermed kan bruke absolutt alle kvalitetsklærne sine til de blir så utslitt at de ikke kan brukes mer. Sant å si høres det mer ut som selvskryt og shaming. :lur: 

Jeg har enda ikke møtt en sånn kvinne! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har dårlig plass så jeg må kaste klær når jeg kjøper nye. Kjøpte noen gensere før jul og da kastet jeg like mange gensere som jeg kjøpte.  Kjøper som regel nytt når jeg ser at klærne er for slitte til at jeg kan bruke dem når jeg har eller er på besøk. 

Endret av SVK
Skrevet

Jeg rydder hver måned og går gjennom alt av klær og sko - har ikke så mye klær heller. 

Det jeg ikke bruker gir jeg bort til Fretex eller til familien. 

• Liker 1
Skrevet

Har blitt noen ganger siste årene, da jeg har gått ned en del i vekt. Ellers blir det vel en gang i året, jeg går gjennom skikkelig. Kaster hullete sokker etterhvert da!

Skrevet

Rydder i klær ofte. Jeg har vært brutal og har kvittet meg med alt som jeg ikke er 100% sikker på at jeg kommer til å bruke og alt som jeg ikke har brukt de siste seks måneder. Det gjorde at jeg sto foran skapet og ikke hadde noe å ha på meg på julaften 😂. Men pytt pytt, nå er Ihvertfall klesskapet oversiktlig 😄

Anonymkode: 1f799...af3

• Liker 2
Skrevet

Ca en gang i kvartalet, men hvis jeg finner ut at jeg har et plagg jeg ikke bruker eller liker så forsvinner det fort :) nå i romjula rydder jeg vekk mye. Hadde en del kontorklær og treningsklær jeg ikke får brukt av ulike grunner, bedre at noen andre får bruke det enn at det ligger her.

Har gått fra "standard" 200+ plagg i garderoben og aldri noe å gå med, til nå ca 40 plagg og finner alltid noe jeg er fornøyd med 😊 shopper svært sjeldent, under 20 plagg i år og de fleste erstattet noe som var utslitt. Tenker grundig gjennom på forhånd, og spontanshopper ikke. 

Veldig lett å minimere garderoben når man ikke handler mye og ikke handler fast fashion. Mye lettere også å vite hva man har og faktisk få valuta for pengene også.

Anonymkode: 0d3e3...d37

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar en runde per kategori når stedet der kategorien oppbevares blir full. Så alt av skuffer tømmes og renses i det jeg merker at jeg blir stående å stappe plagg, det gjelder hjemmeklær, treningsklær og undertøy. 

Av alt som henger praktiserer i utgangspunktet "ikke brukt på et år" regelen. Henger alt med hengeren inn på begynnelsen av året. Er de ikke snudd i januar neste år så doneres det. Men blir en del unntak hvert år, da det er plagg jeg likevel ønsker å ha videre. Kanskje særlig nå i 2021, når jobb-, wining/dining-, sommerkjoler jeg typisk bruker i utlandet, galla-/bryllupskjoler, med mer, knapt er rørt. 

Anonymkode: 95599...e7c

• Liker 1
Skrevet

Jeg rydder i skapet ca 2 ganger i året, før sommeren og før vinteren. Da pakker jeg bort sommer/vinterklær og gir bort klær som ikke har blitt brukt på en stund til Fretex.

Kaster klær når de blir slitt. Favorittklærne mine bruker jeg til det blir hull på de. Ellers så kaster jeg klær når de blir nuppete eller mister fasongen. Klær som blir lite brukt gir jeg bort til Fretex 🙂

• Liker 1
Skrevet

Alt for sjelden.  Tiden er nok overmoden for en ny opprydning.

Skrevet
22 hours ago, Ullvott said:

Jeg har veid 50 kg i hele mitt voksne liv, så ja, jeg har 15-20 år gamle jeans, 10-15 år gamle ullkåper osv, som er pene i snittet og fremdeles pene. Det er absolutt ikke selvskryt og absolutt ikke shaming, det kunne ikke falt meg inn! Det er bare fakta om meg og min vekt.

Anonymkode: 6152e...43e

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 20 år og har gensere/jakke osv jeg har brukt i 4-5 år..de passer enda og er helt fine. Er dårlig på rydding av klær da jeg ikke ofte kjøper nye.

Anonymkode: e2777...690

Skrevet

Jeg kaster altfor sjelden. Og kjøper altfor mye. Må bli flinkere til å ikke handle så mye. Er ikke noe flink på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...